24 maig, 2023
Notícia

Triángulo Rosa 4 | Trobada

Trobada entre professorat i educadorxs entorn de la diversitat a l'escola en el marc de “Triángulo Rosa”, un projecte de l'Àrea d'Educació del Museo Reina Sofía de Madrid sobre l'activisme LGTBIQ+ als centres escolars.

En aquesta quarta edició del “Triángulo Rosa” es comparteixen estratègies, reflexions, accions i experiències a partir de les propostes que formen part d’ActivandoTriángulo Rosa. Materiales didácticos y propuestas pedagógicas para una escuela diversa (2022), publicació realitzada pel Museo Reina Sofía en el marc del grup de mediació del projecte Our Many Europes de L’Internationale, plataforma de recerca, debat i comunicació d’una confederació de museus activa des de 2010. Formen part d’aquesta confederació set importants institucions d’art europees, entre elles el MACBA de Barcelona i el Museo Reina Sofía de Madrid, que està al capdavant d’aquest projecte per a abordar el pas a la contemporaneïtat europea als 90.

 

En aquesta trobada, participen dues de les autores de la publicació, Alicia Bernardos (orientadora educativa en projectes d’innovació pedagògica, promoció de la diversitat i inclusió) i Laura Cortés Ruiz (professora de secundària i formadora en coeducació i respecte a la diversitat). L’objectiu és reflexionar entorn de la diversitat a l’escola, juntament amb professorat de totes les etapes, càrrecs directius de centres escolars, professionals de l’orientació educativa i, en general, qualsevol persona interessada en les relacions entre educació i diversitat.

 

 

Triángulo Rosa

 

Projecte sobre l’activisme LGTBIQ+ als centres escolars organitzat pel Museo Reina Sofía de Madrid i desenvolupat en successives edicions entre juliol de 2019 i juny de 2023 amb el suport de Fundación Banco Santader.

 

“Triángulo Rosa” vol consolidar un espai de confluència entre agents que treballen en l’àmbit de la diversitat sexual i de gènere als centres escolars per tal de desenvolupar, en sintonia amb la legislació vigent, programes integrals contra la LGTBIfòbia i la discriminació per raó d’orientació i identitat sexual.

Activando Triángulo Rosa

 

Publicació del Museo Reina Sofía en el marc del grup de mediació del projecte “Our Many Europes” de L’Internationale que ofereix materials didàctics en espanyol i anglès de reflexió i acció entorn d’experiències i eines relacionades amb les diverses subjectivitats que coexisteixen als centres escolars.

 

S’hi assenyala com el personal docent sovint sosté, i no sempre amb el suficient suport del centre, les iniciatives destinades a tractar aquests temes a les seves classes o espais de tutoria. A més de veure’s travessat per les violències i fòbies que l’escola, igual que la societat, reprodueix en el seu dia a dia. D’altra banda, són esperançadors els exemples de centres que promouen els programes específics que prescriu la legislació vigent per atendre i acompanyar la diversitat d’expressions sexogenèriques des de la seva organització.

 

 

Aquí pots consultar la notícia
Triángulo Rosa 2
Polièdrica
Octubre, 2019

Trobada sobre activisme LGTBIQ+ en els centres escolars, organitzada per l’Àrea d’Educació del Museo Reina Sofía de Madrid. Es tracta d’un espai de reflexió que activi l’intercanvi d’idees entre projectes de diferent naturalesa (tutories LGTBIQ+, aules de diversitat, etcètera), propiciï la posada en comú de metodologies i generi una xarxa de contactes.

 

 

Dates: Inscripcions de l’1 al 26 de juny. Mitjançant correu electrònic
Organitza: Àrea d’Educació (Museo Reina Sofía)
29 de juny. 17:30 h. Museu Reina Sofia. Santa Isabel, 52. 28012 Madrid
Participa: Alicia Bernardos i Laura Cortés Ruiz
Dins de: Programa educatiu Triángulo Rosa
Suport: Programa desenvolupat amb el patrocini de Fundación Banco Santander
Dins del marc de: Fòbia: les polítiques de l’odi i la por en i cap als col·lectius LGBTIQ+
Más informació i inscripcions: museoreinasofia/triangulo-rosa-4

 

 

 

 

Les imatges i la informació procedeixen de les webs i canals de comunicació dels projectes, espais i esdeveniments difosos (darrera consulta: març 2020).