SummerLAB 2019: Trastorno por déficit de naturaleza
Les noves actuacions en matèria de ecopedagogia proposen viure experiències que connectin als éssers humans de nou amb la naturalesa i amb el territori per a aprendre a relacionar-se amb el planeta d’una manera sostenible, que possibiliti la vida i la de la resta d’éssers vius a llarg termini.
Des d’aquesta visió, l’edició de 2019 d’aquesta escola d’estiu, comissariada i dissenyada per Pedagogías Invisibles, proposa un canvi de paradigma on l’art contemporani unit a les pedagogies verdes possibilitin ampliar els contextos d’aprenentatge, així com detectar, analitzar i transformar les problemàtiques mediambientals, per a desenvolupar una autèntica consciència ambiental.
La proposta consisteix en una immersió de tres dies en la qual s’analitza el paper crucial de les pedagogies ecologistes en la innovació educativa, per a veure què poden oferir i aprendre junts a aplicar-les en el fer quotidià.
———-
Dates: 4, 5 i 6 de juliol
Fundación elpuente. Matadero Madrid. Paseo de la Chopera, 14, 28045 Madrid
Organitza: Pedagogías Invisibles i Fundación elpuente
A càrrec de: Pedagogías Invisibles/comisariat i disseny metodològic; Heike Freire i Mónica Velásquez/conferències; Malú Cayetano, Carma Casulá, Lucía Loren, Verónica Perales/tallers; Philip Brüchner (Bosquescuela), Ameliè Aranguren (Centro de Acercamiento a lo Rural), Jacobo García (BOSQUE R.E.A.L), Luis González (FUHEM)/taules rodones
Suport: FUHEM i Casa del Lector
———-
Més informació:
pedagogiasinvisibles.es/proyecto/summerlab2019
Les imatges i la informació procedeixen de les webs i canals de comunicació dels projectes, espais i esdeveniments difosos (darrera consulta: març 2020).
Contingut publicat el 2020 per completar l’arxiu Polièdrica 2017-2019.