Simbiontes | Convocatòria
SIMBIONTES, és un laboratori d’experimentació educativa que fomenta el desenvolupament de projectes col·laboratius i interdisciplinaris combinant sabers artístics, científics, tecnològics i humanístics. SIMBIONTES es compon de dues fases. Una primera de formació de professorat, personal d’Universitat i estudiants d’Enginyeria en la qual es desenvoluparan continguts relacionats amb la metodologia STEAM aplicada al context educatiu i l’acostament a pràctiques interdisciplinàries situades en l’encreuament de l’art i la ciència, posant l’accent principalment en aquest curs en la intel·ligència artificial i una segona d’aplicació pràctica en diversos centres educatius de la Comunitat de Madrid.
La convocatòria va dirigida a estudiants i personal de la Universitat Politècnica de Madrid (UPM) d’enginyeria, arquitectura, INEF i/o Disseny de moda, amb l’objectiu que posin en pràctica els seus coneixements en un ambient de treball col·laboratiu i puguin desenvolupar noves habilitats i eines per al seu futur professional.
Dates: Del 12 de desembre al 15 de gener de 2024 via formulari
> Primera fase: 27 de gener de 2024 hi haurà la primera i única formació presencial en el itdUPM (Ciutat Universitària), les altres formacions seran en línia
> Segona fase: a determinar segons la disponibilitat dels centres i participants
Dirigit a: professorat, personal de la universitat i estudiants d’Enginyeria, Arquitectura, INEF i/o Disseny de moda a l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria i Disseny Industrial (ETSIDI) de la Universitat Politècnica de Madrid.
Organitza: Escuela Técnica Superior de Ingeniería y Diseño Industrial (UPM), red PLANEA, Pedagogías Invisibles i la Consejería de Educación de la Comunidad de Madrid.
Totes les convocatòries obertes
Red PLANEA
Xarxa de centres educatius, agents i institucions culturals que es comprometen a utilitzar les pràctiques artístiques a l’escola pública de manera transversal, situada en els territoris i amb vocació de generalització i permanència. La xarxa es dona un termini de cinc cursos per prototipar, avaluar i recopilar aprenentatges sobre les maneres de produir canvis significatius en els centres educatius, en les conselleries d’educació i en el seu ecosistema més pròxim, a través de les pràctiques artístiques. Està impulsada per la Fundación Daniel y Nina Carasso i s’articula mitjançant la mediació en tres territoris: Pedagogías Invisibles (Comunitat de Madrid), Màster PERMEA (Comunitat Valenciana) i ZEMOS98 (Andalusia). La governança i fórmules de gestió de la xarxa formen part d’aquest prototipat a cinc anys. |
Pedagogía Invisbles
És un col·lectiu amb experiència de més de 10 anys en iniciatives d’art+educació. Col·labora a través de projectes de llarg recorregut amb entitats públiques com l’Ajuntament de Madrid, amb el programa de residències Levadura, i institucions privades com la Fundació Daniel&Nina Carasso amb qui ha promogut la Red Planea. |
Les imatges i la informació procedeixen de les webs i canals de comunicació dels projectes, espais i esdeveniments difosos.