6 febrer, 2025
Notícia

Sense trama comunitària no hi ha col·laboració públicosocial | Trobades digitals

Sessió formativa en línia oberta entorn de la trama comunitària de la col·laboració pública social en el marc del programa Bherria Prestakuntza (Govern Basc).

La trama comunitària com a atribut clau per a la col·laboració públicosocial és el tema que s’aborda durant el 2025 a Prestakuntza, la línia orientada a la capacitació per a l’acció de Bherria, un espai per a l’impuls de la col·laboració públic-social del Govern Basc. 

 

Quan parla de la trama comunitària, Bherria posa el focus a identificar quines accions impulsades des de l’Administració Pública estan realment reforçant la comunitat i els seus recursos. El seu grau de desenvolupament, i les accions que des de les administracions públiques contribueixen a augmentar i enfortir aquesta xarxa d’iniciatives i persones. 

 

Es vol seguir reflexionant sobre la capacitat de les comunitats de donar resposta, de manera autònoma i col·laborativa, als reptes que emergeixen, parant esment a:

 

> Les connexions i relacions entre persones i organitzacions. 

 

> El temps i la capacitat d’actuar col·lectivament de manera efectiva. 

 

> Les dinàmiques de lectura crítica de la realitat, detecció d’oportunitats i activació de respostes articulades.

 

> La legitimació social des del suport a aquestes iniciatives.

 

 

El reforç d’aquesta capacitat ciutadana no està exempt de tensions i conflictes. En molts casos, es donen desacords i frecs perquè no es percep la realitat de la mateixa manera des dels diferents agents. Enfortir la comunitat pot donar lloc a interlocutorxs incòmodes des d’algunes perspectives.

 

Avançar en aquesta línia requereix no només promoure la col·laboració, sinó també treballar conscientment per gestionar els conflictes, reforçar les connexions i enfrontar els reptes estructurals que travessen les nostres comunitats.

 

Atès aquest focus, es proposen dos objectius complementaris:

 

> Posar en valor el treball històric de tantes persones i organitzacions que han tingut la comunitat i les seves fortaleses com a recurs i propòsit. 

 

> Reflexionar sobre la pràctica comunitària més enllà d’una transversal a les polítiques públiques i en el context actual. 

 

 

Per aprofundir sobre el tema, a més de la sessió formativa en línia oberta en el marc del programa Prestakuntza, es proposa també dedicar-li una sessió de Komunitatea, la comunitat d’aprenentatge de Bherria, dirigida a tècniques i tècnics de l’Administració Pública basca.

 

 

 

Dates: 3 d’abril. Amb inscripció prèvia
De 9:30 a 11:00h. Trobada digital

Organitza: Prestakuntza Bherria 

Més informació i inscripcions: bherria/sin-trama-comunitaria-no-hay-colaboracion-publico-social

 

 

Bherria Prestakuntza 

 

Línia orientada a la capacitació per a l’acció en aspectes relacionats amb la col·laboració públicosocial mitjançant activitats obertes, amb el marc de Bherria com a fil conductor, en les quals poden formar-se sobre processos de col·laboració entre l’Administració Pública i la ciutadania.

 

Bherria és una iniciativa impulsada per la Direcció de Serveis Socials del Departament d’Igualtat, Justícia i Polítiques Socials del Govern Basc, amb el Consell Basc del Voluntariat, per explorar i promoure noves formes de col·laboració públicosocial entre l’Administració Pública i la ciutadania activa.

 

 

 


#ArxiuViuPolièdrica: Més sobre innovació social des de l’àmbit institucional


 

 

 

 

 

Les imatges i la informació procedeixen de les webs i canals de comunicació dels projectes, espais i esdeveniments difosos.