Programes d'art a les aules de la Comunitat Valenciana | Convocatòria
PLANEA, la xarxa d’art i escola, juntament amb el Consorci de Museus de la Generalitat Valenciana, PERMEA i CEFIRE Artisticoexpressiu llancen una convocatòria perquè centres públics de la Comunitat Valenciana puguin desenvolupar un projecte artístic a les seves aules. Els projectes a implementar són els següents:
SAPO, Manual per a saltar de món facilitat per María Español i dirigit a centres d’Educació Infantil. | Aquest projecte parteix de l’àlbum il·lustrat com una eina d’indagació creativa infinita. La proposta ofereix una metodologia que s’aplica a les il·lustracions de qualsevol conte per a obrir vies d’improvisació que detonin experiències artístiques i de lliure expressió a l’aula. |
REC Rádio Expressió Creativa, facilitat per Clara Molinicosi dirigit a centres d’educació primària. | Aquest projecte convida a crear continguts relacionats amb les diferents matèries escolars des d’un altre punt de vista: l’expressió oral. |
Imaginar un futuro, pintar una pared, facilitat pel pintor muralista Escif per a centres d’educació secundària. | Aquest projecte pretén activar amb els estudiants mecanismes de pensament creatiu a través de l’art mural per a fabular futurs possibles i desitjables com una manera de caminar cap a la seva materialització. |
Dates:
> Presentació de projectes: del 5 de juliol fins al 8 de setembre de 2023 via formularis: SAPO, Manual per a saltar de món, REC Rádio Expressió Creativa, Imaginar un futur, pintar una paret.
> Resolució: 17 de setembre de 2023.
> Inici de projecte: 23 de setembre de 2023
> Fi de projecte: 25 de maig de 2024
Dirigit a: Centres públics de la Comunitat Valenciana
Organitza: Planea, Xarxa d’art i escola, Consorci de Museus de la Generalitat Valenciana, PERMEA, CEFIRE Artisticoexpressiu.
Totes les convocatòries obertes
PLANEA
Xarxa de centres educatius, agents i institucions culturals que es comprometen a utilitzar les pràctiques artístiques a l’escola pública de manera transversal, situada en els territoris i amb vocació de generalització i permanència. La xarxa es dona un termini de cinc cursos per prototipar, avaluar i recopilar aprenentatges sobre les maneres de produir canvis significatius en els centres educatius, en les conselleries d’educació i en el seu ecosistema més pròxim, a través de les pràctiques artístiques. Està impulsada per la Fundación Daniel y Nina Carasso i s’articula mitjançant la mediació en tres territoris: Pedagogías Invisibles (Comunitat de Madrid), Màster PERMEA (Comunitat Valenciana) i ZEMOS98 (Andalusia). La governança i fórmules de gestió de la xarxa formen part d’aquest prototipat a cinc anys. |
Les imatges i la informació procedeixen de les webs i canals de comunicació dels projectes, espais i esdeveniments difosos.