Primavera 2024. Museo del Prado | Activitats per a famílies
El Museo del Prado de Madrid vol ser un lloc d’experiències significatives per a les famílies amb les quals explorar les seves col·leccions cada cop d’una nova manera. La idea és que les famílies gaudeixin i descobreixin nous espais d’aprenentatge intergeneracional, mentre els nens i les nenes conquereixen el museu, vivint-lo i gaudint-lo com a una cosa pròpia.
Per tal d’aconseguir-ho, es transcendeix allò merament visual i es desenvolupen propostes plenes de moviment, música, arts vives i llum. L’objectiu és que els infants descobreixin el seu propi potencial, que participin en l’experiència per a la qual cosa se’ls proporcionen totes les eines possibles, fomentant la creativitat com a mitjà per a entendre el món i transformar-lo.
Les activitats proposades entre els mesos d’abril i juny per al públic infantil (de 5 a 12 anys) i familiar són:
Una experiència per revisar la col·lecció, posant-se en disposició d’escolta profunda, atenta i jugant amb la música, els ritmes, les paraules i alguns instruments electrònics.
Una proposta per gaudir de la col·lecció del Prado a partir de reflexos, penombres, colors i jocs òptics existents en les obres.
S’aprenen alguns trucs per descobrir els detalls que amaga la llum i es completa l’experiència jugant amb diversos materials.
Pot el nostre cos ser una eina d’expressió i relació amb l’entorn? Com dialoga amb els diversos llenguatges artístics?
Mitjançant una observació reflexiva, la proposta tracta de promoure una presa de consciència d’allò físic i espacial en el museu, convidant a les famílies a conversar des dels seus cossos amb les obres i l’espai que les acull, analitzant i experimentant amb aspectes com el pes, el moviment, la composició o el ritme.
En aquesta proposta es convoca les famílies per explorar la barreja i les seves possibilitats expressives i artístiques a través d’un espai de joc i creació col·laborativa en el qual deixar anar la imaginació. Una revisió de les obres més enigmàtiques de la col·lecció com a punt de partida per celebrar la diversitat dels nostres orígens, sabers i idees mentre s’aprèn sobre el valor i la vitalitat d’allò mixt.
Activitat dissenyada en col·laboració amb l’artista Pablo Serret de Ena per reunir les famílies entorn de la idea de casa i construir juntxs models d’espais habitables. Prenent com a punt de partida una selecció d’obres de la col·lecció, s’inventaran espais des del quotidià i des del fer juntxs com a acte íntim, poètic i radical en si mateix.
Dates: D’abril a juny. Inscripció via formulari en línia (12€ per unitat familiar)
A les 11h i a les 16,30h. Museo del Prado. Paseo del Prado s/n. 28014 Madrid
> Juegos sonoros: Del 6 d’abril al 9 de juny
> Las formas de la luz: Del 13 d’abril al 2 de juny
> Cuerpos extendidos: Del 20 d’abril al 26 de maig
> Fusiones fantásticas: Del 27 d’abril al 16 de juny
> Una casa dentro de un Museo: Del 2 al 5 de maig
Organitza: Museo del Prado
Dirigit a: Públic infantil (de 5 a 12 anys) i familiar
Participa: Pablo Serret de Ena
Col·labora: El Corte Inglés
Més informació i inscripcions: museodelprado/primavera-2024-actividades-para-familias
Museo del Prado | PradoEducación
El Museo Nacional del Prado de Madrid, inaugurat el 1819, se centra a adquirir i conservar col·leccions i obres d’art vinculades a la història d’España. El seu programa educatiu es desenvolupa en 4 línies d’acció: “Programes Educatius” per a estudiants i professorxs; “Programes Públics” per a joves, famílies, públic infantil i adult; “Comunitat”, que recull l’acció social del museu, i el programa d’Acció Cultural. |
Pablo Serret de Ena
Pablo Serret de Ena viu i treballa entre Espanya i Suècia, barrejant en els seus projectes, gèneres i disciplines de tota mena (del vídeo a la instal·lació, so, intervenció editorial, fotografia… fins i tot disseny gràfic), principalment amb temes entorn dels marges, pionerisme, identitat, el poder i la desobediència, daily politics, el trànsit o l’error, entre d’altres.
En la majoria dels seus projectes, els processos es troben al mateix nivell que els resultats i el públic tendeix a formar part de l’obra, completant-la, participant-hi o, fins i tot, com a part d’un gran joc. |
#ArxiuViuPolièdrica: Més projectes des d’un enfocament intergeneracional
Les imatges i la informació procedeixen de les webs i canals de comunicació dels projectes, espais i esdeveniments difosos.