Ornitorrinco y otras curiosas criaturas. Artes escénicas y educación para la transformación social | Publicació

Ja està disponible la publicació Ornitorrinco y otras curiosas criaturas. Artes escénicas y educación para la transformación social editada per La Red Española de Teatros, Auditorios, Circuitos y Festivales de Titularidad Pública, amb la col·laboració de Pedagogías Invisibles i que es va presentar a l’Escola d’Estiu de La Red, celebrada a Almagro (Portugal) entre maig i juny del 2022.
Aquesta publicació marc pretén ser un referent i punt de partida per abordar els processos de mediació i educació amb valor transformador des dels espais escènics públics i és el resultat de tots els aprenentatges de la primera edició del Projecte Ornitorrinco, que es va desenvolupar entre 2020 i 2022.
Per donar una visió organitzada i coherent d’allò experimentat, la publicació s’articula a través de textos encarregats a persones que encarnaven les línies de saber principals que s’han anat trobant en el procés del projecte Ornitorrinco, una iniciativa de Redescena, La Red Española de Teatros, amb la col·laboració de Pedagogías Invisibles, que busca promoure el desenvolupament de l’educació i la mediació en el camp de les arts escèniques.
Han participat en aquesta publicació: Grego Navarro (Directora Gerent de la Fundación Municipal Teatro Gayarre de Pamplona) i María Sánchez (Directora del Teatro del Bosque de Móstoles), Carmen Oviedo i Andrea de Pascual (Pedagogías Invisibles), Eric Villanueva Dela Cruz (Departament de Comunicació Verbal i Arts Escèniques. Facultat d’Art i Literatura, Universitat de Filipines a Diliman. Fundador i Director, Teatro TAXI. Artista Sènior. Professor al Teatro PETA), Lucía Miranda (Dramaturga i directora de Cross Border), Sònia Camacho (Responsable del Programa educatiu i social del Teatre Nacional de Catalunya), Cristina Alonso i Cesar Compte (Codirectorxs Teatre L’Artesà del Prat de Llobregat) i Juan López-Aranguren (Especialista en processos col·laboratius i en xarxa. Arquitecte i educador).
Redescena
La Red Española de Teatros, Auditorios, Circuitos y Festivales de Titularidad Pública és una associació cultural sense ànim de lucre constituïda el febrer del 2000, en conveni de col·laboració amb l’INAEM. Agrupa 175 asociadxs: 1.000 espais d’exhibició públics a tota Espanya. |
Pedagogías invisibles
Des del 2014, dissenyen, gestionen i implementen programes educatius a institucions culturals. Aposten pel desenvolupament del pensament artístic, la mediació, la formació i la investigació per transformar l’educació. |
Aquest projecte és una iniciativa de Redescena, La Red Española de Teatros, en aliança amb Pedagogías Invisibles per unir arts escèniques i educació, incorporant la mediació cultural en els teatres. |
Data de publicació: Primavera 2022
Publicació presentada a l’Escuela de Verano de La Red (Almagro, maig-juny 2022)
Publica: Resdescena. Red Española de Teatros y Pedagogías Invisibles
A càrrec de: Carmen Oviedo Cueva (Pedagogías Invisibles)/Coordinació editorial; Alberto Haj-Saleh/Edició de textos; Abel Jiménez/Edició, disseny i il·lustracions
Participa: Grego Navarro (Fundación Municipal Teatro Gayarre), María Sánchez (Teatro del Bosque), Carmen Oviedo i Andrea de Pascual (Pedagogías Invisibles), Eric Villanueva Dela Cruz (Universitat de Filipines Diliman, Teatro TAXI, Teatro PETA), Lucía Miranda (Cross Border), Sònia Camacho (Teatre Nacional de Catalunya), Cristina Alonso i Cesar Compte (Teatre L’Artesà) y Juan López-Aranguren/Autorxs textos
Col·labora: Instituto Nacional de las Artes Escénicas y de la Música (Ministerio de Cultura y Deporte, Gobierno de España)
Més informació i accés a la publicació: redescena/publicacion-ornitorrinco-y-otras-curiosas-criaturas-artes-escenicas-y-educacion-para-la-transformacion-social
#ArxiuViuPolièdrica: Més notícies relacionades amb arts escèniques i educació
Les imatges i la informació procedeixen de les webs i canals de comunicació dels projectes, espais i esdeveniments difosos.