26 abril, 2016
Notícia

L’escola com a centre de creació audiovisual

ESTRENA CURTS "+HUMANS XCÈNTRICS" (CCCB Educació), CLOENDA CONCURS "(RE)IMAGINAT, FEM UN ESPOT NO SEXISTA" (Observatori de les Dones en els Mitjans de Comunicació), "EST OEST" - "CINEMA EN CURS" (cicle Pedrera ArtLab 2016), CONVOCATÒRIA "CINEMA EN CURS" 2016-2017 (A Bao A Qu) i ARTICLE "L’EDUCACIÓ VISUAL...EN UNA CRUÏLLA" (publicat per Pilar Alfonso, mestra de l’IES Doctor Faustí Barberà d’Alaquàs, al bloc "400colps")

ESTRENA CURTS +HUMANS XCÈNTRICS
En el marc de les diverses propostes del CCCBEducació relacionades amb l’exposició +Humans. El futur de la nostra espècie, a principis del curs 2015-2016 es va dur a terme lac de curts +Humans Xcèntrics, una invitació a escoles i instituts a participar en una mostra de petites peces audiovisuals, inspirades en els temes que plantejava l’exposició, i basades en tècniques del cinema experimental.

 

Amb aquesta proposta, el CCCB vol donar valor a la cultura i la creació audiovisual com una eina educativa dins les aules i, en aquest sentit, la col·laboració amb l’Arxiu Xcèntric és fonamental.

 

1. Cyborgs (Institut Miquel Tarradell, Barcelona).
2. Els humans del futur (Escola Lavínia).
3. La bellesa en el futur (Institut Joan Ramon Benaprès, Sitges).
4. Bellesa futurista (Institut Joan Ramon Benaprès, Sitges).
5. Beauty (Institut Torre Roja, Viladecans).
6. Sense títol (Institut Sòl-de-Riu, Alcanar).
7. La bellesa ara i al futur. Què succeirà? (Institut Les Termes, Sabadell).
8. Passat i present de la nostra espècie (Institut Joan Ramon Benaprès, Sitges).
9. +Humans a l’Institut Euclides (Institut Euclides, Pineda de Mar).
10. Revolution (Institut Lauro, Les Franqueses del Vallès).
11. Lily (Institut Lauro, Les Franqueses del Vallès).
12. Birdboy (Institut Lauro, Les Franqueses del Vallès).
13. Rutina estudiantil (Institut Lauro, Les Franqueses del Vallés).
14. Humans o robots? (Institut Lauro, Les Franqueses del Vallés).
15. Mirant al futur (Institut Lauro, Les Franqueses del Vallés).
16. Més o menys humans? Absorbits per la tecnologia (Institut Lauro, Les Franqueses del Vallés).
17. La victòria és el futur (Institut Lauro, Les Franqueses del Vallés).
18. Ampolles de plàstic, les necessitem? (Institut Antoni Pous i Argila, Manlleu).
19. La muerte de la sardina (Institut Antoni Pous i Argila, Manlleu).
20. Transforma tu cerebro en el futuro (Institut Torre Roja, Viladecans).
———-
Dates: 7 de maig de 2016, a les 11h.
Auditori del CCCB. Carrer Montalegre, 5. 08001 Barcelona.
En el marc de: propostes CCCBEducació Exposició +Humans.
———-
Més informació:
cccbeducacio.org

 

 

 

CLOENDA CONCURS (RE)IMAGINAT, FEM UN ESPOT NO SEXISTA
Acte d’entrega de premis i preestrena dels espots guanyadors de la 7ª edició del concurs (RE)Imagina’t, fem un espot no sexista! 2015- 2016, una iniciativa de l’ l’Observatori de les Dones en els Mitjans de Comunicació.

 

S’adreça a grups de nois i noies d’entre 14 i 18 anys dels centres d’educació formal i d’entitats d’educació en el lleure dels municipis que formen part d’aquest Observatori.

 

El seu objectiu és contribuir a desenvolupar l’esperit crític dels i les joves en relació amb els rols estereotipats de gènere presents en la publicitat, tot incentivant la seva creativitat i la seva implicació en la construcció de noves pràctiques comunicatives que treballin positivament la diferència sexual.

 

Grups guanyadors:

 

Categoria 14-16 anys. Projectes:

1.- S’ha acabat això de classificar els oficis per sexes (Institut Numància de Santa Coloma de Gramenet).
2.- Deixa’ns triar, deixa’ns ser lliures (Centre Ocupacional Asproseat de Sant Just Desvern).
3.- Eau de Sols (Col·legi Jesús Maria Sant Gervasi, Barcelona).
4.- Regalar il·lusions: (Col·legi Jesús Maria Sant Gervasi, Barcelona). 

 

Categoria 17-18 anys. Projectes:

5.- Què marca el valor? (Institut Príncep de Girona de Barcelona).
6.- Bolquers de bebè (Escola Gravi de Barcelona).
———-
Dates: 26 d’abril de 2016, a les 20h.
Auditori de la Facultat de Comunicació i Relacions Internacionals Blanquerna –Universitat Ramón Llul. Valldonzella, 12. 08001 Barcelona.
Organitza: Observatori de les Dones en els Mitjans de Comunicació.

A càrrec de: Drac Màgic.
Suport: Televisió de Catalunya i Facultat de Comunicació i Relacions Internacionals Blanquerna.
———-
Més informació:
observatoridelesdones.org/7a-edicio-del-concurs-2015-2016

 

 

 

 

EST OEST – CINEMA EN CURS
Una proposta en la què un dels grups revelació del panorama musical català de l’any passat, Est Oest, s’acompanyen de les imatges col·lectives del projecte pedagògic Cinema en curs en un dels seus concerts.

 

Per preparar la part visual del concert, Cinema en curs ha realitzat un seguit de tallers en diferents instituts de Catalunya, a l’Espai Socials Llefià de la Fundació Catalunya-La Pedrera (en el marc del Programa d’Acompanyament Educatiu (PAE), a l’Unió Jove Alternativa Cinemàtica i amb exalumnes de Cinema en curs per que pensin i rodin plans inspirats en la música d’Est Oest. Els i les alumnes s’han enfrontat a la realització d’aquestes peces audiovisuals, guiats per realitzadors/es i professionals del món audiovisual, que han servit per  acompanyar visualment el concert.

 

Centres que hi participen:

 

>>> Institut La Ferreria (Montcada i Reixac)

>>> Institut Les Corts (Barcelona)

>>> Institut Moisès Broggi (Barcelona)

>>> Institut Narcís Monturiol (Barcelona)

>>> PAE Llefià (Badalona)

>>> UJAC (Unió Jove Alternativa Cinemàtica)

>>> Exalumnes de Cinema en curs

———-
Dates: 29 d’abril de 2016, a les 20h.
La Pedrera. Passeig de Gràcia, 92. 08008, Barcelona.

A càrrec de: programa Cinema en curs (A Bao A Qu) i el grup de pop rock català Est Oest.
En el marc de: Cicle PedreraArtLab 2016.
———-
Més informació:

fundaciocatalunya-lapedrera.com/ca/cultura-musica-artlab

 

 

 

CONVOCATÒRIA CINEMA EN CURS 2016-2017
Oberta la convocatòria per participar al programa pedagògic Cinema en curs 2016-2017, dirigida a centres educatius amb grups a partir de 4t de primària i fins a 1r de Batxillerat i Cicles formatius.

 

Es tracta d’un programa de pedagogia del cinema i amb el cinema a escoles i instituts. És una proposta de l’associació cultural A Bao A Qu, iniciada l’any 2005 a Catalunya, i que actualment també es desenvolupa a Galícia, Madrid, Argentina i Xile.

 

Objectius del programa:

>>> Propiciar el descobriment per part de nens i joves del cinema entès com a art, creació i cultura.

>>> Desenvolupar les potències pedagògiques de la creació cinematogràfica en el context educatiu.

 

Eixos principals que l’articulen:

>>> La presència regular i continuada de cineastes als centres educatius impartint tallers juntament amb els mestres o professors i dins l’horari lectiu.

>>> L’articulació de la descoberta de l’art cinematogràfic a partir d’una metodologia que vincula estretament la pràctica creativa i el visionat de pel·lícules.

>>> La formació dels mestres i professors.

>>> La construcció del projecte a laboratori de recerca aplicada: espai d’experimentació i reflexió. A partir de l’anàlisi de les experiències dels tallers, l’equip de cineastes i docents genera propostes, materials i metodologies extensibles a contextos educatius diversos.

———-
Dates: Límit: 13 de maig de 2016.
Dirigit a: Centres educatius, amb grups a partir de 4t de primària i fins a 1r de Batxillerat i Cicles formatius.
En el marc de: programa Cinema en curs (A Bao A Qu).
———-
Més informació i bases de la convocatòria:

cinemaencurs.org/ca/convocatories

 

 

 

ARTICLE L’EDUCACIÓ VISUAL…EN UNA CRUÏLLA
Un article sobre l’estat de la qüestió de l’educació en comunicació audiovisual publicat per Pilar Alfonso Escuder, des de la seva perspectiva de mestra, al bloc 400 colps, un dispositiu entre dos àmbits, l’educació i l’audiovisual, per fomentar la participació i generar xarxa. Així s’introdueix l’article al bloc:

 

E pur si muove… sintetitzaria el sentit que per nosaltres té la publicació de l’apunt de hui. Entre la trobada de Conselleria i el Mirem i fem Cinema la nostra companya Pilar Alfonso ens remet aquest article que és exercici de mestra, de bona mestra: ordrenar i escriure les idees per compartir-les i avançar junts en la reflexió de les nostres accions pedagògiques. I si anem una mica més lluny, la rebel·lia crítica necessària front les convencions no tan autoritàries com subtilment acceptades”.
———-

Data: 24/02/2016.

Publica: bloc 400 colps. Altres narratives dins i fora de l’escola.
A càrrec de: Pilar Alfonso Escuder, mestra de l’IES Doctor Faustí Barberà d’Alaquàs (València)/autora.
———-
Accés a l’article:
escolagavina.cat/400colps

 

 

 

També publicat al nostre Facebook

 

Les imatges i la informació utilitzada per redactar aquesta nota procedeixen de les webs i canals de comunicació dels projectes, espais i esdeveniments difosos.