2 març, 2022
Notícia

Lectures per transformar l’educació

Selecció proposada per la Fundació Carulla al seu darrer butlletí amb una sèrie d'articles publicats a les diverses edicions de la seva publicació anual sobre el valor de la cultura i les arts per transformar l’educació del segle XXI.

A punt de tancar-se el termini per als Premis Baldiri i Reixach (Projectes educatius per una escola oberta, inclusiva i innovadora) i en espera de la resolució del Premi Lluís Carulla a l’emprenedoria cultural, al seu butlletí de febrer la Fundació Carulla recupera textos entorn de l’educació com a motor de canvi apareguts a les diverses edicions de la seva publicació cultural anual, La Nadala

 

Amb la col·laboració d’autorxs com Gemma Carbó, Xavier López, Roser Bech o Laura Calçada, en aquests articles es destaquen projectes educatius que donen resposta als reptes de l’educació del segle XXI des de les arts, la cultura i la llengua catalana.

 

· La revolució educativa a través de les arts ·
En aquest article, la periodista Núria Martínez Ribot fa un recull de diverses propostes institucionals i projectes educatius que incentiven el paper de les arts i la cultura en l’educació catalana.

 

· La formació dels formadors ·
Una guia de la directora del Museu de la Vida Rural, Gemma Carbó, per conèixer les claus sobre el perfil i la formació que necessiten els professionals que treballen en espais culturals i educatius.

 

· Com les arts estan transformant el món? ·
Article de l’escriptora i periodista Laura Calçada Barres sobre polítiques i programes internacionals amb una mirada que traspassa fronteres. S’hi presenten casos que comparteixen l’objectiu de millorar el món prenent com a punt de partida l’avenç de la persona i de la seva comunitat immediata.

 

· Les pràctiques artístiques busquen el seu lloc a les escoles ·
El projecte Tot Dansa, l’Escola de Circ de l’Ateneu Popular 9 Barris o AMIC-Ficcions són algunes de les bones pràctiques dins l’entorn educatiu que la periodista Núria Juanico recull en aquest article.

 

· Només s’aprèn allò que emociona, allò que s’estima ·
El director de l’Escola Octavio Paz de Barcelona, Xavier López Ortín, explica com aquest centre s’ha adaptat per tal de garantir l’atenció educativa en temps de pandèmia a partir de la cultura i l’art com a motors educatius i de cohesió.

 

· Educar i aprendre al medi rural ·
Article de la filòloga catalana Roser Bech Padrosa dedicat a l’educació en pobles rurals de Catalunya.

 

 

 

 

‘La cultura transforma i ens transforma’Fundació Carulla

 

Espai de memòria, reflexió i transformació on, a partir de la cultura, les arts i l’educació, es vol estimular una societat cohesionada i amb esperit crític. Generant xarxa, fomentant la co-creació o estimulant la creativitat es creen les condicions per construir projectes culturals transformadors que imaginin futurs més sostenibles des d’una mirada local i posant en relleu el món rural.

 

 

Data de publicació: Febrer 2022
Publica: Fundació Carulla
Participa: Xavi M. Rocamora, Núria Martínez, Gemma Carbó (Museu de la Vida Rural), Laura Calçada, Núria Juanico, Xavier López (Escola Octavio Paz) i Roser Bech/Autorxs articles
Més info i enllaç als articles: fundaciocarulla/premis-baldiri-reixac/articles-arts-educacio

 

 

 

 


#ArxiuViuPolièdrica: Més notícies relacionades amb la Fundació Carulla

 
 
 
 
Les imatges i la informació procedeixen de les webs i canals de comunicació dels projectes, espais i esdeveniments difosos.