Lectures per transformar l’educació
A punt de tancar-se el termini per als Premis Baldiri i Reixach (Projectes educatius per una escola oberta, inclusiva i innovadora) i en espera de la resolució del Premi Lluís Carulla a l’emprenedoria cultural, al seu butlletí de febrer la Fundació Carulla recupera textos entorn de l’educació com a motor de canvi apareguts a les diverses edicions de la seva publicació cultural anual, La Nadala.
Amb la col·laboració d’autorxs com Gemma Carbó, Xavier López, Roser Bech o Laura Calçada, en aquests articles es destaquen projectes educatius que donen resposta als reptes de l’educació del segle XXI des de les arts, la cultura i la llengua catalana.
· La revolució educativa a través de les arts · |
En aquest article, la periodista Núria Martínez Ribot fa un recull de diverses propostes institucionals i projectes educatius que incentiven el paper de les arts i la cultura en l’educació catalana. |
· La formació dels formadors · |
Una guia de la directora del Museu de la Vida Rural, Gemma Carbó, per conèixer les claus sobre el perfil i la formació que necessiten els professionals que treballen en espais culturals i educatius. |
· Com les arts estan transformant el món? · |
Article de l’escriptora i periodista Laura Calçada Barres sobre polítiques i programes internacionals amb una mirada que traspassa fronteres. S’hi presenten casos que comparteixen l’objectiu de millorar el món prenent com a punt de partida l’avenç de la persona i de la seva comunitat immediata. |
· Les pràctiques artístiques busquen el seu lloc a les escoles · |
El projecte Tot Dansa, l’Escola de Circ de l’Ateneu Popular 9 Barris o AMIC-Ficcions són algunes de les bones pràctiques dins l’entorn educatiu que la periodista Núria Juanico recull en aquest article. |
· Només s’aprèn allò que emociona, allò que s’estima · |
El director de l’Escola Octavio Paz de Barcelona, Xavier López Ortín, explica com aquest centre s’ha adaptat per tal de garantir l’atenció educativa en temps de pandèmia a partir de la cultura i l’art com a motors educatius i de cohesió. |
· Educar i aprendre al medi rural · |
Article de la filòloga catalana Roser Bech Padrosa dedicat a l’educació en pobles rurals de Catalunya. |
Espai de memòria, reflexió i transformació on, a partir de la cultura, les arts i l’educació, es vol estimular una societat cohesionada i amb esperit crític. Generant xarxa, fomentant la co-creació o estimulant la creativitat es creen les condicions per construir projectes culturals transformadors que imaginin futurs més sostenibles des d’una mirada local i posant en relleu el món rural. |
Data de publicació: Febrer 2022
Publica: Fundació Carulla
Participa: Xavi M. Rocamora, Núria Martínez, Gemma Carbó (Museu de la Vida Rural), Laura Calçada, Núria Juanico, Xavier López (Escola Octavio Paz) i Roser Bech/Autorxs articles
Més info i enllaç als articles: fundaciocarulla/premis-baldiri-reixac/articles-arts-educacio