Laboratori 1A. L'autoconeixement - Projecte Transitar
El projecte Transitar és l’aposta de la Gerència d’Educació (Diputació de Barcelona) per sensibilitzar sobre la importància de l’orientació com una competència personal que permet gestionar els processos de transició al llarg de la vida en tota la seva amplitud.
Aquest projecte sorgeix de la necessitat de repensar l’orientació dins el context actual de les polítiques educatives en la lluita contra l’abandonament escolar prematur i promoure les noves oportunitats educatives.
Paral·lelament a l’exposició, una mostra construïda a partir d’un procés participatiu i creatiu per tot el territori que es durà a terme a l’Arts Santa Mònica a partir del 22 de gener del 2019, Transitar també es nodreix de les aportacions dels agents actius professionals de l’educació i la cultura mitjançant sis laboratoris: TRANSITARLab (novembre de 2018 – abril de 2019). Aquests s’organitzen de forma descentralitzada, movent-se pel territori, per tal d’aproximar els participants a nous relats i connectar projectes, persones i experiències.
El tema del primer laboratori és l’autoconeixement (en altres sessions es tracten altres temàtiques com els itineraris, la resiliència, el llegat, els paisatges educatius i els entorns), amb un banc d’experiències i les ponències de dos col·lectius de Barcelona de llarg recorregut: Experimentem amb l’Art i A Bao A Qu.
———-
Dates: 16 de novembre
Seca Espai Brossa. Flassaders, 40 08003 Barcelona
Organitza: Gerència de Serveis d’Educació (Diputació de Barcelona)
Participa: Gemma Guasch i Josep Asunción/Coordinació; Dolors Juàrez (Experimentem amb l’Art) i Laia Colell (A Bao A Qu)/Ponències
En el marc de: Projecte Transitar
———-
Més informació:
diba.cat/transitar/laboratori-1a
Les imatges i la informació procedeixen de les webs i canals de comunicació dels projectes, espais i esdeveniments difosos (darrera consulta: març 2020).
Contingut publicat el 2020 per completar l’arxiu Polièdrica 2017-2019.