Estratègies d’implicació
Dos centres d’art aplicant estratègies d’implicació per tal obrir-se a la ciutadania: un projecte de mediació cultural al Centre d’Art Tecla Sala de l’Hospitalet i els projectes artístics de Sala d’Art Jove 2015 exposats a ACVic.
PROJECTES EDUCATIUS. SALA D’ART JOVE
ACVic Centre d’Arts Contemporànies amb la col·laboració de la Sala d’Art Jove de la Generalitat de Catalunya presenta els dos projectes d’educació seleccionats a la convocatòria Art Jove 2015: “Maniobres d’Evasió” i “Mirades post-generacionals”.
Maniobres d’evasió, projecte realitzat per Isabel Barios Ibars i Miriam C. Cabeza, al voltant de la intervenció artística com a eina de mediació en els contextos sanitaris. L’experiència d’aquest projecte s’ha dut a la pràctica al CAP Sud de Sabadell entre els mesos de maig i desembre del 2015 i de manera conjunta i coordinada amb els professionals i les associacions de veïns i veïnes del districte.
Mirades post-generacionals de Carlos Canales, Àngel Garau i Judit Onsès, projecte que treballa el creuament de vivències personals entre persones de diferents generacions. El projecte s’ha desenvolupat principalment en el context territorial de la comarca d’Osona, en concret a Torelló, implicant-hi a la gent gran del centre de dia Cals Avis.
Els projectes han comptat amb la tutoria de Cristian Añó (Sinapsis Projectes) i Marta Ricart.
———-
Dates: Fins al 31 de desembre de 2015.
ACVic. C. Sant Francesc, 1 08500 Vic.
Organitza: ACVic Centre d’Arts Contemporànies i Sala d’Art Jove.
———-
Més informació:
acvic.org/ca/projectes-expositius/projectes-educatius-sala-d-art-jove
QUÈ VOL DIR MIRAR UN QUADRE?
“Què vol dir mirar un quadre?” és un projecte pilot amb un plantejament d’Aprenentatge-Servei (APS) que van posar en marxa conjuntament fa dos anys el servei educatiu del Centre d’Art Tecla Sala en col·laboració amb Tallers Bellvitge (Asociación Promotora de Ocupación y Servicios Sociales, entitat dedicada a l’atenció a persones adultes amb discapacitat intel·lectual).
Després d’uns anys compartint experiències al voltant de l’art amb aquest col·lectiu, Tecla Sala va decidir aprofundir en el seu intercanvi, que ha pres forma de pràctica col·laborativa. El servei educatiu ha fet partícips en aquestes persones de la seva tasca i de la realitat del centre d’art; mentre que els usuaris i usuàries de Tallers Bellvitge, i els seus educadors i educadores han ensenyat a la institució art una altra manera d’estar i entendre el món.
Com a part d’aquest procés i amb el suport del servei educatiu, les persones de Tallers Bellvitge oferiran dues visites a l’exposició Alcover. El moll de l’os durant el mes de desembre de 2015.
Després de la visita es dedicarà un moment de debat per compartir impressions entorn el projecte i conversar sobre els reptes i possibilitats de la mediació artística per a la inclusió social.
———-
Organitza: Centre d’Art Tecla Sala.
A càrrec de: Servei educatiu del centre i Tallers Bellvitge (APOSS).
Col·labora: Apropa Cultura/assesorament i recursos teatrals.
———-
Més informació:
teclasala.net
També publicat al nostre Facebook
Les imatges i la informació utilitzada per redactar aquesta nota procedeixen de les webs i canals de comunicació dels projectes, espais i esdeveniments difosos.