Un final de curs molt artístic a les escoles i instituts
EXPLORADORS DEL TEMPS
Una proposta d’educació artística en forma d’investigació sobre el pas del temps que han portat a terme els alumnes de 3r de Primària de l’Escola Sant Martí de Barcelona en el marc del projecte Prototips en codi obert de la Fundació Antoni Tàpies.
Amb el propòsit de mostrar els resultats, el projecte s’ha acabat amb una exposició portàtil que durant el mes de juny s’ha desplaçat des de l’Escola Sant Martí, passant pel Centre Cívic Can Felipa fins arribar a la Fundació Tàpies.
—–
Dates: Fins el 15 de juny.
Fundació Tàpies. Aragó, 255. 08007 Barcelona.
Organitza: Fundació Antoni Tàpies (Barcelona).
Participa: Escola Sant Martí (Barcelona).
En el marc de: Projecte Prototips en codi obert (Fundació Tàpies).
Suport: ICE-UAB/col·laborador.
—–
Més informació:
ARTPOP
ARTPOP és el projecte de l’alumnat de 4rt d’ESO de l’Escola Joaquima Vedruna de Terrassa que va guanyar la convocatòria de projectes artístics en contextos educatius 2013-2014 del BaumannLab (Servei de Joventut i Lleure, Ajuntament de Terrassa).
En el marc de la matèria d’Art, cada alumne ha desenvolupat un projecte artístic amb l’objectiu de mostrar-ho dins i fora de l’escola, com per exemple amb aquesta exposició al BaumannLab, explicant el procés de treball i obrint el debat a d’altres escoles i institucions.
—–
Dates: Fins el 30 d’agost.
BaumannLab. Avda. Jaquard, 1. 08222 Terrassa.
Organitza: BaumannLab.
Participa: Escola Joaquima Vedruna (Terrassa).
En el marc de: Convocatòria de projectes artístics en contextos educatius 2013-2014 (BaumannLab).
—–
Més informació:
MARGEN DE ERROR
Proyecto audiovisual y expositivo sobre el (pos)colonialismo que aborda el pasado y presente colonial español a través de una aproximación crítica a los relatos consolidados en los libros de texto escolares en torno al “Descubrimiento y Colonización de América”.
Las nuevas poéticas y narrativas críticas sobre la versión oficial del (pos)colonialismo español adquieren el formato de cápsulas fílmicas de vídeo fruto de una serie de dinámicas de grupo con alumnos y profesores de Educación Secundaria Obligatoria (ESO) y Bachillerato.
La exposición es el primer proyecto público del grupo de producción e investigación Declinación Magnética y ha sido producida por la Tasneem Gallery de Barcelona, en colaboración con Matadero Madrid.
El proyecto se presentó en la Fundació Tàpies de Barcelona y la exposición se inauguró en la Tasneem Gallery en noviembre de 2013. Tras su paso por el Museo Reina Sofia y la Casa Encendida de Madrid, del 21 de junio del 2014 al 6 de enero de 2015 el proyecto recala en el MUSAC de León con la exposición Colonia apócrifa. Imágenes de la colonialidad en España.
—–
Fechas: Hasta enero de 2015.
MUSAC. Avda. de los Reyes Leoneses, 24. 24008, León.
Produce: Tasneem Gallery (Barcelona) y Matadero Madrid.
A cargo de: Declinación Magnética/proyecto Margen de error; Koré Escobar y Carlos Ordás/coordinación exposición MUSAC; Juan Guardiola/comisario exposición MUSAC.
Apoyo: MUSAC/colaborador.
—–
Más información:
musac.es/exposiciones/colonia-apocrifa
FILMED LEARNING EXPERIENCES 2014
Coorganitzat per la Filmoteca de Catalunya, aquest seminari sobre l’ús del cinema com a eina pedagògica reuneix multitud d’experiències internacionals entorn de l’alfabetització audiovisual.
Les jornades formen part de la investigació sobre l’ús del cinema i altres continguts audiovisuals a les escoles que la Comissió Europea va encarregar l’any passat al consorci internacional format per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), CUMEDIAE, Think Tank i AEDE.
—–
Dates: 12 i 13 de juny.
Filmoteca de Catalunya. Plaça Salvador Seguí, 1-9. 08001 Barcelona.
Organitza: UAB, CUMEDIAE, Think Tank, AEDE i Filmoteca de Catalunya.
En el marc de: Investigació sobre l’ús del cinema i altres continguts audiovisuals a les escoles (UE).
—–
Més informació:
També publicat al nostre Facebook
Les imatges i la informació utilitzada per redactar aquesta nota procedeixen de les webs i canals de comunicació dels projectes, espais i esdeveniments difosos.