30 junio, 2016
Notícia

Escoles d'estiu i propostes formatives per a mestres

"ESCOLA D’ESTIU 2016" (Associació de Mestres Rosa Sensat), cursos "ART, MUSEUS I ESCOLA. CREACIÓ I CONEIXEMENT EN XARXA" (ICE-UAB) i "VIDEOPOESIA: POESIA EN MOVIMENT" (Addend), més II JORNADA EDUCATIVA. "POESIA + EDUCACIÓ + TIC" (Fundació Joan Brossa)

ESCOLA D’ESTIU 2016
El bé comú és el tema general que centra aquesta edició de l’Escola d’Estiu de l’Associació de Mestres Rosa Sensat i, especialment, un dels cursos comuns inclosos en el programa d’aquesta oferta formativa: Bé comú, en construcció. Transformar l’educació per transformar la societat, on s’aborden els comuns des de diferents mirades i els processos cooperatius dins de l’escola per a una pedagogia de la comunitat.

 

Altres cursos a destacar dins d’aquesta Escola d’Estiu des de la perspectiva de les pràctiques artístiques i de mediació en relació a la comunitat educativa són, per exemple, «Creant narratives audiovisuals a l’institut. Curs intensiu de formació en narrativa audiovisual per a professors» o «Mestres que no toquen de peus a terra: la fantasia com a eina creativa», també dins dels cursos comuns. Aquest curs, impartit a la Fundació Antoni Tàpies de Barcelona, té un caràcter pràctic i pretén donar idees als mestres per tal de potenciar experiències d’aprenentatge des de la creativitat.

 

Per nivells educatius trobem:

  • «La dansa a l’escola bressol: una experiència artística i de moviment» (Educació infantil-Escola Bressol)
  • «L’espai que educa. Entre el dins i el fora, un lloc per a l’aprenentatge i les relacions » (Educació Infantil)
  • «La fotografia en els contextos educatius 0-6. Comunicar a través de les imatges» (Educació Infantil)
  • «Art contemporani i infància. Construcció d’espais per a la creativitat i el joc» (Educació Infantil i Primària)
  • «La música, un recurs interdisciplinari» (Educació Primària)
  • «El joc teatral com a eina d’aprenentatge» (Educació Primària i Secundària)
  • «Aspectes tecnològics a secundària per treballar de manera col·laborativa» (Educació Secundària)
  • (…)

———-
Dates: Del 30 de juny al 9 de juliol de 2016.
Rosa Sensat (Avda. Drassanes, 3) i Institut Infanta Isabel d’Aragó (Pl. Angeleta Ferrer, 1). 
Organitza: Associació de Mestres Rosa Sensat.
———-
Més informació:
rosasensat.org/formacio/escola-destiu

 

 

 

ART, MUSEUS I ESCOLA. CREACIÓ I CONEIXEMENT EN XARXA
Aquest curs, inclòs dins de les activitats d’estiu de l’Institut de Ciències de l’Educació de la Universitat Autònoma de Barcelona (ICE-UAB), recull una tradició de treball en comú entre museus i centres educatius.

 

L’Equip Amb Sense. Art i Escola presenta una formació en col·laboració amb les principals institucions museístiques dins el món de l’art: MNAC, Fundació Miró, Fundació Antoni Tàpies, Museu Picasso, MACBA i Museu del Disseny (HUB).

 

Un dels principals objectius és establir ponts de mediació entre els centres educatius i les institucions. És a dir, obrir nous camins de diàleg i treball cooperatiu aportant els punts forts d’ambdós. D’una banda l’expertesa i el treball aprofundit sobre el fons d’art, la col·lecció i el treball amb diferents grups. De l’altra, l’aplicació directa en les aules que van des de la llar d’infants fins a l’educació universitària.
———-
Dates: Del 5 al 15 de juliol de 2016.
ICE-UAB (Casa Convalescència. Hospital Sant Pau de Barcelona) i museus col·laboradors.
Organitza: ICE-UAB (Activitats d’estiu 2016).
A càrrec de: Equip Amb Sense. Art i Escola/formadors.
Dirigit a: Professorat d’Educació Infantil, Primària, Secundària i Cicles formatius; docents jubilats; persones relacionades amb el món de l’educació artística.
———-
Més informació:
uab.cat/web/art-museus-i-escola-creacio-i-coneixement-en-xarxa

 

 

 

VIDEOPOESIA: POESIA EN MOVIMENT
Els objectius d’aquest curs són donar a conèixer la poesia audiovisual i el gènere videopoètic. Incentivar la creació de videopoemes.

 

Parlar de poesia a les aules ha sigut i continua sent un repte, i més tenint en compte que els espais dedicats a les arts i a la creativitat són cada cop més minsos en tots els nivells educatius. Però la poesia pot ser un eix transversal per tractar qualsevol matèria (ciència, esport, història, geografia, llengua…) i per interrogar-nos sobre els nostres principis i actituds. Acostar la poesia a les aules a través del llenguatge audiovisual ho fa atractiu per a estudiants i professors, tot i que primer cal que els docents coneguin com fer-ho i sentin la confiança que portar-ho a les aules és una forma estimulant i eficaç per a l’aprenentatge i el desenvolupament de la creativitat.
———-
Dates: 11, 12, 13 juliol de 2016.
Addend. C/ de l’Obach, 50. 43361 La Morera de Montsant (Tarragona).
Organitza: Addend. Servei de gestió.
A càrrec de: Lis Costa (Professora a la Universitat de Barcelona. Grau de Comunicació Audiovisual i Educació).
———
Més informació:
addend.comissariat.cat

 

 

 

II JORNADA EDUCATIVA. POESIA + EDUCACIÓ + TIC
Per segon any consecutiu, el Servei Educatiu de la Fundació Joan Brossa està preparant la II Jornada Educativa. Si l’any passat la protagonista de la sessió va ser la creació poètica del poeta i les possibilitats que ofereix en l’àmbit educatiu, enguany ens centrarem a analitzar processos d’innovació educativa en l’àmbit poètic i literari a partir de l’ús de les TIC.

 

En aquesta jornada educativa diferents professionals del sector explicaran la seva experiència i proporcionaran idees, consells, eines i dinàmiques de treball per incorporar nous processos educatius a l’aula adequats context de transformació social en el qual ens trobem immersos, que motivin els alumnes i fomentin la creativitat i el treball en equip.
———-
Dates: 4 de juliol de 2016. De 9 a 14h.
Palau Marc. La Rambla, 8. 08002 Barcelona.
Organitza: Servei Educatiu de la Fundació Joan Brossa.
Dirigit a: Personal docent, educadors i dinamitzadors culturals que tinguin interès per la literatura, la poesia i la innovació educativa.
———-
Més informació:
laberintsbrossians.com/2016/05/20/ii-jornada-educativa-poesia-educacio-tic

 

 

 

També publicat al nostre Facebook

 

Les imatges i la informació utilitzada per redactar aquesta nota procedeixen de les webs i canals de comunicació dels projectes, espais i esdeveniments difosos.