22 febrer, 2023
Notícia

#EmprendoRoute | Convocatòria

Oberta convocatòria per participar en aquest programa de Culturia per al foment i incubació de les indústries culturals i creatives en l'àmbit rural.

Projectes seleccionats: 

 

> The Little Foxes Club (Vanessa María Mato Pose i Pablo Manuel Souto Álvarez). Villalba, Lugo: Immersió lingüística en un espai rural dissenyat perquè nens i nenes aprenguin anglès mentre conreen plantes, juguen amb els animals de la granja i es diverteixen pastant pa.

 

El Gallinero Culturero (Noelia García Fernández i Pablo Vélez Fernández). Boal, Asturies: Coliving, activitats culturals, formació, alimentació. Agroecologia i respecte al medi ambient com una nova manera de consumir art i cultura des del rural i la convivència.

 

> Pop-Ups Rural Perspectivas (Marisa Iturbide i Amaia Valdemoros). Artajona, Navarra:Plantejament amb un format d’exposició i comercialització física i virtual efímera, agrupant productors i creadors rurals dels municipis del Camino de la Vera Cruz.

 

> VikiLab (Santiago Garrido Rua). Territorios rurales de Cataluña: Contingut educatiu en forma de llibres, vídeos i altres materials per a nens i adults interessats en l’estudi del model educatiu S.T.E.A.M, que fomenta la innovació, valora l’aplicació en el món real, crea coneixement del contingut i brinda oportunitats d’aprenentatge pràctic per als estudiants.

 

> Editorial Bicho Raro (Borja Chacón Honorato). Aldea Cañadas de Haches de Abajo, Albacete: Projecte de l’il·lustrador i dissenyador Borja Chacón, amb activitats relacionades amb l’etnografia, mitologia, la flora i la fauna local.

 

> Noticias a tiempo (María Sonsoles Fiallegas Rebollo). Peñaranda de Bracamonte, Salamanca: Primer diari digital totalment independent de la seva regió, amb seguidors en tot el país i fora d’Espanya.

 

> Learn flamenco guitar (Pedro José Vázquez Martín). Galaroza, Huelva: Cursos de Guitarra Flamenca en anglès. Classes personalitzades de guitarra flamenca i experiències d’aprenentatge in situ.

 

> La Barraca de cine (Patricia De Luna). Itinerancia por Territorios rurales de la Península: Espai de cinema mòbil interior i exterior amb continguts audiovisuals accessibles, esdeveniments i activitats culturals.

 

> Cultiv-arte (Blanca Rodriguez de Azero Tabares). Islas Canarias: Projecte que crea un vincle a través de les arts i la cultura amb el sector primari.

 

> Cabo Sur (José Miguel Pérez Alcázar) y Joel Cazorla). Arguineguín, Las Palmas: Desenvolupament, producció, postproducció i distribució de cinema amb vocació social.

 

 

EmprendoRoute és una iniciativa per promoure l’emprenedoria cultural en l’àmbit rural impulsat per la plataforma digital Emprendoteca, una iniciativa de Culturia  (consultora i productora especialitzada en innovació social) que compta amb el suport del Ministerio de Cultura y Deportes (Gobierno de España). L’objectiu d’aquest programa en línia gratuït és facilitar el llançament de projectes innovadors i donar suport i assessorament a iniciatives, empreses i entitats per a la millora de la sostenibilitat en territori rural. El programa condensa continguts formatius per aplicar en projectes culturals d’emprenedorxs rurals.

 

Aquesta convocatòria es dirigeix a persones que tinguin una idea d’emprenedoria o una iniciativa en marxa i formin part de les indústries culturals i creatives (ICC). Projectes, microempreses o startups del sector creatiu amb menys de 3 anys d’activitat, coordinats per una o més persones que requereixin formació i assessorament personalitzat en qüestions relacionades amb l’emprenedoria.

 

Altres requisits de participació són:

> Àmbit de desenvolupament de la idea o emprenedoria en localitats amb menys de 30.000 habitants del territori espanyol.
> Comprometre’s a assistir a les activitats formatives en línia, sessions de mentoring i esdeveniments de networking.

 

A més d’aquestes sessions de mentoring amb professionals especialitzadxs i dels esdeveniments de networking i activitats complementàries, el programa desenvolupa 20 hores de formació especialitzada d’acord amb els quatre eixos temàtics d’Emprendoteca: Innovació, Sostenibilitat socioeconòmica, Identitat i comunicació i Xarxes col·laboratives.

 

De les sol·licituds rebudes, l’equip d’organització d’Emprendoteca seleccionarà un màxim de 12 propostes que impulsin o desenvolupin activitats basades en valors culturals o expressions artístiques i altres expressions creatives, individuals o col·lectives vinculades directament amb l’entorn i/o la seva comunitat.

 

 

Emprendoteca

 

Emprendoteca, plataforma digital per a l’emprenedoria cultural i creativa en l’àmbit rural, és una iniciativa de Culturia, consultora i productora especialitzada en el disseny i posada en marxa de propostes innovadores, que vinculen la participació ciutadana amb l’acció cultural.

 

Es tracta d’un espai de creació de continguts, difusió de recursos formatius i activitats de networking per a la dinamització de les indústries creatives i culturals en els territoris rurals, facilitant el contacte amb els agents culturals, estimulant l’ús de xarxes col·laboratives, la reflexió i l’intercanvi de coneixement i experiències entre la seva comunitat.

 

 

Dates: Termini obert fins el 7 de març

>Publicació de resultats: 29 de març

>El programa es desenvolupa del 5 d’abril al 9 de juny

>Les sessions de mentoring i events de networking seran els dimecres de 19:00 a 21:00h

Convoca: Emprendoteca (Culturia)

Dirigit a: Projectes, microempreses o startups del sector creatiu (ICC)

Amb el suport de: Ministerio de Cultura y Deporte (Gobierno de España)

Més informació i inscripcions: emprendoteca/emprendoroute

 

 

 


#ArxiuViuPolièdrica: Més convocatòries relacionades amb medi rural


 

 

 

 

Les imatges i la informació procedeixen de les webs i canals de comunicació dels projectes, espais i esdeveniments difosos.