El procés artístic com activitat educativa
PROJECTE EDUCATIU DE LO PATI
Dins del programa d’activitats previstes per Lo Pati per aquest 2016 el centre ha anunciat un projecte de serveis educatius que ha de permetre difondre i apropar l’art contemporani als centres educatius segons informava Vilaweb en un article publicat el 13/01/2016.
Segons aquest diari, Lo Pati posa en marxa els seus serveis educatius, una proposta sondejada amb diverses escoles d’Amposta per intentar apropar l’activitat del centre i l’art contemporani en general al món educatiu.
web de Lo Pati, aquest projecte educatiu respon als objectius de consolidar la funció pública del Centre i afavorir l’accés de nous públics. El projecte es presenta com un eix de comunicació estable entre el Centre i les comunitats educatives, per vincular les activitats que es desenvolupen al Centre a les àrees de coneixement dels diferents centres educatius i assolir o consolidar competències bàsiques i específiques.
Es tracta d’una programació estable i transversal a l’activitat pròpia del Centre, amb activitats temporals vinculades a les exposicions (visites comentades i dinamitzades) i activitats permanents.
Entre les activitats permanents, a més dels tallers oberts, destaquen els projectes artístics, pensats com activitats educatives per al desenvolupament de projectes d’investigació i creació, de qualsevol de les àrees de coneixement, a partir dels continguts i llenguatges de l’art contemporani com a eix transversal.
———-
Organitza: Centre d’Art de les Terres de l’Ebre, Lo Pati.
A càrrec de: Maria Pons, artista i dinamitzadora ampostina.
———-
Més informació:
lopati.cat/es/educatives
CONVOCATÒRIA 2006 UNZIP. PROJECTE D’ART I EDUCACIÓ
Un any més /UNZIP Arts Visuals al Prat obre una convocatòria per atorgar un seguit d’ajuts per promoure la realització de projectes d’art vinculats al territori, en aquest cas, a la ciutat del Prat de Llobregat.
Entre les cinc modalitats d’ajut que s’atorgaran destaquem la cinquena, dedicada a projectes d’art i educació, un projecte que proposi un procés artístic amb voluntat pedagògica per a ser realitzat a l’Escola d’Arts del Prat i que s’impulsarà des del Centre d’Art Torre Muntadas.
En aquesta modalitat, es valorarà específicament:
>> La capacitat de generar relacions entre el procés artístic i l’activitat educativa de l’escola proposant un diàleg crític i enriquidor per a totes les parts implicades.
>> El coneixement previ de l’estructura i la proposta educativa de l’escola.
>> Un plantejament en residència en el que s’instal·li el centre d’operacions del projecte dins l’escola. Amb aquest objectiu l’escola oferirà gratuïtament un espai-taller de 10m2 , al llarg del temps que duri el projecte, que es podrà fer servir en els horaris d’obertura del centre.
>> La possibilitat que el projecte prengui forma o s’activi (processos, presentacions, exposicions, accions, instal·lacions, etc.) en altres espais de la ciutat.
Com tots els projectes seleccionats, comptarà amb un procés d’acompanyament per part de l’equipament vinculat amb l’objectiu de facilitar-ne el seu desenvolupament.
———-
Dates: Convocatòria oberta fins al 29 de febrer de 2016.
A càrrec de: Cèlia del Diego (crítica d’art), Jordi Ferreiro (artista i educador), La Fundició (cooperativa d’art, cultura i educació), RUIDO Photo (organització de documentalistes), Rafa Milán (cap de Cultura de l’Ajuntament del Prat), Ferran Pozo (C.C. Jardins de la Pau/UNZIP), Borja Lozano (C.C. Sant Jordi – Ribera Baixa/UNZIP) i Lluc Mayol (C. A. Torre Muntadas/UNZIP)/jurat.
Suport: Ajuntament del Prat de Llobregat. /UNZIP s’articula des del Centre d’Art Torre Muntadas i s’activa, a més, des d’un conjunt d’equipaments municipals (C.C. Jardins de la Pau i C.C. Sant Jordi – Ribera Baixa) que també generen accions de suport i mediació de les arts visuals a la ciutat.
———-
Més informació i bases de la convocatòria:
unzip.elprat.cat/presentacio
També publicat al nostre Facebook
Les imatges i la informació utilitzada per redactar aquesta nota procedeixen de les webs i canals de comunicació dels projectes, espais i esdeveniments difosos.