13 març, 2014
Notícia

Dues aproximacions a la cocreació

Com es poden activar formes de participació basades en un intercanvi col·laboratiu? La cocreació és un terme complex, que es redefineix i es matisa dia a dia a mesura que es va posant en pràctica en les seves diverses formes. En compartim dos exemples: l’article “Co-creació en cultura: d’un gintònic al canvi de fons” de Ramón Sangüesa (CCCBLAB) i la “Guia pràctica per co-crear a l’escola” de Lluís Sabadell (CoCreable).

CO-CREACIÓ EN CULTURA: D’UN GINTÒNIC AL CANVI DE FONS

L’article de Ramón Sangüesa, publicat a la web del CCCBLAB (CCCB), és una aproximació a la cocreació en relació amb la producció, l’aprenentatge o les oportunitats de contacte amb institucions públiques i col·lectius.  Amb el valor afegit de fer aquesta aproximació al concepte des de l’experiència acumulada en la realització de projectes d’innovació en els que Sangüesa ha participat  com a membre de Citilab (un centre d’innovació cívica del qual es fundador) i La Mandarina de Newton.

 

Des del seu projecte Co-creating cultures,  l’equip de La Mandarina de Newton ha desenvolupat iniciatives amb institucions com The Tech Museum, Citilab, CosmoCaixa o CCCB. La col·laboració entre el Co-creating cultures i el CCCLAB (I+C+I) ha donat com a fruit tallers, exposicions i activitats de formació com ara De la interacció a la co-creacióExpolab o Ciutats Laboratori entre altres.

—–

Dates: 12 de febrer.

Publica: CCCBLAB (CCCB).

Autor: Ramón Sangüesa.

—–

Accés a l’article:

lab.cccb.org/ca/co-creacio-en-cultura-dun-gintonic-al-canvi-de-fons

 

 

 

GUIA PRÀCTICA PER CO-CREAR A L’ESCOLA

Aquesta guia de Lluís Sabadell Artiga és el resultat de les seves experiències en l’àmbit de la cocreació i l’educació amb projectes com noubarrisnou  o noupaticastellum. És un llibre dirigit a mestres, famílies, monitors/es o qualsevol persona que vulgui iniciar un procés de cocreació. Tal com explica el seu autor, la guia consta de cinc capítols, un per cada una de les fases del procés de co-creació (Conèixer, Co-crear, Construir i Celebrar), més un capítol inicial on s’explica com dissenyar el procés en sí. Tots els capítols inclouen eines, consells i trucs orientatius per fer més fàcil el disseny i gestió del procés.

 

Aquest document, distribuït sota llicència lliure Creative Commons, està concebut com un projecte obert a les aportacions dels usuaris i les usuàries de la guia, a més de donar lloc a CoCreable, una plataforma on-line dedicada a difondre la co-creació en diversos àmbits i a través de la qual també es pot descarregar la guia.

—–

Dates: 2012.

Publica: CoCreable.

Autor: Lluis Sabadell.

Suport: CoNCA (Generalitat de Catalunya).

—–

Accés a la guia:

sabadellartiga.com/guia-de-co-creacio-per-a-escoles-ja-la-pots-descarregar

 

 

També publicat al nostre Facebook

 

Les imatges i la informació utilitzada per redactar aquesta nota procedeixen de les webs i canals de comunicació dels projectes, espais i esdeveniments difosos.