Cinc programes per treballar l'art a les aules | Convocatòria
El node madrileny de PLANEA llança una convocatòria perquè els centres educatius públics de la Comunidad de Madrid implementin cinc programes amb els quals treballar l’art a les aules. Els programes són gratuïts per als centres i el seu alumnat i es dirigeixen a les etapes d’educació infantil, primària i secundària. S’organitzen en dues fases, una de formació al professorat del centre i una segona dedicada a la implementació del projecte.
Els cinc programes per treballar l’art a les aules són:
Transforma tu cole, desenvolupat per Pez Arquitectos i destinat a centres de secundària | Un projecte per acompanyar i guiar les comunitats educatives en un procés participatiu per elaborar un mapa de propostes de transformació del centre. |
Más que muro, Mural, desenvolupat per Teresa de Aramburu Gallego i destinat a centres de primària | Aquest projecte genera processos participatius que desemboquin en una pintura mural elaborada conjuntament. |
WAPSI, desenvolupat per Dayana Rivera i Laura Valor, i destinat a centres d’educació infantil | Ofereix experiències d’art, ioga i educació per desenvolupar la intel·ligència emocional, l’empatia i facilitar la convivència als centres. |
Live Feelings, desenvolupat per On Stage i destinat a centres de secundària acollits al programa de bilingüisme | Aquest projecte explora la comèdia, el riure, el joc teatral i el ioga com a mitjans des dels quals investigar el procés d’identitat a l’adolescència. |
FANZINETICA, desenvolupat pel Colectivo HUL i destinat a centres de secundària | Aquest projecte aborda la creació d’un fanzine no únicament com a un artefacte, sinó com a una metodologia que arribi a permear altres assignatures o elements habituals del centre. |
Totes les convocatòries obertes
Dates:
> Presentació de projectes: Fins el 15 de setembre. Via formularis: Transformar tu cole, Mas que muro, Mural, WAPSI, Live Feelings i FANZINETICA
> Resolució: 21 de setembre
Dirigit a: Centres públics de la Comunidad de Madrid
Organitza: PLANEA, Red de arte y escuela
PLANEA
Xarxa de centres educatius, agents i institucions culturals que es comprometen a utilitzar les pràctiques artístiques a l’escola pública de manera transversal, situada en els territoris i amb vocació de generalització i permanència. La xarxa es dona un termini de cinc cursos per prototipar, avaluar i recopilar aprenentatges sobre les maneres de produir canvis significatius en els centres educatius, en les conselleries d’educació i en el seu ecosistema més pròxim, a través de les pràctiques artístiques. Està impulsada per la Fundación Daniel y Nina Carasso i s’articula mitjançant la mediació en tres territoris: Pedagogías Invisibles (Comunitat de Madrid), Màster PERMEA (Comunitat Valenciana) i ZEMOS98 (Andalusia). La governança i fórmules de gestió de la xarxa formen part d’aquest prototipat a cinc anys. |
Les imatges i la informació procedeixen de les webs i canals de comunicació dels projectes, espais i esdeveniments difosos.