Formació en llenguatges audiovisuals i difusió de la cultura cinematogràfica de Drac Màgic des d’una perspectiva feminista atenta a la cultura de pau i a les diversitats.
Debat corresponent al núm. 111 (febrer, 2024) de la revista PH (Instituto Andaluz del Patrimonio Histórico) que, sota la coordinació de la professora Marisa González de Oleaga (UNED), tracta sobre la descolonització del museu a través de més de 30 articles de persones expertes en la matèria.
Recull mensual de continguts publicats per mitjans de comunicació especialitzats i generalistes sobre educació artística, mediació cultural, cultura comunitària i drets culturals.
Cicle dels col·lectius Sabers migrants i Jiser dins de l'exposició “La possibilitat de no haver sigut” al centre d’arts Santa Mònica (Barcelona) on teixir una cartografia col·lectiva davant les violències epistèmiques i els mecanismes del poder colonial.
Cicle de seminaris, tallers, performances i grups de discussió de Tenerife Espacio de las Artes que aborda l'experiència dels cossos trans a les fronteres, des de Canàries, límit sud d'Europa.
6ª edició del Curs de Periodisme i Comunicació Intercultural (Llatins per Catalunya, Xarxa BCN Antirumors i Agència ITACAT) a la Lleialtat Santsenca de Barcelona entorn de la decolonització dels mitjans de comunicació.
Espai de debat obert pel Grup d'Estudis “Galicia e o Decolonialismo” (Fundación Luis Seoane) per pensar estratègies de futur on la terra no sigui una mercaderia sinó un element central per al desenvolupament de vides més dignes.
Taller per a un abordatge ecosocial de la comunicació en l'era tecnològica organitzat pel projecte pedagògic Pluriversidad Nómada a Tabakalera (Donostia) amb les creadores Tatiana Avendaño i Anaís Córdova-Páez.
Formació de Basket Beat centrada en el treball grupal des d'una perspectiva política per tal de revisar el rol de les educadores amb els formadors Josep Mª Aragay i David Sitges a la Fabra i Coats de Barcelona.
Programa educatiu entorn de l'exposició que el Museo Reina Sofía de Madrid dedica a la figura de Francesc Tosquelles, referent d'una pràctica en la qual conflueixen qüestions clíniques, polítiques, educatives, així com altres relatives a la producció cultural i artística.
Amb el títol “Cuerpos y culturas. Diversidad étnico-racial, participación cultural y convivencia” aquesta trobada anual del Ministerio de Cultura y Deporte per promoure la participació ciutadana en cultura se celebrarà l’octubre a Sevilla amb un primer avanç d’una cartografia digital de projectes relacionats amb aquesta temàtica.
Article de Ricardo Antón on es proposa una aproximació a una "documenta" que s'ha articulat com un ekosistema procomunal des del sud global. Una proposta que ha intentat posar els mitjans de re-producció al servei de les creadores, que ha volgut convidar-nos a compartir temps i idees, a trobar-se i conèixer-se, a mantenir converses informals, a aprendre i divertir-se amb altres.
Curs virtual de la OEI amb Pedagogías invisibles sobre la construcció d'una Educació Artística iberoamericana com a un camp de coneixement intel·lectual i d'acció política dirigit a la transformació social.
Dirigida a projectes alineats amb la qüestió racial, la presència de minories en la cultura i el paper dels sectors culturals en aquest context, conceptes que articulen la VIII edició d'aquesta trobada del Ministerio de Cultura y Deporte.
Impulsat des del Museu Reina Sofía, l'objectiu d'aquest grup és analitzar la mediació cultural des de tres maneres d'entendre-la, representades pels col·lectius La Liminal (Mediació Ambulant), Desmusea (Mediació digital) i FelipaManuela (Mediació desplaçada).
Convocatòria per a sis residències de recerca en el marc de MAR, plataforma de mediació artística i noves institucionalitats impulsada pel Museo Reina Sofía, hablarenarte i la Fundació Carasso.
Llibre digital i de lliure circulació a càrrec de Rosario García-Huidobro i Gabriel Hoecker sobre com artistes, artistes-docents i investigadorxs entenen el lloc i el rol del sentit pedagògic en les pràctiques artístiques.