28 març, 2025

Coeditat entre Bartlebooth i Concomitentes (Fundació Carasso), aquest llibre reuneix assajos, experiències i propostes per rearticular les relacions entre comunitats, territoris i futurs viables a través de processos artístics.


13 març, 2025

Activitat de memòria viva i històries compartides del programa comunitari L’Obrador (Teatre Nacional d’Art de Catalunya), coordinat per Transductores, amb Connectats Cooperativa i l’espai veïnal Calàbria 66 de Barcelona.

12 març, 2025

Informe encarregat per l’organització Culture Commons i el Centre for Cultural Value (Universitat de Leeds) a l’investigador John Wright sobre com es dissenyen i avaluen les polítiques culturals a diferents ciutats del Regne Unit.

11 març, 2025

Publicació fruit d'un projecte en xarxa dels Departaments d'Educació del MACBA (Barcelona), l'IVAM (València), La Panera (Lleida) i És Baluard (Ciutat de Mallorca).

4 març, 2025

Informe entorn de l'educació mediàtica i la cultura d'internet fruit de la recerca de camp realitzada a instituts públics en el marc del programa PROXYMO promogut per ZEMOS98, PLANEA i la Junta d'Andalusia.

3 març, 2025

Llibre de David Bueno (Premi Josep Pla 2025, Editorial Destino), expert en neurociència educativa, on s’aborda el debat educatiu partint del paper de les arts en l’educació.

17 febrer, 2025

Eina de reflexió i acció per a la generació de pràctiques culturals més accessibles i inclusives fruit del treball conjunt entre K6 Gestión Cultural i Elkartu, Federació Coordinadora de Persones amb Discapacitat Física de Guipúscoa.

6 febrer, 2025

Sessió formativa en línia oberta entorn de la trama comunitària de la col·laboració pública social en el marc del programa Bherria Prestakuntza (Govern Basc).

17 gener, 2025

Tercera edició d'aquest programa d'educació patrimonial de la Comunitat de Madrid en col·laboració amb el col·lectiu de mediació cultural La Liminal i estudiants d'ESO.

14 gener, 2025

Llibre autoeditat amb el suport de la UV i la UPV on es recullen experiències que tenen com a factor comú la confluència arteducació.

7 gener, 2025

Disponible en obert la “Nadala 2024” de la Fundació Carulla, presentada com a l’anuari de la cultura amb impacte amb 10 projectes culturals que han marcat l’any i els seus protagonistes.

27 novembre, 2024

Fotollibre sobre la memòria col·lectiva del barri de Vallekas (Madrid), nascut d'un projecte expositiu del fotògraf Santiago Vaquero, un dels seus veïns, i finançat gràcies a una campanya de micromecenatge.

21 novembre, 2024

Nexe, la revista sobre cooperativisme i economia social coeditada per la Federació de Cooperatives de Treball de Catalunya i la Fundació Roca i Galès, dedica el seu nº 53 a la cultura cooperativa.

18 novembre, 2024

Guia que recull els resultats de la VII Jornada de Laboratoris Bibliotecaris per a unes biblioteques que no només reimaginen l'espai bibliotecari, sinó que avancen cap a la cocreació i la participació activa de la comunitat.

8 novembre, 2024

Trobades de recerca sobre els encreuaments entre les biblioteques i el treball cultural organitzades per Planta Uno.

10 octubre, 2024

Publicació del Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana amb Cruce Casa Editora que recull les reflexions de l'artista i educador Luis Camnitzer sobre la intersecció radical entre art i educació.

7 octubre, 2024

Nova publicació de REDS-SDSN Spain sobre casos inspiradors de treball en Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) a territoris rurals i urbans.

1 octubre, 2024

Proposta de mediació de Lo Relacional en el marc de La Trama, programa de mediació artística de la Fabra i Coats: Centre d’Art Contemporani de Barcelona a cura de Transductores.

30 setembre, 2024

Trobada organitzada per l’associació Xarxaprod per aprofundir en el paper dels espais de creació com a agents pedagògics territorials, centrada en propostes en contextos rurals.

2 setembre, 2024

Fruit del treball conjunt d'investigadorxs universitaris, gestorxs i educadorxs de museus i professorat de secundària, aquest llibre proposa situacions d'aprenentatge per treballar narratives alternatives i no hegemòniques des de l'ensenyament de la història.

30 juliol, 2024

Número especial del Butlletí de Novetats de la Biblioteca central del Departament de Cultura (Generalitat de Catalunya) que recull, d'una manera no exhaustiva, estudis i informes sobre l'art i la cultura a les escoles.

23 juliol, 2024

Xarxa Delib ha traduït al castellà i adaptat al context espanyol aquesta eina de DemocracyNext per organitzar Assemblees Ciutadanes on les deliberacions resultin en decisions col·lectives i impactin en les polítiques públiques.

25 juny, 2024

Estudi pilot publicat pel Ministeri de Cultura en el marc del programa “Cultura y Ruralidades” sobre l'impacte social, econòmic i demogràfic de l'acció cultural, a partir d'una selecció de projectes rellevants al medi rural espanyol.

11 juny, 2024

Espai de trobada del Centre de Documentació sobre Igualtat i Feminisme (Conselleria de Cultura de Galícia) per, en aquesta edició, reflexionar sobre la inclusió de la diversitat sexual i de gènere a les seves polítiques públiques.

4 juny, 2024

Presentació d'aquesta publicació que recull els 6 projectes participants a l'edició 2023 de “Banco de Proyectos Colaborativos”, una iniciativa de Tekeando i l'Ajuntament de Sevilla (ICAS) amb el suport de la Fundació Carasso.

24 maig, 2024

Trobada entre agents culturals i educatius organitzada per Fundació Caja Granada i la Junta d'Andalusia al Museo Memoria d’Andalusia per reflexionar sobre el poder de l’art a l'escola i el seu valor com a eina d'aprenentatge.

16 abril, 2024

5ª edició d'aquest curs del Ministeri de Cultura dirigit a biblioteques, institucions culturals o entitats que desitgin endegar un laboratori ciutadà i activar xarxes de col·laboració a les seves comunitats.

10 abril, 2024

Llibre sobre “Diversorium”, projecte artístic participatiu de Concomitentes (Fundació Carasso) guiat per la mediadora-curadora Veronica Valentini, on autorxs i integrants del projecte donen veu al seu recorregut i al fet de trobar en la convivència dels cossos una altra manera de relacionar-se i crear societat.

19 març, 2024

La 3ª edició d'aquesta comunitat iberoamericana d'aprenentatge virtual de la Red Museística Provincial de Lugo posa el focus en l'educació i la recerca en els museus amb el temps com a fil conductor.

15 març, 2024

Debat corresponent al núm. 111 (febrer, 2024) de la revista PH (Instituto Andaluz del Patrimonio Histórico) que, sota la coordinació de la professora Marisa González de Oleaga (UNED), tracta sobre la descolonització del museu a través de més de 30 articles de persones expertes en la matèria.

29 febrer, 2024

Trobada per conèixer i proposar experiències artístiques, culturals o de mediació transformadores, centrades en els Drets Culturals i que posin la cultura a l'abast de la ciutadania.

5 febrer, 2024

Eina del col·lectiu de professionals de museus de ciència, El Museu Transformador, per a la presa de decisions en projectes expositius de museus.

2 febrer, 2024

Compilació d'articles sobre com incorporar l’Agenda 2030 en les polítiques culturals de l'àmbit rural publicada per REDS-SDSN Spain (Ministeri de Drets Socials i Agenda 2030).

28 novembre, 2023

Guia fruit d’un taller de creativitat i salut mental comunitària per a joves a càrrec del projecte “Locus” (Nada Colectivo) en col·laboració amb La Panera de Lleida i el CCCB de Barcelona.

20 novembre, 2023

Informe encarregat per l’ICAS (Ajuntament de Sevilla) al grup TASO en el marc del projecte Interreg Magallanes_ICC per a l'emprenedoria en indústries culturals i creatives.

10 novembre, 2023

XXXV Jornada de la Xarxa de Museus Locals (Diputació de Barcelona) per conèixer les reflexions i les pràctiques de diferents museus que han pres l’educació com a catalitzador de la seva oferta.

2 novembre, 2023

Nova edició de les Jornades A Cultura é un Dereito de la Diputació Provincial d’A Coruña centrada en l'impacte social i ambiental de la cultura a partir de propostes pràctiques i treball participatiu.

5 octubre, 2023

Presentació del llibre “A cultura é un dereito. Unha vision social da cultura” (Diputació de A Coruña) sobre el moment actual de la gestió cultural a Galícia.

25 juliol, 2023

Publicació de l'Àrea d'Educació del Museo Reina Sofía de Madrid que recull el testimoni del seu projecte homònim, un programa estès d'estudis, residències i accions per visibilitzar la importància de l'educació artística i la mediació com a pràctica emancipadora en les societats contemporànies.

24 juliol, 2023

El llibre de Sara Torres-Vega publicat per l’editorial Catarata reflexiona sobre com enriquir els arxius existents d'educació artística.

10 juliol, 2023

Publicació del Centre d’Art La Panera a partir d’una residència a l’INS Manel de Montsusar (Lleida) de l’artista Arnau Sala Sáez al voltant de l’alteritat.

7 juny, 2023

Ornitorrinco, Mediació artística des dels espais escènics, celebra una trobada a Almagro (Ciudad Real) en el marc de l’Escola d’Estiu 2023 de Redescena, La Red Española de Teatros, impulsors del projecte amb Pedagogías Invisibles.

28 març, 2023

Llibre de la Fundación Carasso sorgit arran de la pandèmia per tal de reflexionar amb fins a 30 professionals del sector cultural espanyol sobre el valor i l'impacte de la cultura en la creació d'una societat més justa, inclusiva i sostenible.

13 febrer, 2023

Ediciones Todo por la Praxis presenta aquesta publicació a la llibreria Traficantes de Sueños de Madrid, un treball de recerca i arxiu sobre pràctiques col·laboratives en la intersecció de l'art, l'arquitectura i l'activisme.

29 setembre, 2022

La publicació és el resultat de tots els aprenentatges de la primera edició d'aquest projecte de Redescena, La Red Española de Teatros, en aliança amb Pedagogías Invisibles i pretén ser un referent i punt de partida per abordar els processos de mediació i educació amb valor transformador des dels espais escènics públics.

1 febrer, 2022

Espai de treball obert per l'Àrea d'Educació del Museu Thyssen de Madrid per tal de recollir totes les veus de la comunitat de docents "Musaraña" i donar forma a una publicació col·laborativa entorn de l'art i l'educació.

14 desembre, 2021

Des de l'Àrea d'Educació del Museo Nacional Thyssen-Bornemisza de Madrid s'han editat tres publicacions el 2021: una sobre el projecte educatiu 2021-2022, una altra amb reflexions entorn de l'educació en museus durant el confinament i una aproximació a la salut mental des de les arts plàstiques.

9 febrer, 2015

"ANUARI 2014" ("desdelaminat.net") / "DESCOMPRESSIONS" (publicació online /UNZIP Torre Muntadas) / Documental "LAFÁBRIKA DETODALAVIDA. EL INICIO"

OK