Guia que recull els resultats de la VII Jornada de Laboratoris Bibliotecaris per a unes biblioteques que no només reimaginen l'espai bibliotecari, sinó que avancen cap a la cocreació i la participació activa de la comunitat.
Trobades de recerca sobre els encreuaments entre les biblioteques i el treball cultural organitzades per Planta Uno.
Publicació del Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana amb Cruce Casa Editora que recull les reflexions de l'artista i educador Luis Camnitzer sobre la intersecció radical entre art i educació.
Nova publicació de REDS-SDSN Spain sobre casos inspiradors de treball en Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) a territoris rurals i urbans.
Proposta de mediació de Lo Relacional en el marc de La Trama, programa de mediació artística de la Fabra i Coats: Centre d’Art Contemporani de Barcelona a cura de Transductores.
Trobada organitzada per l’associació Xarxaprod per aprofundir en el paper dels espais de creació com a agents pedagògics territorials, centrada en propostes en contextos rurals.
Fruit del treball conjunt d'investigadorxs universitaris, gestorxs i educadorxs de museus i professorat de secundària, aquest llibre proposa situacions d'aprenentatge per treballar narratives alternatives i no hegemòniques des de l'ensenyament de la història.
Número especial del Butlletí de Novetats de la Biblioteca central del Departament de Cultura (Generalitat de Catalunya) que recull, d'una manera no exhaustiva, estudis i informes sobre l'art i la cultura a les escoles.
Xarxa Delib ha traduït al castellà i adaptat al context espanyol aquesta eina de DemocracyNext per organitzar Assemblees Ciutadanes on les deliberacions resultin en decisions col·lectives i impactin en les polítiques públiques.
Estudi pilot publicat pel Ministeri de Cultura en el marc del programa “Cultura y Ruralidades” sobre l'impacte social, econòmic i demogràfic de l'acció cultural, a partir d'una selecció de projectes rellevants al medi rural espanyol.
Espai de trobada del Centre de Documentació sobre Igualtat i Feminisme (Conselleria de Cultura de Galícia) per, en aquesta edició, reflexionar sobre la inclusió de la diversitat sexual i de gènere a les seves polítiques públiques.
Presentació d'aquesta publicació que recull els 6 projectes participants a l'edició 2023 de “Banco de Proyectos Colaborativos”, una iniciativa de Tekeando i l'Ajuntament de Sevilla (ICAS) amb el suport de la Fundació Carasso.
Trobada entre agents culturals i educatius organitzada per Fundació Caja Granada i la Junta d'Andalusia al Museo Memoria d’Andalusia per reflexionar sobre el poder de l’art a l'escola i el seu valor com a eina d'aprenentatge.
5ª edició d'aquest curs del Ministeri de Cultura dirigit a biblioteques, institucions culturals o entitats que desitgin endegar un laboratori ciutadà i activar xarxes de col·laboració a les seves comunitats.
Llibre sobre “Diversorium”, projecte artístic participatiu de Concomitentes (Fundació Carasso) guiat per la mediadora-curadora Veronica Valentini, on autorxs i integrants del projecte donen veu al seu recorregut i al fet de trobar en la convivència dels cossos una altra manera de relacionar-se i crear societat.
La 3ª edició d'aquesta comunitat iberoamericana d'aprenentatge virtual de la Red Museística Provincial de Lugo posa el focus en l'educació i la recerca en els museus amb el temps com a fil conductor.
Debat corresponent al núm. 111 (febrer, 2024) de la revista PH (Instituto Andaluz del Patrimonio Histórico) que, sota la coordinació de la professora Marisa González de Oleaga (UNED), tracta sobre la descolonització del museu a través de més de 30 articles de persones expertes en la matèria.
Trobada per conèixer i proposar experiències artístiques, culturals o de mediació transformadores, centrades en els Drets Culturals i que posin la cultura a l'abast de la ciutadania.
Eina del col·lectiu de professionals de museus de ciència, El Museu Transformador, per a la presa de decisions en projectes expositius de museus.
Compilació d'articles sobre com incorporar l’Agenda 2030 en les polítiques culturals de l'àmbit rural publicada per REDS-SDSN Spain (Ministeri de Drets Socials i Agenda 2030).
Guia fruit d’un taller de creativitat i salut mental comunitària per a joves a càrrec del projecte “Locus” (Nada Colectivo) en col·laboració amb La Panera de Lleida i el CCCB de Barcelona.
Informe encarregat per l’ICAS (Ajuntament de Sevilla) al grup TASO en el marc del projecte Interreg Magallanes_ICC per a l'emprenedoria en indústries culturals i creatives.
XXXV Jornada de la Xarxa de Museus Locals (Diputació de Barcelona) per conèixer les reflexions i les pràctiques de diferents museus que han pres l’educació com a catalitzador de la seva oferta.
Nova edició de les Jornades A Cultura é un Dereito de la Diputació Provincial d’A Coruña centrada en l'impacte social i ambiental de la cultura a partir de propostes pràctiques i treball participatiu.
Presentació del llibre “A cultura é un dereito. Unha vision social da cultura” (Diputació de A Coruña) sobre el moment actual de la gestió cultural a Galícia.
Publicació de l'Àrea d'Educació del Museo Reina Sofía de Madrid que recull el testimoni del seu projecte homònim, un programa estès d'estudis, residències i accions per visibilitzar la importància de l'educació artística i la mediació com a pràctica emancipadora en les societats contemporànies.
El llibre de Sara Torres-Vega publicat per l’editorial Catarata reflexiona sobre com enriquir els arxius existents d'educació artística.
Publicació del Centre d’Art La Panera a partir d’una residència a l’INS Manel de Montsusar (Lleida) de l’artista Arnau Sala Sáez al voltant de l’alteritat.
Ornitorrinco, Mediació artística des dels espais escènics, celebra una trobada a Almagro (Ciudad Real) en el marc de l’Escola d’Estiu 2023 de Redescena, La Red Española de Teatros, impulsors del projecte amb Pedagogías Invisibles.
Llibre de la Fundación Carasso sorgit arran de la pandèmia per tal de reflexionar amb fins a 30 professionals del sector cultural espanyol sobre el valor i l'impacte de la cultura en la creació d'una societat més justa, inclusiva i sostenible.
Ediciones Todo por la Praxis presenta aquesta publicació a la llibreria Traficantes de Sueños de Madrid, un treball de recerca i arxiu sobre pràctiques col·laboratives en la intersecció de l'art, l'arquitectura i l'activisme.
La publicació és el resultat de tots els aprenentatges de la primera edició d'aquest projecte de Redescena, La Red Española de Teatros, en aliança amb Pedagogías Invisibles i pretén ser un referent i punt de partida per abordar els processos de mediació i educació amb valor transformador des dels espais escènics públics.
Espai de treball obert per l'Àrea d'Educació del Museu Thyssen de Madrid per tal de recollir totes les veus de la comunitat de docents "Musaraña" i donar forma a una publicació col·laborativa entorn de l'art i l'educació.
Des de l'Àrea d'Educació del Museo Nacional Thyssen-Bornemisza de Madrid s'han editat tres publicacions el 2021: una sobre el projecte educatiu 2021-2022, una altra amb reflexions entorn de l'educació en museus durant el confinament i una aproximació a la salut mental des de les arts plàstiques.
"ANUARI 2014" ("desdelaminat.net") / "DESCOMPRESSIONS" (publicació online /UNZIP Torre Muntadas) / Documental "LAFÁBRIKA DETODALAVIDA. EL INICIO"