11 octubre, 2024

El Servei Educatiu del CCCB posa al servei dels centres educatius recursos creats a partir de projectes paral·lels a les seves exposicions o tallers entorn de temes com la ciència i la tecnologia, l’experimentació i la creació o la salut mental.

25 juliol, 2024

Experiència educativa de Laboral Centre d'Art de Gijón dirigida a infats de 6 a 12 anys entorn de la creativitat i la tecnologia per investigar el funcionament de les màquines i mecanismes quotidians.

26 juny, 2024

Campaments d'estiu dirigits a la infància i l'adolescència per a través de la Col·lecció d'Art de la Fundació María José Jove imaginar un futur més sostenible o explorar tecnologies com la IA o la Realitat Augmentada.

24 abril, 2024

Projecte de recerca de Domestic Data Streamer que aprofita el poder de la Intel·ligència Artificial (IA) per millorar la vida de les persones i fomentar una comprensió compartida de les nostres narratives socials interconnectades.

26 març, 2024

Cicle de seminaris internacionals en línia de la Universitat de Sevilla sobre l'acció artística i les seves relacions amb l'enfocament educatiu crític, creatiu i inclusiu.

25 març, 2024

Grup d'aprenentatge articulat per Desmusea entorn de les col·leccions digitalitzades dels museus dins del programa “Mediació en residència” del Centre de Creació Contemporània Quinta del Sordo de Madrid.

14 febrer, 2024

Cicle al Canòdrom de Barcelona per descobrir nous horitzons tecnològics, des de la robòtica fins a la llibertat creativa, sense barreres ni exclusions.

18 gener, 2024

Projecte de recerca/formació invertida d’HAMACA sobre crisi ecosocial i salut mental que promou la creació de metodologies d'aprenentatge per als qui treballen o conviuen amb joves, així com espais d'agència per a adolescents a l'aula en col·laboració amb instituts de Madrid i Milà.

16 gener, 2024

Sessions de reflexió col·lectiva organitzades pel projecte BAI/NOT a diferents espais del País Basc sobre els creuaments entre cultura i intel·ligència artificial.

21 desembre, 2023

Simbiontes és un laboratori d'experimentació educativa que fomenta el desenvolupament de projectes col·laboratius i interdisciplinaris combinant sabers artístics, científics, tecnològics i humanístics.

20 desembre, 2023

En la convocatòria PROIEKTUEN PLAZA es convida a la ciutadania, a les associacions, col·lectius i grups a proposar la realització col·lectiva de projectes que estiguin relacionats amb la tecnologia i/o cultura.

20 desembre, 2023

Un espai per jugar, experimentar i aprendre sobre intel·ligència artificial ideat pel col·lectiu Estampa dins de les activitats vinculades a l’exposició IA: Intel·ligència artificial del CCCB.

25 octubre, 2023

Convocatòria per a fomentar l'accessibilitat a la cultura i especialment a l'art contemporani, dels nens i nenes d'escoles del rural gallec.

14 setembre, 2023

Plataforma editorial en línia d’Artium Museoa (Vitòria-Gasteiz) per compartir els seus continguts i obrir els processos de reflexió i aprenentatge, convocant veus múltiples de fora de la institució.

28 juliol, 2023

La Xarxa d'Art, Ciència, Tecnologia i Societat (Xarxa ACTS) és un espai per promoure sinergies entre agents i disciplines, impulsat per la Fundació Carasso juntament amb la UOC i Hac Te.

5 juliol, 2023

Taller per a un abordatge ecosocial de la comunicació en l'era tecnològica organitzat pel projecte pedagògic Pluriversidad Nómada a Tabakalera (Donostia) amb les creadores Tatiana Avendaño i Anaís Córdova-Páez.

22 juny, 2023

Obert el període de presentació de propostes d'intervencions artístiques a l'espai públic per participar en la III edició del Ephemeral Phestival a Valladolid.

30 maig, 2023

Seminaris en línia desenvolupats dins del projecte EDARCLUSIÓN i en col·laboració amb el grup de recerca ECAV (Universidad de Sevilla) des de dos enfocaments que es complementen: l'educació mediàtica i l'educació artística.

27 març, 2023

Programa de tallers intergeneracionals a CentroCentro de Madrid amb Pedagogías Invisibles on reflexionar sobre com la tecnologia i la cultura digital han transformat la nostra manera d'entendre i viure a la societat del segle XXI i la nostra relació amb la ciutat.

22 març, 2023

Cicle de tecnologia, art i ciència de Teatros del Canal de Madrid entorn de les últimes tendències en recerca escènica on, a més de produccions artístiques i exposicions, es proposen taules de debat i workshops.

27 gener, 2023

Taller destinat a reflexionar sobre com la tecnologia ha modificat el nostre cos dins del programa de tallers intergeneracionals “Interdigitalizados” del col·lectiu Pedagogías Invisibles a l'espai cultural CentroCentro de Madrid.

11 juliol, 2022

Els continguts d'aquest segon número d'ANIDA, Revista d'art i escola de la Red PLANEA, sorgeixen d'una convocatòria de recursos per a l'experimentació educativa en art i tecnologia seleccionats per un comitè editorial.

22 juny, 2022

Cursos d'estiu de la Red PLANEA, dirigits a docents i artistes que vulguin desenvolupar projectes a les escoles, amb presentacions en línia i tallers presencials en diverses ciutats espanyoles.

16 juny, 2022

Formació en l’àmbit de les pedagogies artístiques organitzada pel projecte educatiu “A Tempo” (Fundació La Ciutat Invisible i Temporada Alta) juntament amb ConArte Internacional al Centre Cultural La Mercè de Girona.

4 abril, 2022

Tallers per a centres educatius de la Comunidad de Madrid impartits per The Things Network-MAD, comunitat ciutadana resident a Medialab-Matadero.

25 març, 2022

Aquest estudi de la Universitat Jaume I de València mostra l'eficàcia de l'art i la cocreació per al disseny de videojocs inspirats en la ciència climàtica amb l'objectiu de crear consciència ciutadana.

18 gener, 2022

Crida del Centro de Recursos de Red PLANEA (Fundación Carasso) per conèixer experiències que treballin les relacions entre art i tecnologia a l'escola i incorporar-les en les col·leccions i publicacions de PLANEA.

24 novembre, 2021

Presentació de MEMEX Barcelona, projecte pilot de narració digital dut a terme per Interarts, Sindillar i La Bonne amb treballadores de la llar migrants entorn del concepte de patrimoni, i espectacle de teatre comunitari sobre les experiències vitals d’activistes ecofeministes del Sud Global amb Plàudite Teatre.

12 novembre, 2021

Amb motiu del confinament, les institucions culturals han potenciat una relació amb els públics en un format no presencial, oferint una oportunitat per experimentar models de treball entorn de la mediació en línia. En aquest text, el col·lectiu Desmusea ens convida a reflexionar sobre aquestes pràctiques, partint de la seva experiència directa en projectes de mediació digital.

14 setembre, 2021

Organitzada per l’Escola d’Art i Superior de Ceràmica a Las Naves, s’hi mostren els resultats del projecte d’educació que, alineat amb els ODS, s’ha desenvolupat en col·laboració amb el CEFIRE Torrent i 14 instituts de la Comunitat Valenciana.

29 juliol, 2021

Aquesta edició del seminari d'UNESCO Etxea, que gira entorn de la creació i accés a la cultura en entorns digitals, s'organitza en format presencial (Espai Artiatx de Bilbao) i en streaming.

28 juliol, 2021

Projecte de recerca desenvolupat dins del programa Museo fácil del Museu Thyssen (Madrid) amb Gammera Nest entorn de la construcció participativa del coneixement, l'accessibilitat, la gammificació i la tecnologia aplicada a l'educació en museus mitjançant el desenvolupament d'un videojoc.

3 juny, 2021

Un itinerari formatiu desenvolupat per la plataforma d'aprenentatge Ciudad Escuela que recull els sabers i experiències que s'estan posant en joc als horts urbans comunitaris de la ciutat de Madrid.

1 juny, 2021

Convocatòria dirigida a instituts públics de Madrid per participar en el programa STEAM con A de la Red PLANEA que promou la participació ciutadana amb l'art i la ciència com a eines per afrontar els reptes de futur marcats pels ODS de Nacions Unides.

21 maig, 2021

Projecte en format taller de Tabakalera (Donostia) dirigit a joves de 12 a 17 anys per, a partir de metodologies hacker i maker, experimentar noves maneres de fer ciutat, de compartir i de treballar en comunitat.

17 març, 2021

Espai d'intercanvi i experimentació obert per l'Àrea d'Educació del Museo Nacional Thyssen-Bornemisza de Madrid a joves de 12 a 16 anys i articulat en aquesta edició al voltant de les xarxes socials.

19 març, 2021

Projecte de creació participativa d’un model de disseny i transformació dels espais per a joves a les biblioteques Nou Barris i Zona Nord de la XBM (Diputació de Barcelona).

14 abril, 2021

Convocatòria per participar en un laboratori d'experimentació tèxtil al FabLab i a l'espai BioCrea de Medialab Prado per produir de manera col·laborativa cinc projectes entorn de la temàtica dels tèxtils.

16 febrer, 2021

Convocatòria oberta i contínua dirigida a projectes de Medialab Tabakalera entorn de la cultura digital, el disseny obert i el coneixement compartit.

5 gener, 2021

Trobada sobre la cultura del fer per recollir els projectes desenvolupats entorn de la cultura digital i les pràctiques obertes per Tabakalera, el seu Medialab i les comunitats d'usuarixs que participen o col·laboren en els seus programes.

9 desembre, 2020

Projecte educatiu del Museo Nacional del Prado per generar una xarxa de treball i recerca sobre innovació educativa entorn i a través de l'art amb docents, estudiants, investigadorxs i educadorxs de Museus en centres escolars de Madrid que afavoreixen la integració social.

30 octubre, 2020

Projectes seleccionats i programació de la VI Trobada "Cultura y Ciudadanía", un programa del Ministerio de Cultura y Deporte per promoure la participació ciutadana en cultura a través de línies de treball com aquestes trobades, la VI edició de les quals s'articula temàticament entorn de les connexions i intercanvis entre cultura, art, ciència, tecnologia i naturalesa.

15 octubre, 2020

Un projecte d'EducaThyssen destinat a docents de tots els nivells educatius, amb les seves aules de treball habituals, per explorar utilitzant l'audiovisual com a eina creativa la nostra (des)connexió amb la terra.

5 octubre, 2020

Convocatòria dirigida al professorat dels centres d'educació de la Comunitat Autònoma del País Basc per desenvolupar un projecte escolar conjuntament amb l'equip de treball de Medialab de Tabakalera Donostia.

16 setembre, 2020

"Cultura y Ciudadanía" és un programa del Ministerio de Cultura y Deporte que té com a objectiu promoure la participació ciutadana en cultura, a través de línies de treball com aquestes trobades. Oberta la convocatòria de projectes per a la VI edició (Tabakalera, Donostia), que s'articula temàticament entorn de les connexions i intercanvis entre cultura, art, ciència, tecnologia i naturalesa.

11 juliol, 2020

Entrevista del "Diario.es" a José Luís Herraiz, artista heterogeni, educador i director del programa Sonora, escola d'experimentació vinculada al so, finançada per la Fundació Carasso i amb seu al Centre Negra de la plataforma artística ADDK Espanya (Blanca, Múrcia).

26 octubre, 2019

Projecte de la associació Ondula que busca obrir diàlegs intergeneracionals i multiculturals, així com enfortir les comunitats del barri des de la reflexió i el debat sociopolític sobre l'impacte de les tecnologies digitals en les nostres vides. La proposta es realitza a través d'un llenguatge summament expressiu i que permet trencar les barreres conceptuals i dialèctiques: la dansa.

17 octubre, 2019

Aquest taller és part del procés de recerca i treball compartit que connecta el programa BornLab (El Born CCM) amb la creació escènica del col·lectiu Sindillar/Sindihogar i els nodes de Wikidones (laBonne), els tallers d’editores que publiquen a la Viquipèdia amb perspectiva feminista, així com amb d’altres iniciatives del Casc Antic de Barcelona sobre les memòries migrants i la visibilitat de les dones.

2 octubre, 2019

Segona edició d'aquesta trobada sobre el futur de l'Educació en l'era digital organitzat a Madrid per Fundación Telefónica, IE University, South Summit i Fundación Santillana en qualitat de soci principal.

1 setembre, 2019

Projecte que posa en diàleg el món de l'art i els videojocs. Un espai de trobada, co-creació i aprenentatge conformat per un equip multidisciplinari procedent de les arts visuals, les humanitats, el disseny i la música -encara que oberts a la col·laboració d'altres públics- mediats per EducaThyssen i Gammera Nest.

6 març, 2019

El Centre d’Art la Panera, l’Escola Politècnica Superior de la Universitat de Lleida i la Facultat d’Educació, Psicologia i Treball Social, amb la col·laboració d’Homesession, organitzen la segona edició d’un projecte transdisciplinari que vol posar la creativitat al servei de la tecnologia i el món social, amb la finalitat última de buscar solucions a conflictes reals de la nostra societat, des de la tecnologia però d’una manera creativa, reflexiva i crítica.

4 setembre, 2018

Educa Thyssen (Àrea d'Educació del Museo Thyssen-Bornemisza) juntament amb l'artista visual Cynthia González posen en marxa una activitat especial per a docents amb la finalitat de construir un museu d'experiències a partir de les obres d'art, la llum, el joc i el videomapping.

4 desembre, 2017

Projecte intergeneracional per fomentar el diàleg i el respecte entre joves i gent gran. En aquesta proposta d’Aprenentatge i Servei (APS) de elParlante participen l’Escola Sant Ramon Sagrat Cor, l’Institut Les Corts, l’Escola Maristes Sants-Les Corts i l’Escola Santa Teresa de Lisieux.

13 juny, 2017

Aquesta convocatòria té per objectius donar suport a docents i centres escolars que tenen dificultat per aconseguir recursos, visibilitzar el treball que es fa, crear xarxa i reunir una sèrie de materials didàctics que es puguin replicar. La convocatòria se situa en el compromís que el laboratori Hirikilabs de Tabakalera té per impulsar l'educació activa i les metodologies col·laboratives, amb la idea de repetir i estendre el model de laboratoris oberts.

4 maig, 2017

Les metodologies d'innovació oberta desenvolupades per Connexiones improbables han estat aplicades per realitzar aquest projecte, juntament amb l'Ajuntament de Llodio i en col·laboració amb l'associació SOS Parkea Lamuza, que ha servit per mapar les infraestructures i els espais d'ús cultural existents a la localitat alabesa, així com uns altres susceptibles de ser-ho.

30 juny, 2016

"ESCOLA D’ESTIU 2016" (Associació de Mestres Rosa Sensat), cursos "ART, MUSEUS I ESCOLA. CREACIÓ I CONEIXEMENT EN XARXA" (ICE-UAB) i "VIDEOPOESIA: POESIA EN MOVIMENT" (Addend), més II JORNADA EDUCATIVA. "POESIA + EDUCACIÓ + TIC" (Fundació Joan Brossa)

16 juny, 2016

"CREIXEM AMB L’ART". ESCOLA MIQUEL BLEACH + MNAC (dins del projecte "Escoles Tàndem". Fundació Catalunya-La Pedrera), IV PRESENTACIÓ DELS PROJECTES ARTÍSTICS I D’INNOVACIÓ DEL BROGGI (dins del programa "Magnet". Fundació Bofill) i "ANEM A MUSEÏTZAR L’ESCOLA" (Escola Collaso i Gil + Xarxa d'escoles Històriques de Barcelona)

15 juny, 2016

Sesiones abiertas de creación participativa "INTELIGENCIAS COLECTIVAS" (Azkuna Zentroa), "LABORATORIO 2" (Medialab Prado), "MAPEO DE COLECTIVOS E INICIATIVAS CIUDADANAS" (Red ZAC), curso de verano "TECNOLOGÍAS BLANDAS" (UPV-EHU) y debate performático "AFECTES, INSTITUCIONS, COL·LABORACIÓ" (Fabra i Coats). Más dos artículos: "CIUDADES CULTURALMENTE INTELIGENTES ¿PARA QUÉ LA CULTURA?" (de Daniel Innerarity en "Euskonews") y "ESPACIOS SOCIALES DE GESTIÓN CIUDADANA: UNA CUESTIÓN DE NECESIDAD, NO DE CONTINGENCIA" (de Curro Machuca en "Diagonal")

3 juny, 2016

OSCEDAYS (diversas ciudades de España y del mundo) y FERIA DE LA ECONOMÍA SOCIAL Y SOLIDARIA DE MADRID (una iniciativa conjunta de Red de Economía Alternativa y Solidaria y Mercado Social de Madrid)

25 maig, 2016

"URBAN BETAS. MUESTRARIO DE HERRAMIENTAS DE CIUDAD ABIERTA(S)" (Encuentro "Ciudades Democráticas" en Medialab Prado y Museo Reina Sofía de Madrid) e "INTERACTIVOS’16". CONVOCATORIA DE COLABORADORES (Medialab Prado)

25 abril, 2016

Xerrada LABORATORIOS CIUDADANOS: "POLITICS-IN-THE-WILD Y GIRO EXPERIENCIAL" (GRAPA-UB) i debat "PROXIMITATS. INNOVACIÓ CIUTADANA" (Pla de Cultures 2016-2026. Consell de Cultura, Ajuntament de Barcelona)

8 abril, 2016

CONVOCATORIAS RESIDENCIAS "INTERACTIVOS?’16" + "COSIENDO TETUÁN" (Medialab-Prado) y "FERTILITZACIÓ CREUADA +5" (Laboratori Social Metropolità)

5 gener, 2016

Proyectos ESCENA D’ACOLLIDA (Escola Cal Maiol i Jaume I de Barcelona amb La Mama Productora. Teatre i Comunicació) y EPDLAB (CPI Navia de Suarna, IES A Sagriña, IES de Milladoiro, IES Carlos Casares, IES de Tecoluca, IES a Cachada en colaboración con la Asociación Galega de Reporteiros Solidarios)

25 novembre, 2015

Proyectos abiertos en Hangar: "TRANSVEU PERE IV" Y "POBLENOU HÀBITAT CREATIU" (impulsados desde el laboratorio "Geoartivismos" de Constelaciones), jornadas en torno a la conceptualización del archivo CICdB (LaFundició en la Fundació Antoni Tàpies) y publicación de los textos de la asignatura de extensión universitaria "CARTOGRAFÍA ARTÍSTICA" 2014-2015 (un proyecto de Inter-Accions) en la revista URBS

2 novembre, 2015

Dos espais educatius i d'aprenentatge per desmitificar la tecnologia i on desenvolupar, de forma creativa, compartida i oberta, projectes tecnològics des de l'interès comú. Predicant amb l’exemple, es visiten i aprenent els uns dels altres.

27 octubre, 2015

EXPOSICIONES "REHOGAR" 7 (Makea Tu Vida) y "OBJETOS COMUNES" (Medialab Prado), "MANUAL DE SUPERVIENCIA MAKER" (Makespace) y un par más de lecturas relacionadas: "EL FUTURO DE LA CULTURA LAB" (Bernardo Gutiérrez) y "LA EVOLUCIÓN DE LA CULTURA LAB" (Juan Insua)

23 octubre, 2015

CONVOCATORIA LEVADURA PARA CREADORES-EDUCADORES (Madrid Destino), IV JORNADES PEDAGÒGIQUES L’Aula al Pati "EL COS EN JOC" (Lo Pati. Centre d’Art Terres de l’Ebre) i dues propostes de formació permanent del professorat: VII JORNADES "EXPRESSART" MUSEU PORTÀTIL (MACBA) i CURS ART, MUSEUS I ESCOLA. CREACIÓ I CONEIXEMENT EN XARXA (IES-UAB)

21 octubre, 2015

"FREE CULTURE" FORUM 2015 (Xnet), "CULTURA ABIERTA Y PROCESOS SOCIALES" II encuentro abierto (Los Madriles) y dos lecturas relacionadas: "PROCOMÚN DIGITAL Y CULTURA LIBRE ¿HACIA UN CAMBIO DE ÉPOCA?" y "CULTURE OF ANYONE"

14 octubre, 2015

Primer ENCUENTRO ESTATAL DE REDES DE HUERTOS URBANOS COMUNITARIOS, proyecto CIUDAD HUERTO y artículo "ALIMENTANDO OTROS MODELOS: CULTIVAR ENTRE LAS RUINAS DE LA CRISIS"

9 octubre, 2015

Exposició "NI ARTE NI EDUCACIÓN" (Matadero Madrid) / Programa educatiu "AULAS ABIERTAS" (Reina Sofía) / Projecte "ARSGAMES" (LABoral) / JORNADES DE PORTES OBERTES (La Panera)

8 octubre, 2015

Taller "CARTOGRAFIA SENSIBLE, AMB C MAJÚSCULA" / Encuentro "GEOARTIVISMOS": MEDIOS LOCATIVOS + ARTES DIGITALES + ACCIÓN SOCIAL / Artículos #EGIAMAPA: PROTOCOLOS DE ACTIVACIÓN DE ESPACIOS (PÚBLICOS Y COMERCIALES) / "TODA INICIATIVA DEJA HUELLA": UN MAPA A CARGO DE VIC

17 setembre, 2015

"LOS MADRILES. ATLAS DE INICIATIVAS VECINALES" + "AUZOETXE": ESPACIO PARA LA PARTICIPACIÓN Y EMPODERAMIENTO COMUNITARIO EN BARRIOS

23 juliol, 2015

RESIDENCIAS DE INVESTIGACIÓN 2015-2016 (Museo Reina Sofía) / HIRIKILABS - PLAZA: CONVOCATORIA DE PROYECTOS ABIERTOS (Tabakalera) / CONSTRUYENDO VECINDADES: HOGAR - HOME. CONVOCATORIA ABIERTA (Jiwar)

23 juny, 2015

Debate "USOS Y HACKEOS DEL ESPACIO PÚBLICO" en MediaLab-Prado. "CAMPUS DE CEBADA". III Universidad Popular de Verano en el Campo de Cebada. PRESENTACIÓN DE "VOLUMES" Y "CIVICWISE" (Wikitoki-Lab, Bilbao) y GUÍAS PARA LA ACTIVACIÓN DE ESPACIOS (Arquitecturas Colectivas)

13 maig, 2015

PROGRAMA ANALFABETO (Larraitz Torres) y SCANNER-IREKIA en Tabakalera, Taller y comunidad de aprendizaje COCINANDO eBOOKS (Medialab Prado), Proyectos LA FOTOCOPIOTECA (Lugar a Dudas), LA FANZINOTECA y CUENTOS-OBJETO CO-CREADOS PARA NIÑOS Y ADULTOS (Ed. Cuscusianos de Cocreable)

29 abril, 2015

Presentació del projecte "COÒPOLIS" (Espai d’Iniciatives de l’Economia Solidària a Can Batlló) i de la cooperativa oberta d'àmbit mundial "FAIRCOOP" a Medialab-Prado

21 abril, 2015

GUIA "A LES PLACES! CIUTATS EN MOVIMENT" (Biblioteques de Granollers) / Biblioteca digital "BOOKCAMPING" / Grup de treball "PENSANDO Y HACIENDO MEDIALAB: la biblioteca como laboratorio ciudadano de conocimiento" / Projectes "COMMON LIBRARIES" (Essex Libraries), "PUBLIC LIBRARY" (Marcell Mars) i CREACIÓN DE UNA RED DE BIBLIOTECAS PERSONALES (Fundación Cerezales Antonino y Cinia en col·laboració amb Daniel G. Andújar)

17 abril, 2015

Projecte "TOTS DANSEN", exposició "MEDIONA ENTRE INFANTS I ARTISTES" i curs "MOBILITZA’T", creació audiovisual per a la transformació social

20 març, 2015

Taller "ENFOCANT L’ESTRUCH: COM COMUNIQUEM L’ART CONTEMPORANI" / III CONGRÉS HÍBRID ENTRE ARTS, CIÈNCIES I EDUCACIÓ (La Panera)

26 febrer, 2015

Taller "RECOLECTORES URBANOS" (Makea Tu Vida en IDYS), grupo de trabajo comunidad de aprendizaje "MAYORES EN JUEGO" (Medialab Prado) y taller "TRAS LA INTERFAZ" (una propuesta de Daniel G. Andújar en el Museo Reina Sofía)

24 febrer, 2015

Presentació del llibre "LA RIQUEZA DE LAS REDES" de Yochai Benkler al CCCB i "P2P VALUE EUROPEAN PROJECT"

6 febrer, 2015

"GENERANDO CONOCIMIENTO LIBRE EN LA WIKIESFERA" (grup de treball sobre documentació col·laborativa a Medialab-Prado Madrid) / "WIKIARS" (projecte d’Amical Wikimedia per a la col·laboració de les escoles d’art i disseny catalanes a la "Viquipèdia")

29 gener, 2015

Jornadas y cursos: "CAP A UNA TERRASSA DELS COMUNS" (Planet Communia) / "¿CÓMO COÑO SE SOSTIENE ESTO?" (Nociones Comunes BCN) / "CAPITAL O VIDA" (Nociones Comunes Zaragoza). Más tres proyectos: "BICOMÚN" (Niquelarte) / "PEU-UJI" / "HACENDERA ABIERTA" (FCAYC).

15 gener, 2015

"El Karrito Cultural", un dispositivo móvil para acciones en el espacio público (colectivo La Parcería), el taller sobre estructuras ligeras auto-gestionadas de IDYS (Todo Por La Praxis) y un artículo publicado en eldiario.es sobre herramientas digitales colaborativas

10 desembre, 2014

Un col·lectiu, Punt6, i un projecte, "Wikidones", dues iniciatives amb un punt de partida centrat en la perspectiva de gènere

10 novembre, 2014

Aprovechando la visita de Víctor Sampedro, autor del libro "El Cuarto Poder en red" (Icaria Editorial, 2014), el Colegio de Periodistas de Barcelona organizó un debate bajo el título "El periodismo libre, la información como bien común". La colaboradora de Polièdrica, Helena Migueiz, asistió al acto para elaborar una crónica sobre la aproximación del periodismo a la información entendida como bien común, libre y de código abierto.

2 octubre, 2014

Segunda fase del taller de prototipado colaborativo de "Madrid Laboratorio Urbano (Medialab-Prado Madrid), Infraestructuras, prácticas y herramientas para repensar la vida en común", que propone una reflexión acerca del significado del procomún y la cultura digital en la evolución de la ciudad

20 juny, 2014

"Culturnautes" (CCCB), "Picasso a l'estiu!" (Museu Picasso), "Endinsa't al món de l'ART" (EART), "Un Casal de Pel·lícula" (Escoleta Les Nòmades), Casals d'arts escèniques (C.C La Sagrera i Espai Jove Garcilaso), Casal artístic d'estiu (Teatre Clavé de Tordera) i "Les obres d'art prenen el sol" (MACBA)

27 maig, 2014

"Laboratorios Ciudadanos: espacios para la innovación ciudadana" es un documento colaborativo y abierto, disponible online, que tiene por objetivo establecer qué son los laboratorios ciudadanos, cómo benefician a su país/comunidad, y cómo pueden implantarse y desarrollarse a fin de fomentar la innovación ciudadana (IC) en sus comunidades en el marco de un proyecto de la Secretaría General Iberoamericana (SEGIB)

29 abril, 2014

Infraestructuras, prácticas y herramientas para repensar la vida en común. Taller de prototipado colaborativo y simposio internacional de Medialab-Prado

15 abril, 2014

Ante las aciagas perspectivas que al parecer se ciernen sobre MediaLab-Prado (Madrid), nos sumamos al reconocimiento por el trabajo bien hecho en apenas un año de funcionamiento de este laboratorio ciudadano para la investigación, producción y difusión de proyectos desde la experimentación y el aprendizaje colaborativo

30 setembre, 2013

Compartim l'article d'Antonio Alcántara, "Ateneus de fabricació vs. bancs d'aliments. Quin model de cultura volem?", que hem conegut a través de la revista "Nativa".