13 novembre, 2024

Espai per endinsar-se en l’univers creatiu d’Agnès Varda en el marc de l’exposició que el Centre de Cultura Contemporània de Barcelona dedica a aquesta fotògrafa, artista, cineasta i pionera de la Nouvelle Vague.

6 novembre, 2024

Curs semipresencial dissenyat des del programa “Escena Històrica” d’Artixoc per a la divulgació i el suport a la recuperació de la memòria històrica des de l’enfocament de la Història Viva.

9 octubre, 2024

Formació digital de La Perifèrica per ampliar la perspectiva sobre el treball col·laboratiu en comunitat, adquirir estratègies per connectar els projectes amb els seus entorns i generar xarxa amb els seus territoris.

13 setembre, 2024

9ª edició d’aquest curs de l’Ateneu Popular 9 Barris de Barcelona per aprendre eines teòriques i pràctiques enfocades a la construcció comunitària i a la intervenció socioeducativa.

9 setembre, 2024

Formació teoricopràctica impulsada per l’associació cultural elParlante amb la Universitat Pompeu Fabra i dirigida a professionals dels àmbits educatiu, comunicatiu, comunitari i d'altres orientats a la transformació social.

4 setembre, 2024

Formació impulsada per l’IF Barcelona i el MNAC, en el marc del projecte Comunitat360 amb el suport del Secretariat d’Entitats de Sants.

15 juliol, 2024

Formació Artibarri 2024 a Barcelona per conèixer què són les pràctiques artístiques comunitàries i explorar diferents metodologies artístiques per aplicar en contextos comunitaris, educatius i de salut.

12 juliol, 2024

Una immersió territorial i constructiva per reencantar el futur davant la despoblació rural en el marc del procés de recerca “Rurápolis”, projecte resident a Laboral Centre d'Art de Gijón.

11 juliol, 2024

Formació en línia organitzada per Concomitentes (Fundació Carasso) per tal de potenciar la transformació social a través de l'art.

10 juliol, 2024

Curs de Xarxaprod i E:\\ART per explorar les possibilitats de les pràctiques artístiques contemporànies i els processos de creació com a estratègies metodològiques amb voluntat transformadora als centres educatius.

8 juliol, 2024

Curs d’estiu per a professorat de Primària i Secundària organitzat pel MACBA entorn de l’art contemporani entès com a eina d’aprenentatge, autoconeixement, reivindicació i socialització.

2 juliol, 2024

Curs virtual sobre la participació comunitària amb perspectiva feminista organitzat per l'estudi d'arquitectes Equal Saree en el marc del projecte La Generadora per a la promoció del disseny amb perspectiva de gènere.

1 juliol, 2024

“Joves que transformen narratives” és el tema del 7è Curs de Periodisme i Comunicació Intercultural, organitzat per l’Associació Intercultural Llatins per Catalunya, la Xarxa BCN Antirumors i l’Agència Intercultural ITACAT.

21 juny, 2024

Trobada entorn de la diversitat a l'escola organitzat pel projecte “Triángulo Rosa” del Museo Reina Sofía de Madrid en col·laboració amb la cooperativa Eihera per a la prevenció de la LGTBIQ+ fòbia.

12 juny, 2024

3ª edició d’aquest taller perquè els infants experimentim amb l'audiovisual de la mà de l'Escoleta de Cinema (Teleduca) a l'Ateneu L’Harmonia de Barcelona.

30 maig, 2024

Taller organitzat per Matadero Madrid on els infants poden explorar el medi natural i urbà de la ciutat a través dels vincles entre les pràctiques artístiques i la natura de la mà de l'Associació Betamind.

10 maig, 2024

Taller sobre memòria i pastura adreçat a gent gran i organitzat pel Museu Terra amb l’IPHES i les Coves de l’Espluga de Francolí (Tarragona) en relació amb el projecte sobre Arqueologia i Prehistòria “La memòria del ramat” (IPHES–CERCA).

23 abril, 2024

Taller sobre la pedagogia crítica i l'art com a eines de transformació social, organitzat pel Centre de Cultura Contemporània de Barcelona amb el col·lectiu artístic Etcétera i aplicat al treball amb joves de comunitats educatives en contextos de vulnerabilitat social.

16 abril, 2024

5ª edició d'aquest curs del Ministeri de Cultura dirigit a biblioteques, institucions culturals o entitats que desitgin endegar un laboratori ciutadà i activar xarxes de col·laboració a les seves comunitats.

27 març, 2024

Tallers de cistelleria i formatges artesans vinculats a l’exposició “Peus a terra” de la Sala Barcelona del Museu Terra al barri del Poblenou de Barcelona.

18 març, 2024

Tallers dirigits a docents de primària i secundària emmarcats dins d’un programa impulsat per la Biennal Manifesta 15 Barcelona per desenvolupar eines pedagògiques aplicables a l’actual context educatiu del territori.

14 març, 2024

Taller participatiu de l'associació O Gabinete per dissenyar i utilitzar eines gràfiques amb les quals relatar memòries en viu i en diferit, prenent com a context situat el barri de Sar (Santiago de Compostela).

6 març, 2024

Tallers dissenyats per Matadero Madrid per a la infància i les seves famílies amb els i les artistes multidisciplinàries Fabiana Vinagre i Yuri Tuma entorn de les relacions entre humans i no humans.

14 febrer, 2024

Cicle al Canòdrom de Barcelona per descobrir nous horitzons tecnològics, des de la robòtica fins a la llibertat creativa, sense barreres ni exclusions.

31 gener, 2024

Accions formatives d'Arxius de mediació (II), projecte del col·lectiu en residència de recerca AMECUM al centre de creació contemporània Matadero Madrid.

30 gener, 2024

Taller de 4 mesos creat per l'Observatorio juntament amb l'associació El Catalejo i dirigit a persones interessades en la creació de projectes participatius centrats en la imatge.

20 desembre, 2023

Un espai per jugar, experimentar i aprendre sobre intel·ligència artificial ideat pel col·lectiu Estampa dins de les activitats vinculades a l’exposició IA: Intel·ligència artificial del CCCB.

18 desembre, 2023

Proposta del col·lectiu Las Cosas dins del programa “MACBA en família” per explorar els racons, sons i objectes que habiten el museu a través del joc i l’activació dels nostres cossos.

2 novembre, 2023

Taller de l’artista visual Tinta Fina a La Capella (Barcelona) dins del projecte “El Jardí Interior” que es desenvolupa a Biblioteques de Barcelona amb la col·laboració de Homesession.

19 setembre, 2023

Curs presencial organitzat per l’associació cultural elParlante a la Universitat Pompeu Fabra de Barcelona entorn de l’educomunicació des d’una vessant teoricopràctica.

27 juliol, 2023

3ª edició d'aquest curs d'estiu de la Universidad de Castilla–La Mancha centrada en la poesia escrita en comunitats i territoris com a pràctica emancipadora i motor de canvi.

14 juliol, 2023

El FAACCC Off és un seguit de tallers i processos artístics amb perspectiva comunitària que tenen lloc a Barcelona les setmanes prèvies al Festival FAACCC.

7 juliol, 2023

6ª edició del Curs de Periodisme i Comunicació Intercultural (Llatins per Catalunya, Xarxa BCN Antirumors i Agència ITACAT) a la Lleialtat Santsenca de Barcelona entorn de la decolonització dels mitjans de comunicació.

5 juliol, 2023

Taller per a un abordatge ecosocial de la comunicació en l'era tecnològica organitzat pel projecte pedagògic Pluriversidad Nómada a Tabakalera (Donostia) amb les creadores Tatiana Avendaño i Anaís Córdova-Páez.

27 juny, 2023

Diferents museus de Barcelona s'alien durant el mes de juny per reinterpretar els seus espais i col·leccions en clau LGTBI.

22 juny, 2023

El centre d'art de la Fundación Botín (Santander) i la Universidad de Cantabria organitzen tres dies de trobades amb joves per generar una programació artística i cultural per i per a ellxs.

23 maig, 2023

La 4ª edició de les estades creatives a la natura d’ACVic per tal que infants de 8 a 12 anys experimentin amb les possibilitats de l’art, es durà a terme a l’Esquirol (El Cabrerès, Osona) amb els camins com a eix vertebrador.

17 maig, 2023

Proposta formativa del col·lectiu Dit a l’ull que consta de 6 tallers en diferents municipis i espais de la província de Castelló per qüestionar com i des de quin lloc els i les docents encarnen els seus rols professionals.

12 maig, 2023

Taller de creació de relats al Centre Cívic Fort Pienc de Barcelona per ampliar l’arxiu del projecte “Relats Des-Orientats. Un arxiu sonor sobre mobiliari urbà” del col·lectiu Larre.

5 maig, 2023

Programa de tallers per l'arxipèlag canari per tal d’apropar aquest projecte per a la innovació i transferència de coneixement impulsat pel Govern de Canàries a la realitat de cada illa i a les necessitats del sector cultural.

4 maig, 2023

Formació sobre educació en drets culturals organitzada per la Càtedra Pau Casals (UOC i Fundació Pau Casals) al Museu Pau Casals (El Vendrell, Tarragona) i dirigida a professionals de la gestió cultural, el patrimoni i l'educació.

14 abril, 2023

Tres dies de tallers-trobada i xerrades amb Project Art Works dins del programa educatiu “Cosmologías vulnerables” comissariat per Carlota Mir i hablarenarte al Museo Reina Sofía de Madrid sobre els sistemes socials de cures d'Espanya i el Regne Unit.

6 abril, 2023

Trobades al voltant de les imatges de la fotògrafa Mey Rahola conduïdes per FUGA foto en el marc de L’Obrador, el programa de mediació que Transductores coordina al Museu Nacional d'Art de Catalunya.

27 març, 2023

Programa de tallers intergeneracionals a CentroCentro de Madrid amb Pedagogías Invisibles on reflexionar sobre com la tecnologia i la cultura digital han transformat la nostra manera d'entendre i viure a la societat del segle XXI i la nostra relació amb la ciutat.

23 març, 2023

Proposta intergeneracional del MACBA, espai de trobada i autoformació per compartir coneixements i experiències al voltant de la cuina, reflexionant sobre el context de l'actual crisi alimentària amb l'artista Marina Monsonís.

22 març, 2023

Cicle de tecnologia, art i ciència de Teatros del Canal de Madrid entorn de les últimes tendències en recerca escènica on, a més de produccions artístiques i exposicions, es proposen taules de debat i workshops.

15 març, 2023

22ª edició d’aquest programa formatiu de l’associació cultural Experimentem amb l’ART de Barcelona entorn de com treballar transversalment art i educació.

6 març, 2023

Un espai de creació de còmic per a totes les edats amb les autores de l’exposició «Constel·lació gràfica» del CCCB de Barcelona i altres convidats del món del còmic independent.

14 febrer, 2023

Activitat del MACBA Educació per tal que nens i nenes de 9 a 12 anys del barri del Raval de Barcelona puguin experimentar amb un artista, enguany en un projecte de recerca-acció amb l’artista Marc Larré.

7 febrer, 2023

Taller dirigit a joves entorn de temes com el canvi climàtic i la seva relació amb el model agroalimentari, coordinat per Alianza por la Solidaridad i GRIGRI Projects a La Casa Encendida de Madrid en el marc del projecte europeu Food Wave.

2 febrer, 2023

Jornada de tallers i programació de cultura comunitària organitzada per la Comunalitat Urbana del barri del Poble-sec de Barcelona i coordinada per la Taula de Cultura Comunitària del Pla Comunitari al C.C El Sortidor.

27 gener, 2023

Taller destinat a reflexionar sobre com la tecnologia ha modificat el nostre cos dins del programa de tallers intergeneracionals “Interdigitalizados” del col·lectiu Pedagogías Invisibles a l'espai cultural CentroCentro de Madrid.

26 octubre, 2022

Espai d’intercanvi, acció i pensament del MACBA dirigit a professorat per pensar en la pràctica educativa des del cos.

7 octubre, 2022

Convocatòria dirigida a professionals de biblioteca i persones que vulguin participar com a col·laboradorxs a “LabsBibliotecarios” 2022, laboratori d'innovació relacionat amb biblioteques i aprenentatge que impulsa la Subdirección General de Coordinación Bibliotecaria i s’organitza a Tabakalera (Donostia-Sant Sebastià).

7 setembre, 2022

Trobada en format taller organitzada per Artibarri i Centre d’Art la Panera de Lleida amb el suport de la Fundación Carasso per construir col·lectivament noves eines d'avaluació per als projectes de cultura comunitària al territori català.

5 juliol, 2022

Taller de creativitat i salut mental comunitària per a joves a càrrec del projecte “Locus” (Nada Colectivo i Iris Sofía) dins de les activitats de l’exposició Francesc Tosquelles al Centre de Cultura Contemporània de Barcelona.

29 juny, 2022

Els tallers d'estiu per a infants de 4 a 12 anys que organitza el Centro Galego de Arte Contemporánea de Santiago de Compostela es transformaran, durante aquesta edició, en un observatori del cos.

17 juny, 2022

Activitat familiar d'estiu organitzada per l'Àrea d'Educació del Museo Thyssen de Madrid inspirada en les seves obres i dirigida a infants de 5 a 11 anys.

2 juny, 2022

Activitat del Museo Reina Sofía (Madrid) sobre la tasca institucional duta a terme en diferents àmbits (cultural, educatiu i hospitalari), posant l'accent en les connexions entre l'endins institucional i l'enfora social.

31 maig, 2022

Casal d’estiu per a nens i nenes de 6 a 14 anys del CCCB i Fundació Sociocultural Atlas on treballar continguts relacionats amb la programació anual del centre cultural de Barcelona a través de tallers i activitats amb col·lectius artístics.

26 maig, 2022

Escola d'estiu per a joves sobre art i tecnologia de CentroCentro amb la coordinació de Pedagogías invisibles com a primera activitat del “Programa de mediació per a una ciutadania sostenible” d'aquest centre cultural de Madrid.

20 maig, 2022

Trobades amb gent gran dins de la programació de mediació de Condeduque, Centre de Cultura Contemporània de Madrid, per reconstruir les danses del passat des de les memòries del present amb Rojo Pandereta.

10 maig, 2022

Taller de fanzine amb perspectiva intercultural dirigit a joves per crear amb les artistes Xirou Xiao i Emily Sun un llibre de família col·lectiu a l’Espai Avinyó de Barcelona en el marc del Dia Internacional de les famílies.

9 maig, 2022

Taller sobre la metodologia CMYB, creada pel Colectivo HUL per investigar fons bibliogràfics sobre les arts, dins del projecte en residència d'AMECUM al centre de creació contemporània Matadero Madrid.

25 abril, 2022

Tres tallers emmarcats en aquest laboratori de fanzines sobre salut comunitària a càrrec de l'artista Gaia Leandra (col·lectiu resident al centre de producció i recerca artística Hangar de Barcelona) i Jessica Espinoza (projecte MEDIZINE).

13 abril, 2022

Cicle de quatre tallers al C.C Condeduque de Madrid amb Grigri Projects i el Programme Afrique de SERCADE on dissenyar de manera col·lectiva eines per a una vida més vivible en comú a la ciutat.

11 abril, 2022

La 3ª edició de les estades creatives a la natura d’ACVic per tal que infants de 8 a 12 anys experimentin amb les possibilitats de l’art es centra en explorar la relació a tres bandes entre art, cura i natura.

7 abril, 2022

Proposta educativa del CCCC (Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana) a càrrec del col·lectiu “esas tías” entorn de l’experiència dels infants com a habitants del barri del Carme de València on s’ubica el centre de cultura.

7 abril, 2022

El col·lectiu mexicà Ruta Gràfica dinamitza aquesta proposta d’art comunitari amb avis, àvies, nets i netes al Museu de la Vida Rural (Fundació Carulla) de l’Espluga de Francolí (Tarragona).

4 abril, 2022

Tallers per a centres educatius de la Comunidad de Madrid impartits per The Things Network-MAD, comunitat ciutadana resident a Medialab-Matadero.

28 març, 2022

Taller intergeneracional dedicat a revertir la mort dels sabers populars, articulat al voltant del projecte de recerca "Morir Guai" en el marc del programa de mediació "What the Cell" de l'espai per a la creació emergent La Capella (ICUB).

17 març, 2022

Primera de les trobades de la 2ª edició del projecte "Deslizar", una xarxa de treball impulsada per l'Àrea d'Educació del Museo del Prado amb centres educatius de la Comunidad de Madrid entorn i a través de l'art.

25 febrer, 2022

Impulsat des del Museu Reina Sofía, l'objectiu d'aquest grup és analitzar la mediació cultural des de tres maneres d'entendre-la, representades pels col·lectius La Liminal (Mediació Ambulant), Desmusea (Mediació digital) i FelipaManuela (Mediació desplaçada).

10 febrer, 2022

Jornada de reflexió i creació tèxtil al CCCC per dialogar amb dones migrants que habiten territoris rurals de la Comunitat Valenciana dins de la residència de mediació “Cultura Resident” (CMCV) de l’Associació Almáciga.

4 febrer, 2022

Sessió especial del cicle "Dies curts" de la Filmoteca de Catalunya, pensada i dinamitzada pel grup de joves del taller “Vivim el barri”, dins de la celebració dels 10 anys de l’equipament al barri del Raval de Barcelona.

2 febrer, 2022

Espai d'exploració per a joves de 13 a 18 anys organitzat dins del programa educatiu del Centro de Arte Dos de Mayo de Madrid.

24 gener, 2022

Curs en línia del col·lectiu Pedagogías Invisibles sobre els fonaments de la mediació cultural com a catalitzadora del canvi de paradigma i la necessitat de resignificar des d'allò educatiu.

17 gener, 2022

Programa de tallers de conciliació familiar del Centro Dramático Nacional amb el teatre com a element generador a desenvolupar juntament amb l'equip Mico als Teatres María Guerrero i Valle-Inclán de Madrid.

21 desembre, 2021

Taller per a joves organitzat per l'associació cultural hablarenarte i Museu ICO amb el col·lectiu CREATECTURA entorn de l'exposició temporal "Lacaton & Vassal", estudi d'arquitectura francès guanyador del Pemi Pritzker 2021.

1 desembre, 2021

Proposta formativa de La Ortiga Colectiva per a agents culturals establerts al medi rural que treballin sobre Patrimoni Cultural i organitzada en 5 sessions per diferents punts del territori espanyol i fora d'ell.

30 novembre, 2021

Conversa i taller juntament amb la sociòloga de la cultura Estefanía Rodero a Harinera ZGZ sobre l'aplicació local de l'Agenda 2030 i el protagonisme que ha de tenir el món cultural com a quart pilar del desenvolupament sostenible.

19 novembre, 2021

Instal·lació expositiva elaborada en el marc del taller del programa “Ensamblajes de Saberes”, promogut per Medialab Matadero Madrid amb el suport de la Fundació Carasso, i comissariat i coordinat per Grigri Projects.

4 novembre, 2021

Taller de ZEMOS98 per pensar la idea d'una ciutat cuidadora en el marc del HackCamp sobre Patrimoni cultural, turisme d'interior i sostenibilitat, co-organitzat juntament amb l'IAPH i el CEI Patrimonio a la seu de la UNIA a Baeza.

27 octubre, 2021

Convocatòria oberta per formar part de l’equip que idearà una programació d’assaig jove en el marc d’un projecte del CCCB (Barcelona) i La Sullivan Productora Cultural.

21 setembre, 2021

Formació d'Artibarri (Barcelona) per facilitar eines amb les quals dissenyar i acompanyar, des de la producció, un projecte de cultura comunitària.

26 juliol, 2021

Taller dirigit a joves per construir un dispositiu mòbil i dinamitzar-lo amb el veïnat del barri del Raval (Barcelona) acompanyats per les cooperatives Impulsem i Voltes en el marc de l’exposició Urban Nature del CCCB.

12 juliol, 2021

Taller per a gent gran organitzat per Es Baluard amb Sa Galania sobre la memòria col·lectiva a partir de la geografia desapareguda de Palma (Mallorca) per realitzar durant l’estiu a diferents centres residencials i de dia de la ciutat.

27 juliol, 2021

Taller de la realitzadora Ekhiñe Etxebarria a Centro Huarte (Navarra) dirigit a dones de diferents generacions d'Huarte per reivindicar les seves veus.

17 juny, 2021

El programa educatiu del MACBA proposa un curs d'aproximació a tres col·leccions de museu (les del MDB, MNAC i MACBA) per transformar-les en potencials caixes d’eines per al professorat.

19 abril, 2021

Proposta del Centre Cultural Las Cigarreras (Alacant Cultura) pensada com espai col·lectiu de recerca veïnal per recuperar i visibilitzar la memòria de la Fàbrica de Tabacs d'Alacant i de les dones que van treballar-hi.

16 març, 2021

Acció editorial de l'IVAM Educació dissenyada pel col·lectiu La Figuera Massa Salvatge i dirigida a famílies per experimentar la societat postmoderna com un gran engranatge del qual tothom en forma part a partir de l'exposició “Imaginaris mecànics i tècnics en la col·lecció de l'IVAM”.

15 març, 2021

Curs online per aprendre a desenvolupar projectes artístics en l'àmbit educatiu o de la intervenció social organitzat per la Casa Encendida de Madrid i impartit per l'educadora i gestora cultural Almudena Caso.

22 febrer, 2021

La plataforma MadBlue i Medialab Prado Madrid llancen aquesta convocatòria per activar el Laboratori MadBlue, un procés d'innovació participativa en línia amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible de Nacions Unides.

15 febrer, 2021

Dos tallers en línia, dissenyats en format de recurs educatiu autònom, per tal que el professorat treballi des de la pràctica artística a l'aula sobre el concepte de ciutat i en el marc d'una exposició de Matadero Madrid.

15 desembre, 2020

Taller formatiu de l'associació Basket Beat dirigit a educadorxs per tal de revisar la pròpia pràctica professional, incorporant i reflexionant entorn l'art i la cultura com a metodologies per a l’educació i l'acció social.

25 novembre, 2020

Publicacions tèxtils col·lectives on l’artista visual Sandra March ha cosit els brodats elaborats durant el projecte organitzat per La Panera de Lleida sobre el fet de cosir per expressar-nos de forma creativa.

17 novembre, 2020

Proposta d'Intermediae i hablarenarte per a Matadero Estudios Críticos (Matadero Madrid) que tracta sobre el lloc que ocupa la infància en els espais i projectes culturals, amb l'objectiu de promoure canals de participació activa i col·laborativa. El seminari desplega diferents aproximacions al paper de la infància en relació amb la producció cultural.

17 novembre, 2020

Taller per conèixer i aplicar metodologies de participació ciutadana, generant una xarxa de laboratoris entre les persones i col·lectius participants vinculats a les ciutats llatinoamericanes en les quals s'emmarca el programa "Experimenta Ciudad", una iniciativa de la Red de Centros Culturales de España (AECID) en col·laboració amb Grigri Projects i el suport de Medialab Prado.

17 novembre, 2020

Taller inclòs en l'edició 2020 del festival L'Alternativa (CCCB), dins de la seva secció Hall Enfoca centrada en la gent sense llar que viu als carrers de Barcelona, realitzada amb Arrels Fundació de la mà de Learning by Helping i amb la projecció online de les peces resultants.

10 novembre, 2020

Projectes per a que joves, nens i nenes explorin el seu entorn i les seves capacitats dins i fora de l'escola amb museus i espais culturals: CentroCentro (Madrid), Museu del Disseny (Barcelona) i Bòlit (Girona).

18 octubre, 2020

L'equipo1821 del Museo Reina Sofia, acompanyat pel col·lectiu Torta, convida a altres joves de 18 a 21 anys a realitzar una incursió en el Museu, posant el focus en els seus afores, els seus espais invisibilitzats i els seus llocs de treball comunitari.

3 octubre, 2020

El C.C Conde Duque de Madrid organitza uns tallers inclusius de la mà de Colectivo Lisarco per fomentar la interacció entre persones amb o sense diversitat funcional, compartint una pràctica i un espai amb l'objectiu d'ampliar la consciència sobre la necessitat d'una cultura cada vegada més inclusiva.

18 setembre, 2020

El Laboratori Rural d'Experimentació i Innovació Ciutadana "Rural Experimenta II" (Vall de Campoo, Cantàbria) és una iniciativa del Ministerio de Cultura y Deporte amb Medialab Prado l'objectiu del qual és facilitar la cooperació entre persones per al desenvolupament de projectes culturals de caràcter experimental i la creació de noves comunitats d'aprenentatge i de pràctica que els puguin dur a terme.

16 setembre, 2020

El Museu de Ciències Naturals de Barcelona aposta per un vincle bidireccional entre Escola i Museu. Aquest curs 2020-2021, en el marc de la crisi sanitària i tenint en compte les mesures de seguretat dels centres educatius, es complementa l'oferta habitual amb una sèrie de propostes que no exigeixen un desplaçament físic a les seus del museu.

7 setembre, 2020

Curs online de Medialab Prado organitzat en el marc del programa "Laboratorios Ciudadanos Distribuidos. Innovación ciudadana en bibliotecas y otras instituciones culturales" (Ministerio de Cultura y Deporte).

6 juliol, 2020

Laboratori de creació del CCCB per a joves de 14 a 18 anys on plasmar la seva pròpia experiència, i explorar i documentar el seu entorn.

14 abril, 2020

Aquesta edició dels laboratoris formatius i creatius del Mercat de les Flors i La Central del Circ de Barcelona, en col·laboració amb Graner, es centra en la noció de "territori" com espai construït socialment i, per tant, travessat per la mirada comunitària. El taller es planteja des de les pràctiques corporals i les dinàmiques col·lectives.

21 febrer, 2020

Organitzat pel CERC (Diputació de Barcelona) i impartit per Xavier Urbano, Judit Font i Helena Ojeda, en aquest curs es presenten exemples de relació entre projectes de gestió comunitària i administració pública, posant l’èmfasi en qüestions pràctiques que afecten el triangle format entre ciutadania, ajuntaments i gestió cultural.

7 febrer, 2020

La 2ª edició d'aquest taller per a professorat de Secundària del Centre del Carme Cultura Contemporània (València) gira entorn a l'Emergència climàtica: com abordar-la des d'una perspectiva artística i transversal.

2 febrer, 2020

El Museu d’Art Modern de la Diputació de Tarragona (MAMT) presenta la cinquena edició del curs d’introducció a l’art contemporani adreçat al personal docent i estudiants que volen adquirir les eines per explorar el potencial pedagògic de l’art.

5 gener, 2020

Laboratori escènic gratuït de Graner per a joves de 16 a 20 anys i conduït per l'artista Mariona Naudin al voltant de les preguntes: Què és una turba? Què pot fer un cos i què poden fer molts cossos? Quina és la revolució del futur?

28 novembre, 2019

Seminari organitzat a Barcelona per Escola lliure El Sol i CreArt (ONG que porta l'art als espais educatius) com un espai de trobada per explorar plegades els diferents àmbits de la justícia global des de diferents metodologies artístiques, fomentant la creativitat com a eina per explorar aquestes temàtiques.

6 novembre, 2019

Per a l'edició 2018-2019, "Bailar el Barrio" (CA2M de la Comunidad de Madrid) proposa el taller extraescolar "Quién cabe dónde y dónde cabe qué", amb la ballarina Raquel Sánchez

26 octubre, 2019

Projecte de la associació Ondula que busca obrir diàlegs intergeneracionals i multiculturals, així com enfortir les comunitats del barri des de la reflexió i el debat sociopolític sobre l'impacte de les tecnologies digitals en les nostres vides. La proposta es realitza a través d'un llenguatge summament expressiu i que permet trencar les barreres conceptuals i dialèctiques: la dansa.

23 octubre, 2019

Els alumnes de l'aula d'acollida de l'Institut Vall d'Hebron realitzen el projecte "Sincronitza't", dinamitzat per l'entitat El Parlante, per a treballar els seus processos migratoris a través de la fotografia.

17 octubre, 2019

Aquest taller és part del procés de recerca i treball compartit que connecta el programa BornLab (El Born CCM) amb la creació escènica del col·lectiu Sindillar/Sindihogar i els nodes de Wikidones (laBonne), els tallers d’editores que publiquen a la Viquipèdia amb perspectiva feminista, així com amb d’altres iniciatives del Casc Antic de Barcelona sobre les memòries migrants i la visibilitat de les dones.

1 octubre, 2019

El Museo ICO de Madrid inicia durant el curs 2019-2020 un programa gratuït d'activitats educatives escolars en format visita taller entorn del seu programa anual d'exposicions temporals, centrat en l'arquitectura i l'urbanisme.

2 setembre, 2019

LaFundició reinicia aquest taller setmanal al Centre Cultural Bellvitge-Gornal. Es tracta d'un espai en el qual antics veïns i veïnes dels desapareguts barris de barraques de L’Hospitalet es troben per a recuperar col·lectivament la memòria dels llocs que van habitar.

15 juliol, 2019

Estada d’una setmana per experimentar, jugar i descobrir des de l’art contemporani dins del QUAM Jove (ACVic). Es treballa de forma interdisciplinar, descobrint el lligam entre art i natura tot jugant! Aquest taller és una excusa per explorar una relació a tres bandes entre ART + JOC + NATURA.

4 juliol, 2019

Escola d'estiu Art Thinking que pretén repensar i transformar l'actual sistema educatiu a través de l'ecoeducació i l'ecofeminisme, organitzada per Pedagogías Invisibles i Fundació elpuente.

28 juny, 2019

Curs de fotografia d'Espacio Fundación Telefónica, impartit per Beatriz Martínez Barrio i dirigit a docents de centres educatius amb alumnat de Secundària i Formació Professional, en risc d'exclusió i/o diversitat, Orientació, terapeutes, estudiants de fotografia, fotògrafs que utilitzen la fotografia terapèuticament.

7 juny, 2019

Aquest projecte llança una invitació a dones en tota la seva diversitat que, també des dels diferents Espais d'Igualtat de l'Ajuntament de Madrid, vulguin formar part d'aquest grup d'aprenentatge, gaudi i conversa. Des de CentroCentro com a lloc d'acollida i comissariat per Sara Martín.

18 maig, 2019

Un dels objectius de l’àrea d’educació de Bombas Gens Centre d’Art (València) és establir processos de llarga durada amb la comunitat escolar per tal de construir vincles duradors i compartir aprenentatges. Fruit d’aquest interés i la confluència amb Escuela 2, s'inicia aquesta col·laboració el setembre de 2018, que s’exhibeix ara en format expositiu.

16 maig, 2019

El Conservatori Superior de Dansa (CSD) de l’Institut del Teatre i la Fundació ASPACE Catalunya han dut a terme aquest taller de dansa inclusiva amb la participació dels alumnes de l'especialitat de pedagogia de la dansa del CSD i persones amb paràlisi cerebral de la fundació.

29 abril, 2019

Curs de la UIB i El Xiringuito Teatre i Comunitat que, utilitzant eines artístiques del teatre i l'estètica de l'oprimit i de les oprimides, treballa a partir d'activitats pràctiques que estimulin el pensament crític i la creativitat.

12 març, 2019

Comença a la Nau Bostik la programació d’activitats extraescolars i tallers de graffiti i art urbà per a públic infantil, familiar i adult.

2 març, 2019

Com treballar transversalment art i educació? Aquest curs d'Experimentem amb l'ART (entitat educativa de Barcelona que treballa a partir de l'art contemporani) explora contextos i iniciatives culturals des d'on implicar, articular i repensar l'art, l'educació, la mediació i la vinculació amb la ciutadania en l'actualitat.

2 març, 2019

La Nau Bostik prepara una trobada per a tothom interessat en desenvolupar el pensament crític a les comunitats educatives. L'espai serveix per compartir, inspirar-se i reflexionar sobre una educació més crítica.

30 octubre, 2018

Primera edició del curs "Introducció Arts in Health. Creació i gestió de programes en salut mental: trastorns d’ansietat i depressió", organitzat pel Museu Nacional d’Art de Catalunya juntament amb l'International Art in Health Foundation, i dirigit a professionals de la cultura i de la salut.

23 octubre, 2018

L'equip d'Educació del CA2M està treballant amb diferents creadors i col·lectius del panorama artístic establint ponts i relacions amb entitats i projectes educatius de la Comunitat de Madrid. En aquest cas, a través de la col·laboració amb l'Escola Pública d'Animació i Educació Juvenil, volen acostar tres pràctiques creatives a persones que intervenen des del temps lliure educatiu, a través d'iniciatives socials, entitats i municipis.

6 octubre, 2018

Tallers de la mà d'ArqKids Education, impartits en La Térmica, que al costat de l'arquitectura integren ciència, art, humanisme i tecnologia, fomentant el desenvolupament i el coneixement de les professions cientificotècniques.

18 setembre, 2018

Torna aquest taller del Centre d'Interpretació de la Ciutat de la Barraca, de la mà de LaFundició. Torna amb una exposició en preparació al Museu d’Història de L’Hospitalet, amb un arxiu digital en línea i amb la proposta de construir una seu que sigui al mateix temps un espai social, un monument a les barraques i un prototip demostrador de les potencialitats de l'arquitectura informal.

12 juliol, 2018

Aquest projecte de proximitat, ideat per Arts Vives Aplicades del centre de creació Graner, arriba al barri de la Marina de Barcelona per crear un ecosistema centrat en l’art i la comunitat que l’acull.

9 juliol, 2018

Taller d'estiu per a nois i noies de 10 a 14 anys on experimentar amb les possibilitats creatives de l’art, reflexionant sobre la pròpia identitat a partir de la ideació i creació d’una nova tribu urbana.

20 maig, 2018

Mostra del taller processual "Història d’històries", una proposta de l’equip de mediació de Bombas Gens Centre d'Art (València) a partir de l’exposició "El pols del cos. Usos i representacions de l’espai".

15 desembre, 2017

Taller expandit en el temps on compartir les referències, investigacions i metodologies de l’artista teixidora Teresa Lanceta al Centre d'Art BombasGens de València.

10 novembre, 2017

L’associació ConArte Internacional i la Fundació Ciutat Invisible, dins el programa d’A TEMPO – Arts i Formació, organitza un seminari de formació sobre diversitat, arts i educació.

6 novembre, 2017

Últim dels quatre mòduls que composen el Programa de comissariat que s'ha desenvolupat a l'Espai de creadors de Tabakalera durant 2016 i 2017. Dirigit per la comissària i educadora Nora Sternfeld, el seminari aborda la mediació des de la perspectiva del comissariat.

17 octubre, 2017

Amb el començament del curs escolar es desplega un nou espai permanent al MACBA, en què nens/es de 9 a 12 anys del barri podran experimentar amb un artista. Es tracta de viure una experiència col·lectiva en una zona elàstica, oberta a la imaginació i amb ganes de trencar normes. El primer artista convidat és Quim Packard.

2 octubre, 2017

Taller de creació antiracista, organitzat pel MACBA, per a estudiants de secundària, batxillerat i cicles formatius. El taller proposa construir una atmosfera de (co)aprentatge descolonial i antiracista amb dinàmiques corporals i els recursos creatius i imaginatius per esquerdar, qüestionar i deconstruir estructures d'opressió històrica que recauen sobre els nostres cossos racialitzats.

2 octubre, 2017

Projecte del MACBA per a escoles i instituts del barri del Raval que es desplega dins "Apadrina el teu equipament". Sota la coordinació de Tot Raval, amb aquest projecte es busca combinar pràctica artística i educació a través d'activitats experimentals des de les quals s'explorin metodologies, formats múltiples d'aprenentatge en xarxa i desviacions que parteixin de la realitat.

27 juny, 2017

Taller realitzat durant el curs 2016-2017 pels i les alumnes del PFI Tèxtil de l’Institut Terrassa, amb l’acompanyament de la fotògrafa Mònica Roselló, dins del programa "Fotografia en curs" de l'Associació A Bao A Qu.

27 juny, 2017

Espai creatiu sobre arquitectura i fotografia destinat a joves d'entre 13 i 17 anys dins del programa educatiu que el Museo ICO i hablarenarte desenvolupen al llarg de l'any.

5 juny, 2017

L’IVAM exhibeix una selecció de les peces realitzades per l’alumnat participant en els tallers educatius del museu durant el curs 2016-2017. Es tracta de vora un centenar d’obres realitzades per alumnes/as d’Escoles infantils, Educació Infantil i Primària, Instituts d’Educació Secundària, associacions, centres ocupacionals i Universitats Populars que han assistit als tallers de l’Institut Valencià d'Art Modern.

25 març, 2017

Workshop entorn d'una experiència teatral nascuda a Bolívia, organitzat per Forn de teatre Pa'tothom i impartit per l'actor, director de teatre i gestor cultural Iván Nogales.

9 març, 2017

Des de elParlante y Teleduca, amb el suport de l'Oficina de Cooperació de l'Ajuntament de Barcelona, es dissenya un seminari teoricopràctic sobre educomunicación per a la justícia global. El seu objectiu principal és teoritzar sobre diferents pràctiques educomunicativas, i compartir-les amb acadèmics/as, professionals, entitats i estudiants amb la finalitat de millorar-les i generar xarxes que puguin potenciar-les a la ciutat i connectar-les amb el món.

1 març, 2017

Experimentem amb l'ART organitza a Barcelona la 16ª edició d'aquest curs dirigit a docents, estudiants d’art, artistes, educadors i treballadors culturals, educadors socials, tècnics o programadors d’activitats d’educació o difusió de les arts visuals, etc. interessats en experiències col·laboratives que enllacen art, pedagogia i territori.

11 febrer, 2017

Sessió de presentació i formació del projecte "Expressart Bressol" per a mestres i educadors, organitzada pel MACBA. Està adreçada a totes aquelles escoles bressol i de P3 que hi vulguin participar i prendre el material corresponent en préstec. El projecte vol contribuir al desenvolupament de les capacitats pròpies d’aquesta edat, estimulant les possibilitats motores, sensorials, emocionals, cognitives i comunicatives dels infants per conèixer el seu entorn.

28 gener, 2017

"P2P D’igual a igual" es planteja com un laboratori per reflexionar sobre el poder de l’experimentació a l’aula a partir de diverses pràctiques artístiques. Els tallers d'aquesta proposta del MACBA tenen com a fil conductor el llenguatge i hi participen artistes que l’aborden des de perspectives molt diverses, com la performativitat, la ironia, la poètica o la política, entre d’altres.

9 gener, 2017

Educa Thyssen (Àrea d'Educació del Museu Thyssen-Bornemisza) al costat del col·lectiu Basurama posen en marxa una activitat especial per a docents amb la finalitat de construir un museu d'experiències per a l'aprenentatge col·lectiu.

27 juny, 2016

"EL CONSUMIDOR EMANCIPAT". Curs de cooperativisme cultural (Indigestió i Agost Produccions) + articles "HUÉSPEDES LOS UNOS DE LOS OTROS" (publicat per Rosa Naharro a "A*Desk") i "CULTURA I EDUCACIÓ: I HAVE A DREAM" (de Pruden Panadès per a "Núvol.com")

15 juny, 2016

Sesiones abiertas de creación participativa "INTELIGENCIAS COLECTIVAS" (Azkuna Zentroa), "LABORATORIO 2" (Medialab Prado), "MAPEO DE COLECTIVOS E INICIATIVAS CIUDADANAS" (Red ZAC), curso de verano "TECNOLOGÍAS BLANDAS" (UPV-EHU) y debate performático "AFECTES, INSTITUCIONS, COL·LABORACIÓ" (Fabra i Coats). Más dos artículos: "CIUDADES CULTURALMENTE INTELIGENTES ¿PARA QUÉ LA CULTURA?" (de Daniel Innerarity en "Euskonews") y "ESPACIOS SOCIALES DE GESTIÓN CIUDADANA: UNA CUESTIÓN DE NECESIDAD, NO DE CONTINGENCIA" (de Curro Machuca en "Diagonal")

13 juny, 2016

"SOMIEN ELS ANDROIDES AMB EL MUSEU DEL FUTUR?" (MNAC i Sala d’Art Jove), "CULTURNAUTES" 2016 (CCCB), CASALS D’ESTIU (MACBA), "MOLTES MANERES DE MIRAR EL MÓN" (casals d’estiu al Museu Picasso), "PLANTA’T" (Convent de Sant Agustí), "ENDINSA’T AL MÓN DE L’ART" (Experimentem amb l'Art). Més "CIUDAD DIWO" (Medialab Prado y Matadero Madrid)

6 juny, 2016

CONVENCIÓN SOBRE EL USO DEL ESPACIO (Centro de Arte Dos de Mayo. Móstoles, Madrid) y curso USOS Y CONSUMO DEL ESPACIO PÚBLICO (Observatori d’Antropologia del Conflicte Urbà. Barcelona).

20 maig, 2016

TALLER DE DANSA INTERGENERACIONAL (dins del projecte O.V.N.I del Col·lectiu Big Bouncers) i "LI DIUEN MAR. PRIMER MOVIMENT" (dins del projecte PI(E)CE produït pel Teatre Tantarantana de Barcelona)

11 maig, 2016

Activitats dins del BccN 2016: Taula rodona "COM QUANTIFICAR EL RETORN SOCIAL AL CINEMA I L’AUDIOVISUAL?" (Virreina Centre de la Imatge), RECITAL, PROJECCIONS I COL·LOQUIS (Espai Germanetes), intervenció CFA Codi Font Audiovisual "DE OLIVER Y BENJI AL PROCOMÚN" (Felipe G. Gil. Zemos98) i workshop "BARCELONA, UN CADÁVER EXQUISIT" (programa Soy Cámara. CCCB)

31 març, 2016

Curs "MEDIACIÓN CULTURAL: MULTIPLICIDAD DE CONTEXTOS" (ENTREsijos amb PlataformaC) i seminari "CURADORÍA Y MUSEOGRAFÍA EDUCATIVA" (Taller Multinacional), ambdós online. Dos cursos més: "PERO...¿ESTO ES ARTE?" (CA2M) i "MEDIACIÓ ARTÍSTICA: ACCIÓ SOCIAL A TRAVÉS DE L’ART" (Fundació General. Universitat de València). Una taula rodona "APRENDRE A TRAVÉS DE L’ACCIÓ" (ACVic) i dues propostes formatives: EXPERTS EN ACCESIBILITAT EN ARTS ESCÈNIQUES (UAB) i DANSA (Apropa Cultura)

29 març, 2016

CREACIÓN AUDIOVISUAL CONTEMPORÁNEA (asignatura optativa 3º ESO de Las Lindes en CA2M), ANIMACIÓ EXPERIMENTAL A LES AULES (taller dins del programa “Construir Mirades” de Drac Màgic), "LA CIUTAT DELS FOTÒGRAFS" (taller al MACBA i al CCCB dins del programa “Fotografia en curs” d’A Bao A Qu), TREBALLANT LA FOTOGRAFIA (projecte Escola Mestral de Sant Feliu de Llobregat), "TELERAÏM" (projecte de l’Institut-Escola Les Vinyes de Castellbisbal) i premis SAMBORI-MICE (Mostra Internacional de Cinema Educatiu)

23 març, 2016

Proyecto "FES KIOSC" (Circula Cultura) + taller "BAILARSE EL PROBLEMA O CÓMO ORGANIZAR LO INESPERADO" (laboratorio de Diego Agulló) + jornadas sobre prácticas artísticas colaborativas "¿ALL TOGETHER NOW?" (hablarenarte)

17 març, 2016

TALLER DE HISTORIA DEL "CICdB" (LaFundició) y ARCHIVOS OVNI 2016. "LA FRONTERA COMO CENTRO" (Observatorio de Video No Identificado-OVNI)

16 març, 2016

ARTISTES EN RESIDÈNCIA (programa artístic-educatiu de l’Escola d’Arts del Prat), ART A L’AULA (projecte pedagògic de Fonsdart Galeria) i EDUCAR EN LA CREATIVITAT (curs de l’Associació de Mestres Rosa Sensat)

22 gener, 2016

EXPOSICIÓN "¡SIN LÍMITES!" (Central de Diseño de Matadero Madrid) i TALLER DE DANSA INTEGRADA (C.C Convent de Sant Agustí de Barcelona amb col·lectiu Liant la Troca)

16 desembre, 2015

“¿HOJA DE RUTA?” (Projecte Barris en dansa 2015), “PEPA. HOMENATGE A LA VIDA I LA MORT” (Projecte Ritme en el temps de l'Antic Teatre) i PRÀCTICA AMB LA FUNDACIÓ COLLADO-VAN HOESTENBERGHE (Graner)

15 desembre, 2015

¿MEDIACIÓN? (Encuentro en torno a la mediación cultural organizado por AMECUM y AVALEM dentro de “Ni arte ni educación”) y seminario EL MUSEO ES UNA ESCUELA (Encuentros interinstitucionales en Matadero Madrid, CA2M, Fundación Telefónica, MACBA y Tabakalera)

11 desembre, 2015

Seminario "ARCHIVOS DEL COMÚN" (Museo Reina Sofía), Proyectos "ARCHIVE TAZ" (Todo por la Praxis) y "COMUNS URBANS A BARCELONA" (Observatorio Metropolitano de Barcelona) + Artículo "ARCHIVOS DESOBEDIENTES" (Adolfo Estalella)

10 desembre, 2015

Estrena de LA TRAVESSIA (producció teatral del projecte "desPLAÇA’T" de transFORMAS), curs EINES DE TEATRE DELS I LES OPRIMIDES: DEL DESIG A L’ACCIÓ (Escola de Teatre de les Oprimides de Barcelona), espai sociocultural EL NIU DE BAMBÚ (BamBú cia. de teatre) i presentació revista ARTSOCIAL (Neret Edicions) a l’Ateneu Popular 9Barris

4 desembre, 2015

Proyecto GLOBAL HUB POR EL BIEN COMÚN, programa de emprendimiento colectivo ESTARTER (Escola de l’IGOP), Foro COLABORADORA FEST 2015 (La Colaboradora. Zaragoza Activa) y libro ASOCIARSE PARA EL BIEN COMÚN (Jean-Louis Laville. Icaria, 2015)

12 novembre, 2015

Des de diferents formats i mitjans, els i les joves exerceixen el seu dret a participar activament en la producció cultural, a construir veus i visions pròpies sobre sí mateixos i allò que els envolta de forma col·laborativa i autogestionada.

12 novembre, 2015

Amb aquest taller, que planteja un gir reflexiu sobre l'educació en museus, es tanca el cicle de Pedagogies de Fricció, el programa de mediació pedagògica inclós dins del cicle Lesson 0 a l’Espai 13 de La Fundació Miró de Barcelona.

11 novembre, 2015

I JORNADA DE BONES PRÀCTIQUES LA DANSA A L’ESCOLA (APDC i Moviment Lantana), TALLER +45. MOVIMENT I DANSA CONTEMPORÀNIA (C.C. Can Felipa), TALLERS INTERGENERACIONALS (Graner) i CURSO DANZA EDUCATIVA / CREATIVA (CSDMA)

10 novembre, 2015

Proceso de investigación abierto "#TECNO BLANDAS" (HIRIKILABS. Tabakalera) y nueva convocatoria PROGRAMA HIBRILALDIAK (Conexiones improbables y DS2016EU); proyecto "BAZKARIDEIAK: COMIDAS DE APOYO MÚTUO" FOOD4THOUGHTS (WikiToki) y proyecto "COMA/COMED" (ToroLab/Idensitat ID); TALLER FORMATIVO DE CO-CREACIÓN (Karraskan y CoCreable) y presentación del libro "METODOLOGÍAS PARTICIPATIVAS. SOCIOPRAXIS PARA LA CREATIVIDAD SOCIAL" (Red CIMAS) en Traficantes de sueños

9 novembre, 2015

HACKATHON DE CADÁVERES INMOBILIARIOS (Jornadas Arquinset 2015), taller ACTIVADORES VECINALES (IDIYS) y plataforma de colaboración MUSEO DE LOS DESPLAZADOS (Left Hand Rotation)

6 novembre, 2015

"LA CULLERADA". TALLER DE TEATRE SOCIAL (Pla d’Acollida Poble-Sec) i CREACIÓ TEATRAL COLECTIVA (C.C. CAN FELIPA), més CURS ANUAL DE TEATRE DE L’OPRIMIT (Fil a l’Agulla)

4 novembre, 2015

Projecte "DONAR VEU A LA MEMÒRIA" (Institut Lluís Vives de Barcelona), cicle "FRANCO 40/40": taula rodona MEMÒRIA I PARTICIPACIÓ (EUROM) i taller de creació teatral i documental "ENTRE DUES AIGÜES" (CC CAN FELIPA)

3 novembre, 2015

Congreso SOPA15 y IX CURSO DE CULTURA CONTEMPORÁNEA; "SOSTENER LA VIDA"; ALIANZAS, EXPERIENCIAS Y APRENDIZAJES DESDE LO RURAL (MUSAC)

30 octubre, 2015

Seminarios y encuentros: ESFERA PÚBLICA Y EDUCACIÓN. OPORTUNIDADES Y RETOS (LaPublika), PRÁCTICAS ARTÍSTICAS Y TERRITORIO, VÍNCULOS ENTRE CULTURA Y ESFERA PÚBLICA (Centro Nacional de la Cultura y las Artes. Gobierno de Chile) y MED15: HISTORIAS LOCALES/PRÁCTICAS GLOBALES (Museo de Antioquia. Medellín, Colombia)

26 octubre, 2015

II FÒRUM D’ARTS ESCÈNIQUES APLICADES (OAEA) / CURS "EDUCA AMB L’ART" (Apropa Cultura) / PROGRAMA SOCIOEDUCATIU "COMUNITAT I IMPACTE SOCIAL" (Fundació ONCA) / PROYECTO "NUEVOS CREADORES-NUEVOS PÚBLICOS" (Reina Sofía)

19 octubre, 2015

"FUCK-IN-PROGRESS" (MACBA) / "PROJECTE +45" (La Caldera) / "BAILAR EL BARRIO" (CA2M) / "APRENDANZA15" (CND y Matadero Madrid)

18 setembre, 2015

Iniciativas como ésta contribuyen a que podamos obtener unas habilidades prácticas y conocimientos críticos imprescindibles para nuestra condición de ciudadanos/as en el entorno audiovisual que constituye nuestra realidad actual.

15 setembre, 2015

Convocatòries "I JORNADA LA DANSA A L’ESCOLA" i "FESTIVAL DE VIDEODANZA MiTS 2015", Programa "DANSA A LES ESCOLES" i Taller "DANSA INTEGRADA"

3 setembre, 2015

"PERFORMANCES DE LA MIRADA". Taller d’espectadors Mercat de les Flors de Barcelona / "OUR SHARED SCENARIO" (Nuestro Escenario Compartido), iniciativa artística en forma de taller para procesos de creación conjunta en Internet

2 setembre, 2015

Aquesta nova edició de l’Eufònic, el festival de les arts sonores i visuals de les Terres de l’Ebre, presenta com a novetat el Campus d’Aprenentatge: Creació i Paisatge, amb activitats infantils i familiars incloses dins aquesta part formativa del festival.

3 juliol, 2015

Trobades, laboratoris i tallers per recuperar espai públic i social des de processos participatius transversals.

1 juliol, 2015

Cursos "L’ART CONTEMPORANI NO EM FA POR" (EART) + "VIBRAR: EL CUERPO COMO INSTRUMENTO PEDAGÓGICO" (FUHEM Educación, Pedagogías invisibles y Matadero Madrid)

26 juny, 2015

"UMHERRI" 15. Comunidad, aprendizaje y política local (escuelas, comunidades y agentes públicos y privados del País Vasco) / Proyecto "PATRIMONIO QUEVEDO" (MUSAC y CEIP QUEVEDO de León) / Projecte "COM BATEGA UN MUSEU" (MNAC i SuSoEspai, Creació i Salut Mental) / TALLER DE CIRC Escola de Salut per a la gent gran del CAP Guineueta amb l’Atener Popular 9Barris de Barcelona)

22 maig, 2015

TALLER DE METODOLOGÍA PARA EL DESARROLLO DE PROYECTOS CULTURALES COLABORATIVOS (impartido por Teresa Marín en PEU-UJI) y "AMARABAI AUZOLAB" con Mikel Morlas (video-resumen e informe sobre el proyecto)

15 maig, 2015

CONVOCATÒRIA ARTS ESCÈNIQUES Can Felipa, "LA MIRADA DEL OTRO" de Proyecto 43-2 a l’Institut del Teatre de Barcelona (funció i col·loqui sobre el conflicte basc) i "PER QUÈ A MI?" Obra sobre l’assetjament escolar de Cia. Jove Pa’tothom / Cursos "ARCO IRIS DEL DESEO: UNA HERRAMIENTA PARA EL CAMBIO" (La Xixa Teatre) i "EL TEATRE COM A EINA D’INTERVENCIÓ SOCIAL I EDUCATIVA" (Departament de Pedagogia Aplicada i Psicologia de l'Educació, de la Universitat de les Illes Balears, amb El Xiringuito Teatre i Comunitat)

13 maig, 2015

PROGRAMA ANALFABETO (Larraitz Torres) y SCANNER-IREKIA en Tabakalera, Taller y comunidad de aprendizaje COCINANDO eBOOKS (Medialab Prado), Proyectos LA FOTOCOPIOTECA (Lugar a Dudas), LA FANZINOTECA y CUENTOS-OBJETO CO-CREADOS PARA NIÑOS Y ADULTOS (Ed. Cuscusianos de Cocreable)

8 maig, 2015

CURSO DE GESTIÓN CULTURAL "#CULTURABAJOPUENTE" + "FESTIVAL SALVAJE" (proyecto Autobarrios SanCristobal, Madrid) y "AKELHARRE JOVE" (Espai independent de l’Hospitalet de Llobregat)

17 abril, 2015

Projecte "TOTS DANSEN", exposició "MEDIONA ENTRE INFANTS I ARTISTES" i curs "MOBILITZA’T", creació audiovisual per a la transformació social

10 abril, 2015

"PROYECTO PATRIMONIO" (Prácticas colaborativas DEAC. MUSAC) / Programa "ZOOM VÍDEO LABORATORIO" (Área de Mediación de Tabakalera-Donostia) / Documental "ELOGI DE L’ESCOLA" (Escola Bordils, Girona) / Curso AGENTES DINAMIZADORES DE PROYECTOS ARTÍSTICOS (Experimentem amb l’Art) / Trobada "CANVIAR L’ESCOLA PER CANVIAR EL MÓN" (Lafede.cat) / Seminari "ASSISTÈNCIA GRAVITATÒRIA 2" (Fabra i Coats i MACBA) / XII JORNADA DE PEDAGOGIA DE L’ART I MUSEUS (MAMT Pedagògic)

27 març, 2015

PLAN "MUSEOS+SOCIALES" (Ministerio de Educación, Cultura y Deporte) / Proyecto "LA MÁQUINA DEL TIEMPO" (hablarenarte para Intermediae) / Curso "WHAT ARE YOU LOOKING AT" (Es Baluard)

20 març, 2015

Taller "ENFOCANT L’ESTRUCH: COM COMUNIQUEM L’ART CONTEMPORANI" / III CONGRÉS HÍBRID ENTRE ARTS, CIÈNCIES I EDUCACIÓ (La Panera)

27 febrer, 2015

Convocatòria FESTIVAL "SISMÒGRAF/CIA. MAO" per a dones més grans de 70 anys i taller "AIXÒ ÉS RITME!" a L’Estruch amb la coreògrafa Constanza Brncic

26 febrer, 2015

Taller "RECOLECTORES URBANOS" (Makea Tu Vida en IDYS), grupo de trabajo comunidad de aprendizaje "MAYORES EN JUEGO" (Medialab Prado) y taller "TRAS LA INTERFAZ" (una propuesta de Daniel G. Andújar en el Museo Reina Sofía)

12 febrer, 2015

2 convocatorias: "UNA CIUDAD, MUCHOS MUNDOS" (Intermediae-Matadero Madrid) / "COL·LECTIVACCIONS". 1 curso: "AGENTS DINAMITZADORS DE PROJECTES ARTÍSTICS" (Experimentem amb l'Art) / 1 publicación online: "TIME FOR CULTURAL MEDIATION" (Pro Helvetia y IAE/ZHdK)

5 febrer, 2015

"FILMOTECA PER A LES ESCOLES 2014-2015" (curs per a centres educatius, Filmoteca de Catalunya) / "IMAGINARSE" (Comunidad educativa, Aula de Cine-UMU) / "SINAUTORÍA" (Residència de CsA, MNCARS) / "EINES, ESTRATÈGIES I PROJECTES TRANSVERSALS A TRAVÉS DE L'ART CONTEMPORANI AL MUSEU I A L'ESCOLA" (seminari de formació per a professorat, Es Baluard)

2 febrer, 2015

"NARINANT" (projecte "Barris en Dansa") al Mercat de les Flors / ACTIVITATS PER A ESCOLES (/UNZIP al Centre d’Art Torre Muntadas) / "EL JUEGO COMO PRINCIPIO" (activitat programa educatiu MNCARS) / "AUZOKO HITZAK/PALABRAS DEL BARRIO" (projecte programa de mediació i pedagogies Tabakalera)

30 gener, 2015

"ASSAJANT DES DE LA COL·LECCIÓ" (activitat per a professorat del MACBA) / "PROGRAMAR PER ALS PÚBLICS" (XVIII Jornades de Museus i Educació del Museu Marítim de Barcelona) / "ARTE CONTEMPORÁNEO Y MUSEOS EXTREMEÑOS" (curs de La Colectiva Errante)

29 gener, 2015

Jornadas y cursos: "CAP A UNA TERRASSA DELS COMUNS" (Planet Communia) / "¿CÓMO COÑO SE SOSTIENE ESTO?" (Nociones Comunes BCN) / "CAPITAL O VIDA" (Nociones Comunes Zaragoza). Más tres proyectos: "BICOMÚN" (Niquelarte) / "PEU-UJI" / "HACENDERA ABIERTA" (FCAYC).

22 gener, 2015

Un taller participatiu d’autoretrats (Roca Umbert, Granollers); una nova estrena de la TV comunitària Ravalead@s (El Parlante) i el nou tema del grup de hip hop "La Llama" del TEB (actual Colectic), més un projecte autofinançat de curtmetratges de l’Esplai El Nus (Sant Joan Despí). Hi afegim uns tallers de rimes contra el racisme a ritme de rap als instituts de Sabadell, el projecte audiovisual de l'institut Carles Vallbona (també a Granollers) i el de performance, teatre i cinema de l’Institut Moisès Broggi de Barcelona amb la incorporació de creadors/es a l’aula.

15 gener, 2015

"El Karrito Cultural", un dispositivo móvil para acciones en el espacio público (colectivo La Parcería), el taller sobre estructuras ligeras auto-gestionadas de IDYS (Todo Por La Praxis) y un artículo publicado en eldiario.es sobre herramientas digitales colaborativas

13 gener, 2015

Aprofitem la Jornada de (Re)coneixements Veïnals (CONFAVC) per posar-nos al dia dels processos participatius de l'Espai Autogestionat Germanetes, Cal Badia i Nou Ateneu Santboià

15 desembre, 2014

"Proyecto Montenoso" (Galicia), Festival "Cabanyal Íntim" (Valencia) y un curso del Museo Reina Sofía (Madrid): "Transiciones. Democracia, ecología y comunes ante el cambio de época"... Formas diversas de defender el patrimonio de todos/as.

2 desembre, 2014

El ciclo de debates y talleres propuesto por el proyecto "Espacios Zombi #2 Besòs-Fòrum" de Idensitat, y el nuevo espectáculo del grupo de vecinas del proyecto artístico comunitario del Antic Teatre de Barcelona son el punto de partida de esta intersección poliédrica

14 novembre, 2014

La Fira d'Economia Feminista i l'article "¿Es posible una economía feminista de la cultura?", publicat a "Nativa" per Javier Rodrigo, són l'eix que aglutina les diferents activitats i projectes aquí reunides. Una suma diversa de perspectives i posicionaments que comparteixen el nexe de vincular els feminismes amb la pràctica artística i cultural: taller "El cuerpo y la performance en las prácticas educativas" (Azcuna Centroa), projecte "B.D. Women: de la herida colonial a la disidencia sexual" (MACBA), laboratoris "Llamamiento a los cuerpos" (UrbanBAT) y "Cruzando miradas. Creación audiovisual para la prevención de la violencia de género" (Circes) i convocatòria "Re-imagina't. Fem un espot no sexista" (Observatori de les Dones en els Mitjans de Comunicació).

31 octubre, 2014

Dos projectes inscrits en un mateix territori, el Districte de Sant Martí de Barcelona, assagen propostes d'acció vinculades al barri, i a les seves necessitats i reptes, a partir del treball en xarxa i les pràctiques artístiques: Transversal Art Urbà Sant Martí (Ajuntament de Barcelona) i Cicle de Salut Mental i Teatre: Qui no està boig, fa teatre! (Centre Cívic Can Felipa).

28 octubre, 2014

La creació col·lectiva i l'intercanvi cultural com a possibilitat de desenvolupament i transformació o els processos impulsats per la relació entre les pràctiques artístiques i l'espai social local són alguns dels trets distintius del projecte TRANSlocacions d’IDENSITAT per Arts Santa Mònica, que proposa aquestes jornades i tallers

10 octubre, 2014

Activar prácticas desde y con las comunidades, trabajar colectivamente en procesos colaborativos. Aspirar a incidir en el entorno, en el contexto. Generar autogestión, democracia y procesos instituyentes. Curso "Ciudadanos y ciudades" (proyecto Artefakte), IX Jornades de Música (ICE-UB), convocatoria "Interactivos?´14" (Medialab-Prado), material documental taller "Constelaciones de mujeres" (FPJM), entrevista a Comusitària (Catalunya Ràdio), informe "Cómo construir, cuidar y mantener una comunidad en la economía colaborativa?" (OuiShare), proyecto "Orquestra integrada" (ARTransforma).

9 octubre, 2014

En aquesta arrancada postvacacional les xarxes socials van plenes d'iniciatives que interrelacionen el camp educatiu i l'artístic i que, difoses de manera conjunta, alimenten la il·lusió d'un context que s'articula com un ecosistema. Convocatòries PIPA (Lo Pati) i Levadura (Ayuntamiento de Madrid y Fundación Banco Santander), workshop "Activar el aula" (MACBA), programa "Pedagogies de Fricció" (Espai 13, Fundació Miró), curs "Ser o no ser (un cuerpo). Identidades, sujetos, objetos (Museo Reina Sofía), programa "Hamaca Educa" (Hamaca), Escoleta de Cinema (Teleduca) i projectes escolars d'animació audiovisual (CCCB Educació).

2 octubre, 2014

Segunda fase del taller de prototipado colaborativo de "Madrid Laboratorio Urbano (Medialab-Prado Madrid), Infraestructuras, prácticas y herramientas para repensar la vida en común", que propone una reflexión acerca del significado del procomún y la cultura digital en la evolución de la ciudad

30 setembre, 2014

La dialéctica entre proceso y resultado a menudo genera adhesiones a uno u otro sin término medio ni solución de continuidad. Para disfrutar sin complejos del trabajo de campo, esta propuesta de Intermediae (Matadero Madrid)

18 setembre, 2014

Un petit tast de jornades, cursos i tallers per si aquesta tardor us ve de gust passar a la investigació-acció participativa de la mà de les pràctiques artístiques col·laboratives: "Parking Day", L'obrador del Circ d'Hivern (Ateneu Popular 9 Barris), Jornadas de Educación Polinizada (Las Lindes-CA2M), Curs Pràctiques artístiques, participació i canvi social (Artibarri) i Factorial BCN 2014 (Ajuntament de Barcelona)

10 setembre, 2014

La Fundació Miró (dins del cicle "Arqueologia preventiva") i UNZIP proposen aquestes dues accions que s'articulen com a mecanismes de relació i d’intervenció en l'espai públic, i el seu teixit social. En forma de taller, en el primer cas, o en format dispositiu artístic, en el segon, la creació d'un espai de tensió i diàleg entre la institució artística i la societat es resol sortint de les quatre parets de l’equipament.

10 setembre, 2014

"El Futuro de los Centro Culturales en la Europa Creativa" y "Cooperland" 2014. La primera jornada, desde una perspectiva institucional, propone repensar los centros culturales para dar respuesta a las nuevas prácticas culturales y a las demandas de participación de la ciudadanía. Desde un impulso más cercano a la auto-organización, la segunda jornada, es una invitación a construir las herramientas que han de facilitar la acción cooperativa de los y las ciudadanos/as

20 juny, 2014

"Culturnautes" (CCCB), "Picasso a l'estiu!" (Museu Picasso), "Endinsa't al món de l'ART" (EART), "Un Casal de Pel·lícula" (Escoleta Les Nòmades), Casals d'arts escèniques (C.C La Sagrera i Espai Jove Garcilaso), Casal artístic d'estiu (Teatre Clavé de Tordera) i "Les obres d'art prenen el sol" (MACBA)

2 juny, 2014

Un taller de reflexió sobre la relació dels artistes amb les comunitats que la programació de la Sala d’Art Jove 2014 ofereix dins de la seva proposta "Pica i Fuig!"

28 maig, 2014

D’aquest taller, impartit per Claudia Moreso i Carles Sala (La Caldera), destaquem que és una experiència escènica de creació col·lectiva a partir del moviment on els participants (adolescents de 12 a 17 anys) pensen, composen i interpreten la peça coreogràfica resultant, que es presentarà en públic a l’Auditori de Barcelona

20 maig, 2014

Dos ejemplos más de cómo los recursos cartográficos críticos permiten una re-construcción colaborativa del territorio: "Manual de mapeo colectivo" (Iconoclasistas) y taller "El «NO» del mapa" de Wikitoki (URBANBAT 2014)

15 maig, 2014

El VIII Curso de Introducción al Arte Contemporáneo, titulado "Estéticas y políticas de lo común" y organizado por el MUSAC en colaboración con la Universidad de León, se cierra con una última mesa redonda: "El desborde del arte y la política en las luchas del presente"

5 maig, 2014

La semana del 12 al 18 de mayo concentra una serie de acciones formativas que ponen el énfasis en las relaciones de transformación y participación entre la ciudadanía y la ciudad, el espacio urbano y público: taller "Playgrounds" y presentación de "Ciudad Escuela" (15Muebles) en el MNARS, más jornadas "Ciudad Sensible" (Carpe Vía) en Valencia

18 març, 2014

Serà per efecte de la crisi o com a resultat de trajectòries d’experimentació i recerca pràctica sobre el terreny, però sembla que es consolida la idea que les estratègies de mediació són una eina de política cultural de proximitat que museus, centres d’art i equipaments culturals no poden deixar de banda. Aquesta implosió de pràctiques ve acompanyada d’espais de formació que permeten la disseminació, intercanvi i consolidació dels sabers associats amb aquesta praxi.

18 octubre, 2013

Amb el curs "Conectores y Difusores. Redes colaborativas para el sector artístico de la región", Lablatino inaugura el seu espai virtual de professionalització i el seu programa de cursos per a actors culturals, en el marc dels Cursos Oberts de Formació Contínua de la Facultad Latinoamericana de Ciencias Sociales - FLACSO (Quito, Equador).