El Servei Educatiu del CCCB posa al servei dels centres educatius recursos creats a partir de projectes paral·lels a les seves exposicions o tallers entorn de temes com la ciència i la tecnologia, l’experimentació i la creació o la salut mental.
Taller de còmic per a infants i famílies al centre d’art La Panera de Lleida on, amb la il·lustradora Tinta Fina, pensar i dibuixar la llarga tradició de les bruixes.
Novel·la gràfica creada per alumnat de 6 instituts de la regió metropolitana de Barcelona i de l’Escola Joso dins del programa ALIA del CCCB sobre el funcionament del cervell i la consciència humana.
Teleclub Lanzarote és un projecte de laboratori/taller/residènca de formació artística creat per a persones amb idees, pensaments i projectes entorn de l'art, la cultura i la innovació.
Un espai de creació de còmic per a totes les edats amb les autores de l’exposició «Constel·lació gràfica» del CCCB de Barcelona i altres convidats del món del còmic independent.
Revisió crítica de "El llibre roig del cole" que el col·lectiu Massa Salvatge dedica a l’adultisme en el context de l’educació secundària i batxillerat al País Valencià.
Taller de fanzine amb perspectiva intercultural dirigit a joves per crear amb les artistes Xirou Xiao i Emily Sun un llibre de família col·lectiu a l’Espai Avinyó de Barcelona en el marc del Dia Internacional de les famílies.
Tres tallers emmarcats en aquest laboratori de fanzines sobre salut comunitària a càrrec de l'artista Gaia Leandra (col·lectiu resident al centre de producció i recerca artística Hangar de Barcelona) i Jessica Espinoza (projecte MEDIZINE).
Publicació fruit del treball conjunt entre L'Ateneu Popular 9 Barris, La Central del Circ i Graner sobre els processos de creació artística comunitària desenvolupats el 2021 dins del projecte col·laboratiu impulsat per aquestes tres fàbriques de creació de Barcelona.
Campanya de l’Ajuntament de Barcelona per conscienciar la ciutadania dels seus drets culturals i compartir una nova mirada sobre el fet cultural amb accions comunicatives com un fanzín interactiu.
La biblioteca pública El Carmel-Juan Marsé de Barcelona acull el primer fons de consulta i préstec sobre el fanzine feminista, un espai de difusió i promoció entorn d’aquest format impulsat per ilium collective amb l’Espai Jove Boca Nord.
Projecte editorial de col·laboració del CA2M amb l'IES Europa de Móstoles (Madrid) sobre la idea d'un arxiu col·lectiu a partir de la biblioteca del centre d'art i de les possibilitats de l'autoedició i els fanzines.
Publicació del Col·lectiu HUL per a l'estructura "Autoedición y Cómic" de l'IES Menéndez Pelayo de Getafe, dins del programa PLANEA, xarxa d'art i escola, impulsat per la Fundación Daniel y Nina Carasso en col·laboració amb Pedagogías invisibles.
Projecte que sorgeix de la col·laboració del Centro de Documentación MUSAC i els Centres Associats de Salut Mental de Lleó sobre la base de l'exposició "FUERA DE COBERTURA. Una panorámica de la edición independiente en la península ibérica" de 2015; amb la intenció d'aprofundir en els formats, usos i possibilitats d'aquestes manifestacions, per a definir-se i representar-se dins de la Comunitat.
Presentació de la publicació "Souvenir Valpo" sobre el projecte "La Rosa y el fuego" (Parque Cultural de Valparaíso, Xile).
PROGRAMA ANALFABETO (Larraitz Torres) y SCANNER-IREKIA en Tabakalera, Taller y comunidad de aprendizaje COCINANDO eBOOKS (Medialab Prado), Proyectos LA FOTOCOPIOTECA (Lugar a Dudas), LA FANZINOTECA y CUENTOS-OBJETO CO-CREADOS PARA NIÑOS Y ADULTOS (Ed. Cuscusianos de Cocreable)
Seminari "URBANISMO AFECTIVO" (SKuor, VIC, Intermediae) / eBook "INTER-ACCIONS. PRÀCTIQUES COL·LECTIVES PER A INTERVENCIONS A L'ESPAI PÚBLIC" (Publicacions i Edicions UB) / Fanzine "TRANS. APROXIMACIONS 3" (grup de crítica arquitectònica) / Article "ESPAIS AMB VIDA" sobre cessió de solars buits a Barcelona (La Vanguardia) / Campanya "APOYA A LA INVISIBLE" (goteo.org) + article relacionat "NO CERRÉIS LOS CENTROS DE EXPERIMENTACIÓN CULTURAL" (de Jaron Rowan per a eldiario.es)
Hace unos días comentábamos la puesta en marcha del blog sobre mediación y pedagogías de Tabakalera. Ahora compartimos la publicación del fanzine "Auzopaisaiak", que sirve de cierre a la primera acción de trabajo del proyecto de mediación de este equipamiento, coordinado por Artaziak y Transductores.