17 març, 2025

Projecte interterritorial de PLANEA amb tres itineraris educatius basats en metodologies artístiques per al desenvolupament de capacitats vinculades a l'economia social i solidària en el marc de l'educació pública.

17 abril, 2024

PLANEA, xarxa d'art i escola de la Fundació Carasso, col·labora amb el Festival Concéntrico de Logronyo i el Centro Riojano de Innovación Educativa (Govern de La Rioja) per desenvolupar pràctiques artístiques col·lectives a l'espai públic que basteixin ponts entre l'arquitectura i l'escola.

7 novembre, 2022

Projecte comunitari del CCCB amb les cooperatives Voltes i Impulsem que connecta centres educatius i agents culturals, municipals i comunitaris del barri del Raval entorn de la configuració de l’espai urbà en el marc del programa "Caixa d’eines" del Pla de Barris de l’Ajuntament de Barcelona.

14 gener, 2021

La construcció d’una infraestructura de Carpe Studio i Clara Ferrer per combatre l’estrès tèrmic del pati de l’IES Benicalap en col·laboració amb el seu alumnat és una de les actuacions dutes a terme dins del projecte GrowGreen al barri de Benicalap, que es porta a terme juntament amb Las Naves i l'Ajuntament de València.

23 juny, 2019

En el marc de l’estratègia “Barcelona dóna molt de joc”, l’Institut Infància i Adolescència acompanya i assessora l’Ajuntament de Barcelona per a impulsar i desenvolupar una estratègia que afavoreixi el dret al joc d’infants i adolescents a l’espai públic. La cooperativa Raons és l’equip especialitzat que co-dissenya i dinamitza els processos de cocreació amb infants per a la transformació dels dos parcs.

22 març, 2019

Iniciativa comunitària codissenyada per PES Don Bosco, Fundació Marianao i Circula Cultura que convida a estudiants de diferents edats a sortir fora de l’aula i explorar els carrers i les places de Marianao (Sant Boi de Llobregat, Barcelona), també com a llocs d’aprenentatge.

15 febrer, 2016

Projectes "EN TERRITORI NEUTRE" (institut Alexandre Deulofeu, Figueres) i "DE CASA A LA PLAZA" (colegio Hermanos Amorós, Madrid).

15 gener, 2016

III ENCUENTRO INTERNACIONAL DE EDUCACIÓN EN ARQUITECTURA PARA NIÑOS Y JÓVENES (Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofía) / ITINERARIS URBANS Curs 2015-2016 (activitat CCCBEducació) / Projecte "ESCOLTEM EL PATI" (Escola Josep Maria Jujol. Premi Participa a l’Escola 2015) / Articles “URBANISME I PARTICIPACIÓ DE LA INFÀNCIA. EL PAPER DELS INFANTS EN LES TRANSFORMACIONS URBANES” (Elena Guim, arquitecta. Butlletí d’Inf@ncia núm. 89) i ARQUITECTOS AL INSTITUTO: EL VALOR EDUCATIVO DE LA ARQUITECTURA MODERNA EN EL CURRÍCULO DE LAS ENSEÑANZAS MEDIAS  (Javier Encinas Hernández. Revista digital FronteraD)

21 setembre, 2015

Convocatòries CIUDAD, EDUCACIÓN Y PRÁCTICAS COLABORATIVAS i PIPA 2015 PROJECTES D’INTERVENCIÓ PEDAGÓGICA I ARTÍSTICA / Projectes JOC DE CROMOS BARRIS DEL COLL I VALLCARCA de Barcelona, LA PELL DE LA CIUTAT i TERRITORIS EN TRÀNSIT

1 febrer, 2015

Aquest projecte de col·laboració entre el Centre for Urban Pedagogy (CUP) i The Brooklyn College Community Partnership (BCCP) comença amb la pregunta "Com creus que serà el barri el 2030?".

Els i les estudiants del Brooklyn College conformen un grup d'investigació urbana local a partir d'un aprenentatge-servei que els demana fer front als conflictes dins de la seva comunitat per comprendre millor el context on viuen. L'objectiu principal, després de l'aprenentatge d'habilitats per a la recerca i la investigació, és la de generar un posicionament crític, sensible als canvis del seu context immediat, per comprendre el seu funcionament i poder-hi actuar.

La idea principal és encoratjar una participació cívica activa per entendre qui pren les decisions que afecten el futur del barri.

17 juny, 2014

Tres formes d’abordar els processos participatius a l’espai urbà amb l'accent posat en: l’acció directa (nous espais de gestió comunitària de Can Batlló), el treball en xarxa (trobada anual "Arquitecturas Colectivas") o les metodologies per a l’aprenentatge participatiu (conferència projecte "BeLearning")