5 abril, 2024
Notícia

Activacions sobre diversitats del Centre de Recursos de PLANEA | Formació

Formacions en línia de PLANEA, Xarxa d'art i escola, amb les presentacions dels recursos educatius disponibles al seu Centre de Recursos sobre les diversitats.

El Centre de Recursos de PLANEA, Xarxa d’art i escola, proposa sessions gratuïtes en línia per a l’activació dels materials pedagògics reunits a ANIDA – Revista d’art i escola #3  i que es van incorporar al seu repositori en la col·lecció homònima al monogràfic, “No sé quién eres, pero aquí estamos. Recursos para educar en la diversidad a través de las prácticas artísticas”. PLANEA és una iniciativa de la Fundació Daniel y Nina Carasso amb ZEMOS98, Pedagogías Invisibles i Màster PERMEA (Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana amb Universitat de València) i el seu Centre de Recursos reuneix i impulsa materials com ara unitats didàctiques, recursos per a l’aula i bibliografia especialitzada dirigits a docents i professionals en qualsevol etapa educativa de l’educació formal.

 

Les activacions d’aquests recursos serviran per generar un procés experimental, educatiu i creatiu amb el qual idear des de l’aula altres llocs de pensament i acció, posant en pràctica models metodològics relacionats amb les arts.

 

Aquestes guies i materials didàctics aborden la diversitat en el context educatiu com a un potencial de millora de la convivència i reconeixement d’una societat plena de subjectivitats que també es reconeixen a l’aula. La col·lecció assumeix aquesta diversitat com a una representació del nostre present i proposa recursos per abordar aquests reptes des del context educatiu. “Podem fer de l’aula o l’escola un lloc més inclusiu o integrador? Com acompanyar l’aprenentatge d’un alumnat divers?”

 

L’activació de cada recurs consisteix en una formació en línia de 90 minuts, en la qual es presentaran els materials que ja es poden consultar al Centre de Recursos, s’aprofundirà en els seus usos i es podran consultar tots els dubtes sobre la seva aplicació amb els i les creadorxs de les propostes. Aquests materials comprenen tots els nivells educatius, des d’Educació Infantil fins a estudis superiors.

 

El o la creadorx de cada recurs serà la persona responsable de la seva activació i d’estar en contacte i acompanyar als qui el posin en pràctica. El termini d’inscripció estarà obert de forma permanent i s’enviarà l’enllaç a totes les persones inscrites fins al mateix dia de la sessió.

 

Sessions:

 

> “Diversimals”
Amb Pau Monfort (Docent de Música i Dansa, Plàstica i Visual al CEIP Cervantes, Castelló de la Plana). Fanzine sobre diversitat al món animal

 

> “EscucharRuido”
Amb Susana Jiménez Carmona (Artista sonora, música i filòsofa). Exercicis d’escolta col·lectiva per compondre’ns juntes

 

> “Ale Signa”

Amb Mayalen Piqueras (Docent al IES Heliche d’Olivares, Sevilla). Senyalística ceràmica en Llenguatge de Signes

 

> “Botiquín de autoficciones”

Amb Rocío Huertas (Productora, directora i guionista). Stop motion a l’aula

 

> “Uni(di)versos”
Amb el projecte Raposu Roxu Mediació Artística. L’univers de la diversitat

 

> “Una escena distinta”

Amb Rafa Palomares (Projecte Inestable). Tècniques de teatre i creació col·laborativa

 

> “LIVE FEELINGS”

Amb Cristina Carrasco (On Stage Company). Brain Breakers–Descansos Mentals

 

> “POWER”

Amb Marián Fernández Cao (EARTDI, UCM). Sobre gènere, poder i apoderament a través de l’art. Una eina educativa per a joves

 

> “Pensando el cuerpo”

Amb María Camila Cerra, Gabriela D’Angelo i Gabriela Nacach (Escuela de Artes y Comunicación Osvaldo Pugliese, Buenos Aires)

 

> “El viaje de Afrotopía”

Amb Encina Villanueva i Manuel Galán (Associació Matumaini). Proposta educativa per promoure el pensament crític i creatiu

 

 

Dates: Abril-maig. Amb inscripció prèvia via formulari

Trobades en format virtual

> “Diversimals”: 16 d’abril. 16:30 – 18:00

> “EscucharRuido”: 18’abril. 16:30 – 18:00

> “Ale Signa”: 23 d’abril. 16:30 – 18:00

> “Botiquín de autoficciones”: 25 d’abril. 16:30 – 18:00

> “Uni(di)versos”: 30 d’abril. 16:30 – 18:00

> “Una escena distinta”: 2 de maig. 16:30 – 18:00

> “LIVE FEELINGS”: 7 de maig de 16:30 – 18:00

> “POWER”: 9 de maig. 16:30 – 18:00

> “Pensando el cuerpo”: 14 de maig. 16:30 – 18:00

> “El viaje de Afrotopía”: 16 de maig. 16:30 – 18:00

Organitza: PLANEA, Red de arte y escuela

Dirigit a: Docents i artistes

Participa: Pau Monfort (CEIP Cervantes), Susana Jiménez Carmona, Mayalen Piqueras (IES Heliche), Rocío Huertas, Raposu Roxu, Rafa Palomares (Projecte Inestable), Cristina Carrasco, Marián Cao (EARTDI, UCM), Escuela de Artes y Comunicación Osvaldo Pugliese i Associació Matumaini

Més informació i inscripcions: redplanea.org/activaciones-diversidades-centro-de-recursos

 

 

Red PLANEA

 

Xarxa de centres educatius, agents i institucions culturals que es comprometen a utilitzar les pràctiques artístiques a l’escola pública de manera transversal, situada en els territoris i amb vocació de generalització i permanència. Està impulsada per la Fundació Carasso i s’articula mitjançant la mediació en tres territoris: Pedagogías Invisibles (Comunitat de Madrid), Màster PERMEA (Comunitat Valenciana) i ZEMOS98 (Andalusia).

 

 


#ArxiuViuPolièdrica: Consulta la notícia publicada a Polièdrica sobre ANIDA 3 | Revista d’art i escola


 

 

 

 

 

Les imatges i la informació procedeixen de les webs i canals de comunicació dels projectes, espais i esdeveniments difosos.