19 març, 2025
Notícia

5è Aniversari #plantauno | Jornada

Jornada al voltant de la cultura, les seves idees, els seus drets i les seves lluites per celebrar els cinc anys d’aquest centre de recerca en cultura de L’Hospitalet de Llobregat (Barcelona).

A finals de desembre del 2019, Trànsit Projectes, ITD i CEPS Projectes Socials, mudaven les seves oficines, situades al centre de la ciutat de Barcelona, a un entorn amb vocació perifèrica i moltes ganes de creixement, el Districte Cultural de L’Hospitalet de Llobregat. 

 

El canvi feia possible la posada en marxa d’un nou experiment cultural: #plantauno, un espai per provar, assajar, investigar, prototipar i posar en marxa projectes culturals. #ideesdeprojecte en fase de desenvolupament que funcionessin com a pretextos per experimentar, però també, per conèixer-se i trobar-se amb altres.

 

Després d’una pandèmia pel mig, més de 200 activitats obertes al públic; mig centenar d’iniciatives acompanyades o impulsades; vint-i-cinc gestorxs culturals internacionals residents i més d’1 miler i mig d’agents, gestorxs, estudiants i entusiastes del treball cultural visitant i compartint el seu espai, volen celebrar aquests primers cinc anys de trajectòria trobant-se amb amics/gues i iniciatives culturals amb la seva mateixa vocació creadora i comunitària, teixint relacions i conreant afectes.

 

Aquesta jornada de festa al voltant de la cultura inclou una trobada, una conferència i un concert:

 

> Idees (culturals) ingovernables. Fem un cafè amb Jazmín Beirak (accés a l’activitat amb invitació)

 

Davant la urgència de repensar la cultura i fer-la nostra, la jornada s’obre amb una trobada amb la historiadora de l’art, gestora cultural i investigadora en polítiques culturals, actual directora general de Drets Culturals al Ministeri de Cultura del Govern d’Espanya, Jazmín Beirak.

 

Una conversa oberta a diferents agents, gestorxs, creadorxs, productorxs, docents i estudiants de l’ecosistema cultural local. El punt de partida és un llibre de Jazmín Beirak, Cultura Ingobernable, publicat a Espanya per l’editorial Ariel i a Amèrica Llatina per RGC editores i Trànsit Projectes. 

 

> Idees (culturals) especulatives: Una reflexió sobre com el digital transforma les nostres vides i la nostra relació amb la cultura. Juan Villoro, en conversa amb Fernando Vicario (activitat oberta al públic)

 

La jornada continua amb una conversa amb el escriptor mexicà Juan Villoro qui, partint d’algunes de les premisses abordades en el seu llibre més recent, No soy un robot (Anagrama, 2024), dialogarà amb l’expert en cooperació cultural, i exdirector de l’Àrea de Cultura de la Organització d’Estats Iberoamericans (OEI), Fernando Vicario. Un espai de reflexió al voltant dels desafiaments que es projecten avui sobre el binomi tecnologia i cultura: Com la cultura ens rescata de la lògica binària de les xarxes? Quin és el paper de la cultura en aquesta nova era? Pot la cultura exercir com a arma de resistència davant el panorama global del segle XXI? 

 

> Concert amb Cafè d’Alger (activitat oberta al públic)  
 

 

“Cafè d’Alger” és un projecte musical nascut a Barcelona després de la trobada de tres músics: Marc Serrats a la guitarra, Yacine Belahcéne Benet a la darbuka i la veu, i Gabriel Fletcher Ventura a la guitarra elèctrica. Proposa un espectacle amb un repertori de música chaâbi i altres músiques del sud, revisades i adaptades amb la inspiració dels grans noms de la música popular algeriana. Amb un toc particular, les cançons són interpretades en català, francès, àrab i amazig. 

 

 

 

Dates: 27 de març. Es prega confirmar assistència

11.30 a 14:00h. Idees (culturals) ingovernables (accés a l’activitat amb invitació)

19:00 a 21:00h. Idees (culturals) especulatives (activitat oberta al públic)

21:00h a 23:00h. Concert amb Cafè d’Alger (activitat oberta al públic)

Organitza: #plantauno

Participa: Jazmín Beirak (Drets Culturals, Ministeri de Cultura), Juan Villoro, Fernando Vicario i Cafè d’Alger

Més informació: instagram#plantauno

 

 

 

 

 

#plantauno

 

Centre de recerca en cultura al Districte Cultural L’H (L’Hospitalet de Llobregat, Barcelona). Un espai obert per desenvolupar processos, prototipar coneixement des de la praxi, teixir relacions i conrear afectes, des d’on compartir l’experiència de les organitzacions Trànsit Projectes, CEPS Projectes Socials i ITD entorn de la gestió cultural i les dinàmiques socials per al desenvolupament.

 

 

 


#ArxiuViuPolièdrica: Més notícies sobre #plantauno


 

 

 

 

 

Les imatges i la informació procedeixen de les webs i canals de comunicació dels projectes, espais i esdeveniments difosos.